Citat:
Ursprungligen postat av mocka
Alldeles riktigt! Det är gammal hederlig högerpolitik. Men det lät ju inte riktigt så innan valet eller hur? Det är 'skattesmitarnas' gamla sunkiga politik som styr i Alliansen. Under valveckorna körde man hårt med 'nya Moderaterna', 'det nya arbetarpartiet' och annan smörja. Alla skulle tjäna på ett regeringsskifte hette det.
Alla skulle inte tjäna på det, att A-kassan skulle sänkas och avgiften höjjas var med en hel del i debatten, sen att du inte tycker om det bevisar bara på din egen osäkra inställning till ditt eget värde på arbetsmarknaden.
Citat:
Som det ser ut nu så verkar ingen grupp i samhället nöjd med vad 'skattesmitarpartiet' hittat på hittills, förutom Djursholms-borna då som får en kraftig sänkning av fastighetsskatten. Det var de väl värda. Nu kan de äntligen få lite över så de kan betala TV-licensen eller något annat kul.
Jag är nöjd över att ditt parti inte regerar Sverige, det räcker gott och väl för mig. Sen ser det faktiskt ut som förtroendet för Alliansen fortfarande är i topp enligt SIFOs senaste mätning, men kanske du vet något som ingen annan vet?
Sen bör skattesmitare för övrigt rösta vänster så dom kan lyfta ut lite schysta bidrag på vägen som 0 taxerare. Jag är nog rätt säker på att det har drivits in mer pengar från privata företag i skatte pengar från Alliansens håll än från Vänster gängets, som i regel hela livet varit skolade i ungdomsförbunden och tuggat skatte medel från vaggan till kammaren och sen vidare till graven med feta pensioner och herrgårdar.
Citat:
Bensinskatten lyckades man till och med höja. Hur komiskt är inte det!
Det är iaf större chans att Alliansen sänker den än att Vänster sidan kommer göra det någonsin