• 1
  • 2
2006-11-06, 20:42
Medlem
hookahs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=348907

Den här tråden startade jag i somras, när jag fattade beslutet (som visade sig vara tillfälligt) att inte röka mer. Jag tyckte mig ha så pass svårt att hålla mig disciplinerad och kontrollera bruket så det inte skulle gå ut över andra saker att det inte var värt det längre.

Den senaste månaden har det dock blivit någon liten puff emellanåt och det känns helt ok nu faktist. Det är sjukt mycket bättre att röka sällan än hela tiden. Det känns som jag har fått lite perspektiv på den inställning som rotade sig hos mig i somras och jag har förhoppningsvis funnit en bra balans nu.

Hur många här är det som verkligen kan kontrollera sitt bruk till 100%? Hur många känner sig belastade av det? Hur många önskar att de aldrig börjat från första början?
Citera
2006-11-06, 20:45
Medlem
grappens avatar
Jag röker då och då och tycker mig kunna sköta det bra. Ibland röker jag en gång i veckan i några veckor, ibland kör jag ett race i nån vecka och ibland så röker jag inte på flera veckor.

Varierat och bra, om du frågar mig
Citera
2006-11-06, 20:51
Medlem
aazes avatar
Jag kan till 100% kontrollera mitt bruk. Jag har t.ex nu bestämt mig för att spara mig till våren sommaren för att jag inte gillar att puffa inomhus.. utan hellre är ute i naturen på promenad eller liknande, vid nån fin utsikt kanske Inga problem med det, bara att lägga ner helt enkelt.

Jag tycker inte att CB är en sån stor grej, herregud det är inte ett särkilt starkt berusningsmedel och därmed inget som förändrat mig på något sätt sedan jag puffade första gångerna.

Jag håller också med dig om att det inte är schyst att puffa för ofta. Spontant då och då är absolut bäst

Ta det lungt å missbruka inte gott folk!

mvh
Citera
2006-11-06, 20:54
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Dom senast månaderna har jag rökt som en borstbindare, men innan de hade jag inte rökt på 1år och nu ska jag ta ett litet upphåll igen på några veckor.Så jag har koll på läget
Citera
2006-11-06, 20:55
Bannlyst
Jag kan kontrollera mig själv till 100%. Känner i stort sett aldrig suget efter röka. Kan dock vara kul att piffa upp tillvaron ibland. Röker i snitt 1 gång/vecka och jag vet var min gränser går.
Citera
2006-11-06, 20:58
Medlem
virras avatar
Man har svårt att tacka nej om man blir erbjuden en jolle men när man pluggar och inte har så mycket cash röker man ju så ofta man får råd, vilket oftast inte blir allt för ofta om man inte drygar ut kassan med att hustla vidare lite
Men man känner ju också ofta att man söker sig till vänner man vet har röka.
Citera
2006-11-06, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Råder trådskaparen att inte småpuffa lite då och då. Eftersom detta med 100% säkerhet på sikt kommer leda till att du återigen börjar att storpuffa. Storpuffande leder med 100% säkerhet till att du blir trög, dum och oärlig. Lyssna ej därför till vad haschtomtarna tidigare sagt i tråden.

Jag spyr på dig, allvarligt. Tröttnar du aldrig?

Vet att det är sådana kommentarer som denna som han är ute efter men jag kan fan inte hålla mig längre.

Citera
2006-11-06, 21:32
Medlem
Nazipolizeis avatar
för ett år sedan när det var nytt och spännande så röktes det ibland 3-4 gånger i veckan, men jag var alltid orolig för beroende å bla bla bla. är nog en ganska ansvarsfull och tråkig person på så sätt tror jag, oroar mig lätt.
Hur som.. sen i vintras och i våras började man lite mer med kemiska saker och glömde av CB heller, nu håller jag mig dock borta från det så länge, ser ingen mening med det för tillfället. Samma med CB eller berusning öht igentligen, får inget ut av det uppskattar mer att vara nykter och utvecklas som person osv. Känns som man bara sitter stilla om man berusar sig för mycket.

Men de klart CB blir det väll iaf 1 gång i veckan när man har, sen brukar de gå ca en månad innan man köper igen.
Citera
2006-11-06, 21:36
Medlem
Midnights avatar
Om det är så att trådskaparen har haft problem med att kontollera brasset så kanske det inte är så jätte briljant att börja igen... men det angår ju inte mig så jag vet inte varför jag börjar svamla om det...

Hursomhelst... Jag har iaf 100% kontroll på mitt cb bruk... antalet gånger som jag röker på ett år går att räkna på 10 fingrar, och jag röker aldrig på jobbet eller något sådant korkat... Jag röker ibland när jag är ledig för att jag tycker om det helt enkelt...

EDIT: 200 poster
EDIT 2: Tur att man har ignorerat Skogsrök så man slipper läsa all trams han kommer med,,, men jag måste erkänna att det är frestande att ta bort ignore ibland,,, nångång måste han ju säga något vettigt
Citera
2006-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad vet du om ifall jag provat cannbis eller inte? Känner du mig?

Återigen till trådskaparen spola ned ditt kitt på muggen och börja motionera istället det är betydligt bättre för dig än att flumma.

Hört talas om ordspråket: "Sköt dig själv och skit i andra"?

Låt folk sköta sina liv själva. Eller är det så att du har ett så tråkigt liv att du måste lägga dig i andras och klaga för att själv känna dig som en duktig människa?

Nej, jag röker inte längre. Ja, jag har gjort det förrut. Enda anledningen till att jag slutade är pga mitt jobb, vill inte riskera andra människors liv eller min karriär.
Men eftersom jag är dum, trög och oärlig så kanske jag bara ljuger nu, jag är kanske egentligen arbetslös och snyltar på staten eller så har jag ett jobb som kräver en hel del utbildning och ansvar och som är bra betalt. Vad vet jag, jag har ju brukat cannabis tidigare i livet.
Citera
2006-11-06, 22:05
Medlem
Kafes avatar
@Hookah:
Det är lätt att det spårar ut. Var medveten om det! Du måste ha styrkan att tacka nej ibland också.

Har du mått dåligt tidigare på grund av Cannabis, så gör inte om det, om du så inte kan hantera det.
Citera
2006-11-06, 22:29
Medlem
Subways avatar
jag känner att jag har 100% kontroll, men sedan har jag inte fått något riktigt "test" eller hur man ska säjj...

_peace // Sub
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in