Det är ju Statsrådsarvodesnämnden som beslutar om vilken ersättning en avgående minister har rätt till. Såvitt jag vet finns ingen fast praxis om vad som gäller om avgångsvederlag för ett statsråd som skiljs från tjänsten efter mycket kort tid så jag är inte säker på att de verkligen kommer att ge henne en årslön.
1,2 miljoner är betydligt mer än Helle Kleins årslön. Det kan Borelius gärna få. Höj samtidigt Stegö Chilòs fallskärm till 600 miljoner så tystnar kraven på hennes avgång ganska fort.
1,2 miljoner är betydligt mer än Helle Kleins årslön. Det kan Borelius gärna få. Höj samtidigt Stegö Chilòs fallskärm till 600 miljoner så tystnar kraven på hennes avgång ganska fort.
...verkligen hon får den fallskärmen och att hon plockar ut varenda öre. Jag kan precis tänka mig hur hon, hennes familj m fl blivit antastade och ofredade av hunnerna från vänstermedia. Jag unnar henne allt hon kan få!
Detta är socialdemokratdumt. Hon ska inte ha tjänat 1 krona och 74 öre i sekunden dygnet runt under sin ministertid. Det hela är störtlöjligt och dessutom sossarnas fel, eftersom det säkert är de som skrivit reglerna.
MB är berättigad till en fallskärm värd 1,2 miljoner SEK,
enligt SVT Rapport.
Rimligt efter åtta dagars tjänstgöring/gatlopp?
Det där är ju främsta orsaken till att någon överhuvudtaget vill hålla på med politiken. Stora summor snabba pengar på kortast möjliga tid, och inte behöver man göra ett jävla smack för dom heller. Det är bara bra att man nu börjar granska de jävlarna och rotar upp varenda jävla liten grej som är fel. Man ska göra allt rätt om man ska sitta och fisa som de där gör. Allt ska vara rätt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!