• 1
  • 2
2006-10-21, 02:09
Bannlyst
Vem tycker ni är 1900-talets historias värsta seriemördare och varför? För mej står det mellan Henry Lee Lucas och Otis Toole. Här får ni fakta och länkar om dom:

Henry Lee Lucas

Barndom: Henry Lee Lucas föddes den 23 augusti 1936 i Blacksburg, Virginia, i en utfattig familj på nio barn och i vårdnaden av två alkoholiserade föräldrar. Hemmet bestod av en stuga med fyra rum och smutsigt golv som låg ute i skogen utanför staden, där Henrys föräldrar bryggde whisky. Den våldsamma mamman Viola tjänade pengar som hora i grannskapet och tvingade ofta Henry att klä sig i en klänning och se på när hon hade sex. Hon sa ofta till sin son att han var ond. Hon brukade misshandla Henry och hans bröder så gott som varje dag, lagade bara mat till sig själv och städade aldrig. Pappan Anderson hade bara två stumpar till ben efter en berusad olycka med ett godståg och släpade sig runt i huset. Till slut fick han nog av att se att karlar delade säng med Viola och drog sig ut i snön en vinternatt där han dog ute i kylan av lunginflammation.

På Henrys första skoldag klädde Viola honom i en klänning , lockade hans stripiga hår och sände honom barfota till skolan. Om han hittade ett husdjur så dödade hon det. Henry slogs ofta med sin missbildade lillebror som hade fel på skelettet och en gång gick det för långt. Brodern stack Henry i ögat med en fickkniv så han blev helt blind på sitt vänstra öga, som fick bytas ut mot ett porslinsöga. Vid ett annat tillfälle blev han slagen i huvudet med timmer av sin mamma, och låg i koma i tre dagar innan Violas hallick Bernie tog honom till ett sjukhus. Han slutade skolan i femman.

Han hörde röster och oljud i sitt huvud. När han var tonåring brukade han driva omkring i kommunen och bråka, göra inbrott i villor och stjäla pengar, samt fånga får uppe i bergen som han styckade levande med kniv. Henry var bisexuell och nekrofil. Mördade för första gången när han var 15. Han kom senare i sitt liv att kräva många, många offer, däribland sin egen mamma..

http://www.carpenoctem.tv/killers/lucas.html
http://www.crimelibrary.com/serial_k...as/womb_2.html

Citat: "Jag hatade hela mitt liv. Jag hatade alla. Under min uppväxt minns jag att mamma klädde mig som en flicka, och det höll på i två eller tre år. Efter det blev jag behandlad som vad jag vill kalla för "familjens hund". Jag blev slagen. Jag tvingades göra saker som ingen människa skulle vilja göra."

Otis Toole

Barndom: Otis Elwood Toole föddes den 5 mars 1947 i Jacksonville, Florida. Hans alkoholiserade pappa lämnade familjen när Otis var liten, och han hamnade i vårdnaden av sin kristet fanatiska mamma, sin syster som klädde honom i kvinnokläder och sin mormor, en satanist som kallade honom för Djävulsbarnet. I hans ungdom lärde hon honom olika ritualer och besvärjelser, och kunde ibland väcka honom mitt i natten för att vandra till olika kyrkogårdar och gräva upp och stjäla kroppsdelar, som hon skulle använda i sina mörka ritualer.

I sin ungdom rymde han hemifrån många gånger, men kom alltid tillbaka. Han brukade roa sig med att tända eld på övergivna hus i grannskapet. Med sin ovanligt låga IQ på 75 klassades han som efterbliven och hoppade ur skolan när han gick i åttan. Han krävde sitt första offer vid 14 års ålder och kom senare i sitt liv att stöta ihop med Henry Lee Lucas, av en ren slump. Otis var dessutom kannibal, pyroman och bög.

http://www.carpenoctem.tv/killers/toole.html
http://www.imdb.com/name/nm0867491/bio
Citera
2006-10-21, 20:58
Bannlyst
Är verkligen intresserad av seriemördare och sådant. Vet inte vem som är värst. Men en som är grym är, "The Axeman of New Orleans". Nån psykopat som anföll folk i natten med yxa. Fallet klarades aldrig upp det, och gärningsmannen fångades aldrig. http://www.crimelibrary.com/serial_k...man/index.html.

Har du sett filmen "Henry Portrait Of A Serial Killer" ? Grym film som är löst baserad på Henry Lee Lucas och hans kompanjon Otis Toole.

Fall som aldrig klaras upp är mest intressanta tycker jag. Som "The Zodiac Killer" mm.

Albert Fish en kannibal som mördade barn, och Eddie Gein var väl inte så trevliga personer heller.
Citera
2006-10-21, 21:12
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Bela Kiss var en kuslig typ. Dödade unga kvinnor och försökte lägga dem på burk. Tydligen försvann han under kaoset vid första världskrigets slut, så man får anta att han fortsatte sitt värv i lönndom.
Citera
2006-10-22, 00:02
Medlem
Jeffrey Dahmer var heller inte en trevlig person. Lurade män till sin lägenhet, drogade ner dem, torterade dem och hade sex med liken. Han åt även upp delar av liken.
När polisen slog till mot Dahmer så hittade de tre kroppar som höll på att lösas upp i 300 liter syra i hans sovrum.
De fann också 4 avkapade huvuden, 7 krainium, skelettdelar i hans garderob och en penis i en hummertina.
Har för mig att han räknas som en av USA:s värsta seriemördare genom tiderna.
Citera
2006-10-22, 00:07
Medlem
Jag skulle nog säga Adolf Hitler eller Josef Stalin om dem räknas
Citera
2006-10-22, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
Jag skulle nog säga Adolf Hitler eller Josef Stalin om dem räknas

Haha, seriemördare? Du har humor du. En annan sjuk seriemördare som det varit mycket snack om är ju den där BTK (Bind, torture, kill) aka Dennis Rader Har dock inte läst mycket om honom ännu. Grymmast är ju egentligen Jack the Ripper, fast han arbetade ju på 1800-talets slut.
Citera
2006-10-22, 00:33
Medlem
BrunteVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallct
Jeffrey Dahmer var heller inte en trevlig person. Lurade män till sin lägenhet, drogade ner dem, torterade dem och hade sex med liken. Han åt även upp delar av liken.
När polisen slog till mot Dahmer så hittade de tre kroppar som höll på att lösas upp i 300 liter syra i hans sovrum.
De fann också 4 avkapade huvuden, 7 krainium, skelettdelar i hans garderob och en penis i en hummertina.
Har för mig att han räknas som en av USA:s värsta seriemördare genom tiderna.

Polisen var hemma hos Dahmer i ett annat ärende när en av poliserna såg en bild på ett avhugget huvud. Efter ett tag insåg polisen att bilden var tagen i ett av rummen i Dahmers hus.
Citera
2006-10-22, 02:32
Bannlyst
[quote=-Hund-]Har du sett filmen "Henry Portrait Of A Serial Killer" ? Grym film som är löst baserad på Henry Lee Lucas och hans kompanjon Otis Toole.[quote]

Jo jag har sett den, men jag gillar den inte. Den är ju knappt löst baserad på hans liv, så jävla många fel t ex. i verkligheten mödade Henry aldrig Otis, Becky var en 12-årig flicka, Henry mördade sin morsa när han var vuxen osv osv.
Citera
2006-10-22, 02:35
Bannlyst
Nån som vet någon dokumentär/film om Henrys liv? Eller kanske vet nån sida på internet med videos som handlar om honom?
Citera
2006-10-22, 04:32
Medlem
GSE_s avatar
Haha, fyfan, vad är oddsen att man får en sån sjuk uppväxt då?

Dessutom, båda blev klädda som flickor i sin barndom, ett tecken? =)
Citera
2006-10-22, 05:44
Medlem
Abert fish?

macrarbre har ju även gjort en låt om han, mr albert fish, was children your favorite dish?
Citera
2006-10-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hund-
Fall som aldrig klaras upp är mest intressanta tycker jag. Som "The Zodiac Killer" mm.

Det intressanta med det fallet är varför morden plötsligt upphörde.
Kanske tog Zodiac självmord, råkade ut för en dödsolycka, dog av någon sjukdom, blev dödad av någon i självförsvar, hamnade i fängelse för andra brott, intagen på psyke eller kanske helt enkelt slutade begå mord och började ett normalt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in