2006-10-13, 20:48
Medlem
Atems avatar
Som sagt, det är för tidigt att döma Fredde redan. Men få statsministrar har gjort en så dålig start med sin regering. Och utöver Bildt och kanske ett par till verkar Reinfeldts mannar utan undantag sakna egentlig kompetens för sitt område. Det är anmärkningsvärt. Det var länge sen en regering kändes så oerfaren.
Citera
2006-10-13, 20:50
Medlem
Atems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rönnerdal
När jag såg Ulf Adolfssons uppriktiga upprördhet i TV i kväll blev jag glad över att det finns nån jävla hederlighet kvar bland 08orna.

Du får gärna ge oss ett kort referat av vad Adehlson sa för oss som missade inslaget.
Citera
2006-10-13, 20:51
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast
Vågade knappt skriva här då jag såg att
mådden "såg rålle" skriver här.....editerat..
man vill ju inte ha ban...
Ingen fara, jag är en sån "däringa frikyrkosnubbe med jovialiskt och fromt leende".

On-topic
Precis som Lobengula skrev, att döma ut Reinfeldt efter så kort tid är inte vidare rationellt.
Citera
2006-10-13, 20:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Oerfaren...

Citat:
Ursprungligen postat av Atem
Som sagt, det är för tidigt att döma Fredde redan. Men få statsministrar har i alla fall gjort en så dålig start med sin regering. Och utöver Bildt och kanske ett par till verkar Reinfeldts mannar utan undantag sakna egentlig kompetens för sitt område. Det är anmärkningsvärt. Det var länge sen en regering kändes så oerfaren.

...är den säkert, inkompetent - återstår att se. Det finns bara ett sätt att skaffa sig erfarenhet. Den dåliga starten kan i sin helhet skyllas på att media gått i taket över Cecilia Stegö och Maria Borelius - den förra anti-PS och den senare en fd journalist som gått över "till den andra sidan". Det är enligt min mening en konflikt helt initierad av media, och kanske lägger sig turbulensen när budgeten kommer, för då finns det andra, och kanske viktigare saker att gläfsa om.
Citera
2006-10-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atem
Du får gärna ge oss ett kort referat av vad Adehlson sa för oss som missade inslaget.

Adolfsson sa ( i SVT Rapport tror jag) ungefär samma sak som i nedan länk...och nåt om att man borde agerat snabbare, tro jag...och han såg ut som han hade ätit för mkt salt...han såg riktigt jävla förbannad ut:

Adelsohn: "Det går inte att trixa"
"Jag sade redan när jag såg utnämningen, det här är en påtaglig risk, hon har ingen politisk rutin. På den nivån krävs verkliga proffs, säger Ulf Adelsohn till TT."

Se där - visst går det att se på fem röda sekunder att tjejen var en slipprig 08-hoppa.
Men det upptäckte tydligen inte Herr Flintskalle.
Citera
2006-10-13, 21:04
Medlem
vrooms avatar
Deras Ministerreserv verkar inte särskilt djup. Där har du väldigt rätt.
Sossarnas å andra sidan? Deras dagcenterregering verkar mest ha accepterats pga deras sluga taktik: In med en idiot om året, och om nån gnäller så jävlar blir han reporter i övre helvetets lokala veckoblad med ansvar för snöscooter träffar i Juli!

Det ser ut som att enda sättet att bli en fläckfri politiker är att födas in i det. Någon som vaktar alla dina steg: Har du betalat det och det? Detta och detta ska du säga till Media. Sorgligt som fan är det.

I Görans klubb verkade det ovan viktigare än att ha arbetslivserfarenhet och ett hum om verkligheten.

Viss risk att många i nuvarande styre missar där också kanske. Men fan i mig, de förra som sade sig värna om vanliga människor brände sina skepp i min hamn för länge sen.
Citera
2006-10-13, 21:10
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Du menar att en person inte kan bedömas på så kort tid? Varför då?
Om maten är för salt så är den väl det.

Hans omdöme brister. Hans flexibilitet (har han någon) brister. Hans berömda lugn, verkar bara vara kork och flegma. Hans mediakunskap verkar vara noll: fattar han inte att journalisterna intervjuar glappkäften Bildt tills Bildt gör bort, antingen sig själv, eller ställer Reinfeldt i skym undan.

Och framförallt; hans handlingskraft verkar vara väldigt loj. En trög typ helt enkelt, sorry, så är läget.

Och snacka inte Borelia-tjejen, alla med lite människokunskap som såg henne första dagen tänkte samma sak: hur kom den där lilla småhoriga och ignoranta östermalmsslynan med i regeringen?

Så du menar att när du tar en huvudvärkstablett och den inte verkar efter fem minuter så är den det sämsta som du upplevt? Det är ju fullständigt idiotiskt att ge ett betyg på någon som knappt startat ett uppdrag. Om du åker på en heldags fisketur med en chartrad båt och du inte får napp inom fem minuter, ja då är det den värsta fisketuren någonsin.

Bildt gör inte bort sig. Han har egna åsikter och så länge som de inte är i konflikt med av regeringen fattade beslut så har han rätt till dem. Det kallas yttrandefrihet. Kanske inte förekom så mycket i Perssons regering men det betyder inte att den grundlagen avskaffats.

Maria Borelius är en skicklig och hårt arbetande företagare. Hon är inte från östermalm. Hur svårt ska det vara att förstå det? Hon är ingen politisk broiler utan har slitit många år med eget arbete som dragit in sköna skattemiljoner som kan försörja bidragstagare i Sverige. Hon är judinna, det kanske kan glädja några rassar på forumet. En del vänsterkramare tycker att hon ska betala ännu mer. Ja kanske, men hon är definitivt en kraftig nettobetalare till statskassan. Hon betalar väsentligt mer in i kassan än en vanlig svensk. Det är lätt att glömma när folk tokrunkar till den vanligaste litteraturen i Sverige, kvällspressen.
Citera
2006-10-13, 21:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ja, bortsett från Olof Palme, Thorbjörn Fälldin, Ola Ullsten, Ingvar Carlsson och Göran Persson är Fredrik Reinfeldt sannolikt den sämste statsministern i modern tid

Det är minst 3 år och 11 månader kvar med Reinfeldt.

Hur känns det, sossar?

- F.G

Citat:
När jag såg Ulf Adolfssons uppriktiga upprördhet i TV i kväll blev jag glad över att det finns nån jävla hederlighet kvar bland 08orna.

Och jag tänkte att man kanske skulle skriva nån tråd som försöker ta upp vem Fredrik Reinfeldt egentligen är. Men jag vet fan inte...

För mej är han en trög typ som inte kan fatta så snabba beslut som politik ibland kräver. Och när han gör det så blir det fel. Han verkar också sakna personkännedom, vilket Gucci-tjejen är ett levande exemplel på. Hon är och förblir en inkompetent oproffsig östermalmstjej. Reinfeldt verkar inte ha någon koll alls just nu. Förstår att han har det jobbigt...men han är liksom INTE HÄR.

Reinfeldt är säkert duktig på vissa saker, men något saknar han mkt av.
Vore kul att läsa lite olika reflektioner på Reinfeldt, som lämnar politisk retorik utanför.

Jag tror faktiskt att Fredrik Reinfeldt kan vara Sveriges genom tiderna sämsta stadsministrar.
Vågar ni som röstade på Alliansen att köpa det.
Citera
2006-10-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...ubbanbart boende långt ut i glesbygden. Maten är inte för salt, det är en åsikt att maten är för salt. För mig krävs det sannolikt mer salt än för Dig och vi kan därför inte bli överens på den punkten.
Jämförelsen mellan en statsminister och en maträtt haltar således på minst två ben. Låt åtminstone Alliansen presentera sin budget först. Då kan vi i nästa vecka bli ovänner om hur vi skall bedöma den.

Bra att du ryter till...sju skedar salt i kaffet är ingen åsikt utan en obejktiv upplevlse som ger en automatisk reaktion: man spottar ut skiten.

Säger inte att budget, åtgärder etc är fel. Säger bara att jag inte skulle satsa en spenn på denna loja, tröga, humorlösa pragamatiker som antagligen mer är ute efter makt snarare än en ideologisk förändring av Sverige. Och hur fan kan man ta in den där kulturlösa Timbro-hycklerskan, när de andra tre partierna inte verkar ha samma uppfattning i SVT-frågan. Förstår inte taktiken. Och då har vi ännu inte sett Beatris Ask, hon är förmodligen den största sopan i hela regeringen. Killen saknar fingertoppskänsla...
Citera
2006-10-13, 21:12
Medlem
Atems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...är den säkert, inkompetent - återstår att se. Det finns bara ett sätt att skaffa sig erfarenhet. Den dåliga starten kan i sin helhet skyllas på att media gått i taket över Cecilia Stegö och Maria Borelius - den förra anti-PS och den senare en fd journalist som gått över "till den andra sidan". Det är enligt min mening en konflikt helt initierad av media, och kanske lägger sig turbulensen när budgeten kommer, för då finns det andra, och kanske viktigare saker att gläfsa om.

Det är klart att du ser det som en löjlig mediegrej - det gör du av ideologisk enögdhet.

Om man ser mer nyktert på det så har vi att göra med en handelsminister som utnyttjar svaga grupper (filippinska invandrare m fl) som svart arbetskraft och dessutom ägnar sig åt avancerad skatteplanering.

Kulturministern har medvetet inte betalat in sin tv-licens på 16 år och skrutit om det bland sina medarbetare på Timbro. Samma människa ska ha nära kontakt med public service-sektorn med trovärdigheten i behåll.

Om inte det är allvarliga, konkreta saker så vet jag inte vad.
Citera
2006-10-13, 21:15
Medlem
Atems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja, bortsett från Olof Palme, Thorbjörn Fälldin, Ola Ullsten, Ingvar Carlsson och Göran Persson är Fredrik Reinfeldt sannolikt den sämste statsministern i modern tid

Det är minst 3 år och 11 månader kvar med Reinfeldt.

Hur känns det, sossar?

- F.G

Jag skulle vara ledsnare om jag var borgare. Alla vill väl vara populära och bli omvalda. Tråkigt för högern att den saknar allt vad hållfasthet heter. Korta gästspel vart femtonde-tjugonde år, och så ut i kylan igen.
Citera
2006-10-13, 21:18
Moderator
Strix m/94s avatar
För Din

Citat:
Bra att du ryter till...sju skedar salt i kaffet är ingen åsikt utan en obejktiv upplevlse som ger en automatisk reaktion: man spottar ut skiten.

...fortbildning vill jag gärna lära Dig att kaffe är dryck inte mat. I stan har vi inte salt alls i kaffet, det är lappar som har det.

Citat:
Säger inte att budget, åtgärder etc är fel. Säger bara att jag inte skulle satsa en spenn på denna loja, tröga, humorlösa pragamatiker som antagligen mer är ute efter makt snarare än en ideologisk förändring av Sverige. Och hur fan kan man ta in den där kulturlösa Timbro-hycklerskan, när de andra tre partierna inte verkar ha samma uppfattning i SVT-frågan. Förstår inte taktiken. Och då har vi ännu inte sett Beatris Ask, hon är förmodligen den största sopan i hela regeringen. Killen saknar fingertoppskänsla...

Beatrice Ask är med största säkerhet en kvinna. Alla politiker är ute efter makt, det är därför man blir politiker. Det gäller för övrigt de flesta människor. det är kul att få som man vill - ju större skala ju roligare! Vad nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in