Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-10-28, 23:52
Medlem
Scoutens avatar
Hej
Jag söker ett bra och billigt headset då diverse andra människor i huset klagar på att jag är för höjudd på kvällarna.

Jag har aldrig använt headset förut så jag vet inte riktigt vad man ska tänka på har ni några förslag och vad använder ni?
2006-10-29, 10:07
Medlem
Symbols avatar
skulle föreslå de här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307562
grymt sköna och bra ljud

går att hitta billigare än på komplett tex på www.inet.se där kostar det 390 kr inklusive frakt och moms men har du vägarna om inet så kan du köpa i butik för 295 inklusive moms

edit: går inte att direkt länka från inet.se men gå in där så lär du hitta
2006-10-29, 11:21
Medlem
klos_s avatar
Siberian headsett verkar bra... kostar runt en 500-600kr

/Mvh Klos
2006-10-29, 11:35
Medlem
vanbunks avatar
http://www.kjell.com/?item=31545&pat...010000,4040000
mkt bra, mkt billiga
2006-10-29, 13:02
Medlem
Couplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanbunk
http://www.kjell.com/?item=31545&pat...010000,4040000
mkt bra, mkt billiga

Ska du ha ett par billiga headset och du inte är audiofil, så kommer de här funka kanon. Har ägt 2 par sådana här en gång i tiden. Du ska dock veta att du får vad du betalar för och mina 2 par höll inte så länge innan glapp uppstod och jag vet någon av mina kompisar som fick samma problem.

OBS! Detta kan dock vara tillfälligheter eller att vi fått dåliga exemplar. Det enda jag menar på är att om du betalar lite mer och köper Koss lurarna, så kommer du nog tjäna i ljudkvalitet, komfort och livslängd.
2006-10-29, 13:23
Medlem
Scoutens avatar
Tack för tippsen.

Jag har tittat lite på specifikationerna (inte för att jag riktigt vet vad jag ska titta efter men ändå) och det verkar som att man kan uppfatta fler ljud med Cosonic'en än med Koss'en.
Dock verkar Koss'en ha bättre felmarginal på ljudet.

... Ja, vad tycker ni.?
Cosonic är ju billigar i butik (bor i gbg och närmaste butik ligger i Borås) med om man tar postorder kan jag lika gärna köpa Koss'arna.

Cosonic CD-850MW

Frekvensområde: 10-30000 Hz.
Känslighet: 105dB vid 1kHz ±2%.
Impedans: 32.
Pris: ca 159-258kr (butik eller postorder)

Headset Koss SB45 Stereo Gaming

Distorsion: < 0,2%
Frekvensområde: 18 - 20,000Hz
Känslighet: 103 dB SPL/1 mW
Pris: 295kr

Jag tittade även på Siberian headset men den verkar lite för dyr för mig.
2006-10-29, 13:33
Medlem
ICEMAT SIBERIA!

Fyfan va sköna dom är!
2006-10-29, 13:39
Medlem
Icemat siberia, om du spelar spel etc så hör du exakt var dom är.
2006-10-29, 14:44
Medlem
Symbols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scouten
... Ja, vad tycker ni.?
Cosonic är ju billigar i butik (bor i gbg och närmaste butik ligger i Borås) med om man tar postorder kan jag lika gärna köpa Koss'arna.

i med att du bor i gbg har du ju nära till inets butiker istället för att ta postoder och det är ju kanske inte varje dag man är i borås. finns för tillfället 6 st på inets butik på ringön (på hisingen)

föresten, har för mig att det stog på koss headset'ets förpackning att det var livstids garanti om det bara hade används av en person
2006-10-29, 14:47
Medlem
Jag är tidigare ägare av 3 st Cosonic par, antalet beror på att de gick sönder efter en tids användning. De fungerar ok, men jag tröttnade på att behöva köpa nya och köpte lite bättre kvalitet. Snart tror jag att jag haft dessa längre än de 3 cosonic jag hade tidigare. Detta för marginellt högre pris och betydligt bättre ljud. Köp så dyra du kan, i den här prisklassen gäller det mer eller mindre alltid att du får exakt vad du betalar för. Inte bara i ljudkvalitet utan även byggkvalitet. Vad som kan verka billigt nu kan bli dyrt under en längre tid.
2006-10-29, 17:32
Medlem
Scoutens avatar
Icemat siberia verkar ju onekligen bra, har kollat runt lite på receptioner och liknande men de är för dyra för mig.
Jag gjorde en sökning på pricerunner och Icemat verkar ligga på minst 500 och det är lite mycket eftersom jag funderar på att även köpa en ny mus (nu har jag två knappar + scroll) och vill helst hålla mig på en rimligt låg budget (500-700 kanske).

MediaMarket har ju öppnat i här i gbg och de har ju en massa billiga grejer så jag ska dit i morgon och se om de verkar ha nåt bra headset.

Symbol; får man bra känsla för var ljuden kommer ifrån med Koss'arna i spel eller hur är det med det?
2006-10-30, 10:10
Medlem
Symbols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scouten
MediaMarket har ju öppnat i här i gbg och de har ju en massa billiga grejer så jag ska dit i morgon och se om de verkar ha nåt bra headset.

Symbol; får man bra känsla för var ljuden kommer ifrån med Koss'arna i spel eller hur är det med det?

har spelar cod2 ett tag och tycker att dom fungerar riktigt bra men har iofs inte testat så många andra headsets så vet inte riktigt hur dom står sig

var på mediamarkt i fredags och det var grymt mycket folk men det var fullt av prisvärda saker så du kommer säkert kunna hitta nått bra headset där. själv köpte jag bf2 för 169 sek
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in