• 1
  • 2
2006-11-08, 11:59
Medlem
Ajss avatar
Vem r det som ska ta smllen nr den som hmtar blir tagen av bngen?
r det den som hmtar?
Den som ska ha grejjerna?
Den som grejjerna hmtades ifrn?

Bara allmnt nyfiken
Citera
2006-11-08, 12:02
Medlem
seloots avatar
r nog den det hmtades frn skulle jag tro Oo
Citera
2006-11-08, 12:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag tycker det r snuten och de som gett snuten rttigheterna att gra som de gr som borde ta smllen, men av de alternativen du nmnde s r det vl personen som schabblat till det s att han blev tagen som skall ta smllen...
Citera
2006-11-08, 12:07
Medlem
Ajss avatar
Lite bakgrundsinfo:
Min kran skulle hmta 10g igr, jag och han skulle dela p en femma och en bekant till mig skulle ha en femma.
klantarslet blev tagen av bngen och fick grejjerna beslagtagna :/
Han hade inte ens vett att stnga av mobilen s nu har herr haffa mitt nya nummer som jag skaffade IGR ocks :/
Citera
2006-11-08, 12:57
Medlem
orkavaraserioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Lite bakgrundsinfo:
Min kran skulle hmta 10g igr, jag och han skulle dela p en femma och en bekant till mig skulle ha en femma.
klantarslet blev tagen av bngen och fick grejjerna beslagtagna :/
Han hade inte ens vett att stnga av mobilen s nu har herr haffa mitt nya nummer som jag skaffade IGR ocks :/

Han klantade sig s det r ju hans fel, men du kan nog inte krva ngot frn han tycker jag om det r det du menar med att ta smllen, skiten han fr frn polisen rcker.
Sen att de fick ditt nummer spelar inte s stor roll slnge de inte har span p dig, vad jag vet r telefonavlyssning olagligt i sverige.
Kp av ngon annan ett tag framver.
Citera
2006-11-08, 13:00
Medlem
Om din kran hade tnkte tjna pengar p att slja till dig r det han som fr ta smllen. Om man r en sljere s tar man p sig risken frn det att man kper frn leverantr till att man leverar till kund. Torskar han s r det inte kunden som ska st fr kostnaden.

Handlar det dremot om ngon som enbart agerar mellanhand fr att han r en snll kompis och inte tar ut ngot fr besvret (annat n en liten knatch p sin hjd) s r det den som ska ha grejerna som fr ta smllen, frutsatt att inte klantat till det ordentligt.

En tredje variant r att han som torskar fr en mindre ersttning fr att hmta grejerna, isfall blir det lite knepigt att bestmma vem som br skulden.

En sak r sker iaf, det r INTE personen som sakerna hmtades frn i frsta brjan som br ansvaret fr det hela.
Citera
2006-11-08, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orkavaraserios
Sen att de fick ditt nummer spelar inte s stor roll slnge de inte har span p dig, vad jag vet r telefonavlyssning olagligt i sverige.

Som om snuten bryr sig om att flja lagar, vill dom lyssna av dig s gr dom det oavsett om det r lagligt eller olagligt.
Citera
2006-11-08, 13:34
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze The Haze
Som om snuten bryr sig om att flja lagar, vill dom lyssna av dig s gr dom det oavsett om det r lagligt eller olagligt.

men om det r olagligt s fr man vl inte anvda det som bevis i en eventuell rttegng eler ntt va?

nu handlade det kanske inte om det. Men ker en polis fast fr ngot olagligt s fr ju han skit. tror inte man riskerar snt p ett litet skitbrott
Citera
2006-11-08, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
men om det r olagligt s fr man vl inte anvda det som bevis i en eventuell rttegng eler ntt va?

nu handlade det kanske inte om det. Men ker en polis fast fr ngot olagligt s fr ju han skit. tror inte man riskerar snt p ett litet skitbrott

men vad ska dom med bevisen frn avlyssningen till nr dom tar dig p bar grning nr du precis kpt ett par hundra gram kanske?
Citera
2006-11-08, 15:12
Medlem
Ajss avatar
svrt att sga om han gjorde det fr att va shysst eller fr egen vinning. Han skulle ha av det och fick frmodligen rabatterat pris d han hmtade mer n det han skulle ha
Citera
2006-11-08, 16:46
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze The Haze
men vad ska dom med bevisen frn avlyssningen till nr dom tar dig p bar grning nr du precis kpt ett par hundra gram kanske?

jag skrev att det kanske inte handlade om det, men om en olaglig avlyssning leder till ett gripande. kanske det kommer fram iaf..

men jag tror inte att poliser r snna...och vart ska dom f tag p utrustning osv till att avlyssna ngon utan att det kommer fram?
jag tror dom fljer lagen, s gott det gr iaf.
Citera
2006-11-08, 17:53
Medlem
Ajss avatar
Hlften av stan tror att dom r avlyssnade d det brusar i telefon :S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto