Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-10-14, 19:44
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
MB är berättigad till en fallskärm värd 1,2 miljoner SEK,
enligt SVT Rapport.

Rimligt efter åtta dagars tjänstgöring/gatlopp?
Citera
2006-10-14, 19:47
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
enligt SVT Rapport.

Jepp , kan behövas till hemhjälp och tv-licens och varma dagar på rivieran. Ty sån är LAGEN och REGLERNA.
Citera
2006-10-14, 19:50
Medlem
Pellefants avatar
Det är ju Statsrådsarvodesnämnden som beslutar om vilken ersättning en avgående minister har rätt till. Såvitt jag vet finns ingen fast praxis om vad som gäller om avgångsvederlag för ett statsråd som skiljs från tjänsten efter mycket kort tid så jag är inte säker på att de verkligen kommer att ge henne en årslön.

Relevant lag:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19910359.HTM
Citera
2006-10-14, 19:50
Medlem
1,2 miljoner är betydligt mer än Helle Kleins årslön. Det kan Borelius gärna få. Höj samtidigt Stegö Chilòs fallskärm till 600 miljoner så tystnar kraven på hennes avgång ganska fort.
Citera
2006-10-14, 20:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Som...

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
1,2 miljoner är betydligt mer än Helle Kleins årslön. Det kan Borelius gärna få. Höj samtidigt Stegö Chilòs fallskärm till 600 miljoner så tystnar kraven på hennes avgång ganska fort.

...skall tas från presstödet!
Citera
2006-10-14, 20:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Hoppas...

...verkligen hon får den fallskärmen och att hon plockar ut varenda öre. Jag kan precis tänka mig hur hon, hennes familj m fl blivit antastade och ofredade av hunnerna från vänstermedia. Jag unnar henne allt hon kan få!
Citera
2006-10-14, 20:51
Medlem
Starvids avatar
Detta är socialdemokratdumt. Hon ska inte ha tjänat 1 krona och 74 öre i sekunden dygnet runt under sin ministertid. Det hela är störtlöjligt och dessutom sossarnas fel, eftersom det säkert är de som skrivit reglerna.
Citera
2006-10-14, 21:08
Medlem
Offices avatar
Rimligt
Citera
2006-10-14, 21:14
Bannlyst
Vad är det alla blir så upphetsade över?

http://www.dinapengar.se/Avdelningar...006\10\14\2555

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...907984,00.html

Citat:
– En förutsättning är dock att hon ansöker om att få avgångsvederlag, säger nämndens ordförande Gunnar Grenfors till aftonbladet.se.

Samtidigt finns en praxis att ett statsråd som avgår får lön ett år efter avgången. Men det är inga fasta regler utan prövas från fall till fall.
Citera
2006-10-14, 21:46
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
En förutsättning är dock att hon ansöker om att få avgångsvederlag, säger nämndens ordförande Gunnar Grenfors till aftonbladet.se.

Jag tvivlar starkt på att hon är suget på att utsätta sig för nästa mediadrev ifall hon ansöker om avgångsvederlag.

Citat:
Maria Borelius chockrånar svenska folket på 1.2 miljoner kr för 8 dagars grinande!
Citera
2006-10-14, 21:49
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
enligt SVT Rapport.

Det där är ju främsta orsaken till att någon överhuvudtaget vill hålla på med politiken. Stora summor snabba pengar på kortast möjliga tid, och inte behöver man göra ett jävla smack för dom heller. Det är bara bra att man nu börjar granska de jävlarna och rotar upp varenda jävla liten grej som är fel. Man ska göra allt rätt om man ska sitta och fisa som de där gör. Allt ska vara rätt.
Citera
2006-10-14, 21:56
Medlem
Shuyins avatar
Vilket klipp hon har gjort, hon visste väl att hon skulle få sparken och sedan få den här "fallskrämen".

Negern har blivit lurad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in