Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-16, 13:38
Medlem
Ingen hemlighet att jag r moderat

Fr 4 mnader sedan skickade jag ett par olika frslag till Fredrik Reinfeldt dvs till hans mailbox som sjlvklart besvaras av ngn annan, pressekreterar eller annat.

Hursomhelst mitt frslag var fljande. Anstll en eller ett par ekonomer/revisorer som hjlper statsrden med att gra korrekta och icke "kreativa" avdrag samt ven gr igenom s att vriga avgifter betalas som det skall. Dvs fr att i preventivt syfte undvika skandaler. Fljdaktligen skulle de scener som nu utspelar sig kunna undvikas.

Svaret p det mailet kom ngn mnade efter mitt skickade mailet och var sjlvklart ett nonsens mail i stil med att:

"Alla statsrd mste klara av att skta sin egen ekonomi och deklarera efter de givna regler som finns"

Nu r det ju jvligt uppenbart att de inte kan det igen!! Och d undrar jag:

Har inte statsmakten ngon jvla sjlvbevarelsedrift, eftersom hlften av dessa politiska broilers inte har upptckt vad etik och moral r s vore vl det nd lmpligt att anstlla ngra som kan bertta fr dem vad som r rtt och fel.

Samtidigt mste jag sga att det nog r dags fr svenska folket att krva mer av vra politier nr det gller verklighetsfrankring, dvs inte enbart rsta p mnniskor som alltid har arbetat med politik och aldrig varit ute i "verkligheten".
Citera
2006-10-16, 13:49
Medlem
Le Grand Matres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtid

Fr 4 mnader sedan skickade jag ett par olika frslag till Fredrik Reinfeldt dvs till hans mailbox som sjlvklart besvaras av ngn annan, pressekreterar eller annat.

Hursomhelst mitt frslag var fljande. Anstll en eller ett par ekonomer/revisorer som hjlper statsrden med att gra korrekta och icke "kreativa" avdrag samt ven gr igenom s att vriga avgifter betalas som det skall. Dvs fr att i preventivt syfte undvika skandaler. Fljdaktligen skulle de scener som nu utspelar sig kunna undvikas.

Svaret p det mailet kom ngn mnade efter mitt skickade mailet och var sjlvklart ett nonsens mail i stil med att:

"Alla statsrd mste klara av att skta sin egen ekonomi och deklarera efter de givna regler som finns"

Har inte statsmakten ngon jvla sjlvbevarelsedrift, eftersom hlften av dessa politiska broilers inte har upptckt vad etik och moral r s vore vl det nd lmpligt att anstlla ngra som kan bertta fr dem vad som r rtt och fel.

Samtidigt mste jag sga att det nog r dags fr svenska folket att krva mer av vra politier nr det gller verklighetsfrankring, dvs inte enbart rsta p mnniskor som alltid har arbetat med politik och aldrig varit ute i "verkligheten".
Men det r ju som jag alltid sagt: moderater saknar frmgan att tnka i fler led n ett.
Citera
2006-10-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men det r ju som jag alltid sagt: moderater saknar frmgan att tnka i fler led n ett.

Politiker ht har svrt att tnka p ngot annat n pengar och hur man ska lura Svenska folket p maximal mngd cash som mjligt.
Citera
2006-10-16, 14:25
Medlem
klumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtid

borde d dom hr statsrden verhuvudtaget vara statsrd ifall dom inte klarar av att skta sin ekonomi..

Men jag frstr inte varfr man inte bara kan g ut och sga att man inte betalar sin tv license av ideologiska skl som mnga uppenbareligen gr..

Lngtar efter mer rakryggade politiker..
Citera
2006-10-16, 16:34
Medlem
ojz0rs avatar
Jag tycker det borde vara ett krav p alla politiker att de har varit ute och jobbat aktivt i ett X antal r s de vet hur det r ute i verkligheten ocks.
Citera
2006-10-16, 16:38
Medlem
Jag tycker givetvis precis som er nr det gller att politiker inte har ngn ryggrad generellt. Min tanke var att slla bort dessa innan de hann att bli statsrd. Tanken frn min sida var att dels slla bort men ven se till att dessa oppertunister inte testade lagens grnser med kreativa avdrag. Ngot som skert mnga gr men folkvalda br lta bli.

Fljdaktligen skulle politikerna med lite mer rent mjl en nuvarande gng kunna ta plats och gna sig t det som r vsentligt. Nu ligger fokus p helt fel saker, dvs delar som redan borde vara utagerade fr att f arbetsro.

Nr det gller verklighetsfrankringen s r det ngt som jag efterfrgat i mnga r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in