• 1
  • 2
2006-11-09, 02:04
Medlem
Åklagare vill förbjuda Hells Angels
Åklagare i Nederländerna vill förbjuda Hells Angels i hela landet. Mc-klubbens aktiviteter är kriminella och står i ständig strid med lag och ordning, säger riksåklagaren.

Man hänvisar bland annat till flera uppmärksammade rättegångar där klubbmedlemmar fällts för grov kriminalitet som narkotikabrott och våldsbrott. Enbart förra året greps 47 personer knutna till olika Hells Angels-klubbar i Nederländerna.

Vilka jävla idioter det finns alltså!.Säg nu om att hans förslag godtas och H-A förbjuds där så kommer det knappast räcka till för att få medlemmarna att överge klubben!.Men om dom nu skulle göra det så känner juh fortfarande medlemmarna varandra,har kvar sina kontakter och lär öppna antingen red devils (underklubb) lr någon annan slags stödklubb för att slippa lagens långa arm.Konstigt att denna åklagare inte förstår det,och även inte förstår att medlemmarna inte ändrar på sig bara för att klubben slår igen!...
Citera
2006-11-09, 03:22
Medlem
Tuesdays avatar
Varken Beatrice Ask eller överåklagare Sven-Erik Alhem vill förbjuda Hells Angels

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/st...927389,00.html
Citera
2006-11-09, 03:24
Medlem
Äh..
Det där lyckades varken i US of A eller Tyskland och liknande diskussioner har fallit platt i flera andra länder.

Den beprövade linjen om att det är vissa medlemmar som på eget bevåg begår brott, inte organisationen i sig, har iaf hitills fungerat alldeles utmärkt vad jag vet.

De lyckades väl iof förbjuda ett specifikt HA chapter från att bära sina färger o så någonstans i Tyskland. Men som du säger - de finns ju kvar ändå, de kan bara inte bära sina västar i offentliga sammanhang. Poänglöst alltså.
Citera
2006-11-09, 12:47
Medlem
Ankdammsmans avatar
Sätt åt det svartjobbande, bidragsfuskande kriminella packet istället för att glorifiera dem med ett förbud.

Gäller även OG, FFL, Brödraskapet och annat slödder.
Citera
2006-11-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htnbhhrrfl
Äh..
Det där lyckades varken i US of A eller Tyskland och liknande diskussioner har fallit platt i flera andra länder.

Den beprövade linjen om att det är vissa medlemmar som på eget bevåg begår brott, inte organisationen i sig, har iaf hitills fungerat alldeles utmärkt vad jag vet.

De lyckades väl iof förbjuda ett specifikt HA chapter från att bära sina färger o så någonstans i Tyskland. Men som du säger - de finns ju kvar ändå, de kan bara inte bära sina västar i offentliga sammanhang. Poänglöst alltså.

Precis!.Man tycker juh att det finns andra föreningar och klubbar som är värre hot än H-A dessutom....
Citera
2006-11-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Sätt åt det svartjobbande, bidragsfuskande kriminella packet istället för att glorifiera dem med ett förbud.

Gäller även OG, FFL, Brödraskapet och annat slödder.

Detta utlåtande grundar du på?
Skulle vara intressant att veta hur många HA medlemmar du känner?
Eller... Hur många MC-klubb människor du ens känner över huvudtaget!

/En Hojåkar-son.
Citera
2006-11-10, 15:04
Medlem
Billieboys avatar
vad ska dom förbjuda? Västarna? eller personerna att umgås med varandra? verkar vara dödfött redan från början.
Citera
2006-11-10, 15:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billieboy
vad ska dom förbjuda? Västarna? eller personerna att umgås med varandra? verkar vara dödfött redan från början.

Organisationen/föreningen.
Citera
2006-11-10, 15:30
Medlem
savoxovass avatar
Fel väg att gå. Vi har några tusen grovt kriminella som i olika sammanslutningar livnär sig på brott. Hur svårt kan det vara för samhället att sätta en blåslampa i arslet på dem? Skjut till några miljarder och ändra de lagar som krävs. Det börjar tamefan bli outhärdligt hur mycket dessa individer tillåts härja fritt medan polisen står som handfallna byfånar. 2 färska exempel på organiserad brottslighet i gbg det senaste dygnet.

http://www.gt.se/index.jsp?a=747708

http://www.gt.se/index.jsp?a=747765

Dvs beslagta alla ägodelar de ej kan bevisa infötjänats på laglig väg. Även sådana de skrivit över på nära och kära. Omvänd bevisning ska gälla. Dvs den kriminella måste kunna styrka att ägodelen/egendomen finasierats på laglig väg.

Granska vederbörande i alla register som finns och se till så att de inte erhåller några andra bidrag än de de verkligen är berättigade till. Se till att försöka dra in alla bidrag som går genom stenhård och prioriterad granskning. Varje gång en av dessa individer söker bidrag ska en röd varningslampa lysa hos den aktuella myndigheten. Fallet med de förtidspensionerade Hells angels medlemmarna är ju rena hånet mot samhället.

Sätt dit dem för alla småbrott som tänkas kan och se till att poliser är synliga i deras omgivning så ofta det går. Dvs punktmarkering med stoppande och visitationer. med lite tur hittar man vapen,knark och andra godsaker. Höj även straffen för olaga vapeninnehav rejält.

Då majoriteten av de som tillhör den organiserade brottsligheten har sitt ursprung i utlandet så ser man till att döma till utvisning eller tillbakadragande av uppehållstillstånd i alla fall som går. Vid eventuella dubbla medborgarskap dras det svenska tillbaks och så är det bye bye till det andra landet med inreseförbud i sverige för all framtid.. Minderåriga barn och familjeförhållanden ska inte vara ett frikort till att få stanna i landet och begå nya brott.

Buggning av deras bostäder,mobiler,telefoner, arbetsplatser osv.

Samarbete över gränserna så tillgångar i andra länder kan beslagtas osv. även försvåranden att få visum och dylikt.

Det finns massa mer man tex kan göra för att göra slut på gängen. Tyvärr är våra politiker handfallna ynkryggar som inte tagit tag i ett växande problem.
Citera
2006-11-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Fel väg att gå. Vi har några tusen grovt kriminella som i olika sammanslutningar livnär sig på brott. Hur svårt kan det vara för samhället att sätta en blåslampa i arslet på dem? Skjut till några miljarder och ändra de lagar som krävs. Det börjar tamefan bli outhärdligt hur mycket dessa individer tillåts härja fritt medan polisen står som handfallna byfånar. 2 färska exempel på organiserad brottslighet i gbg det senaste dygnet.

http://www.gt.se/index.jsp?a=747708

http://www.gt.se/index.jsp?a=747765

Dvs beslagta alla ägodelar de ej kan bevisa infötjänats på laglig väg. Även sådana de skrivit över på nära och kära. Omvänd bevisning ska gälla. Dvs den kriminella måste kunna styrka att ägodelen/egendomen finasierats på laglig väg.

Granska vederbörande i alla register som finns och se till så att de inte erhåller några andra bidrag än de de verkligen är berättigade till. Se till att försöka dra in alla bidrag som går genom stenhård och prioriterad granskning. Varje gång en av dessa individer söker bidrag ska en röd varningslampa lysa hos den aktuella myndigheten. Fallet med de förtidspensionerade Hells angels medlemmarna är ju rena hånet mot samhället.

Sätt dit dem för alla småbrott som tänkas kan och se till att poliser är synliga i deras omgivning så ofta det går. Dvs punktmarkering med stoppande och visitationer. med lite tur hittar man vapen,knark och andra godsaker. Höj även straffen för olaga vapeninnehav rejält.

Då majoriteten av de som tillhör den organiserade brottsligheten har sitt ursprung i utlandet så ser man till att döma till utvisning eller tillbakadragande av uppehållstillstånd i alla fall som går. Vid eventuella dubbla medborgarskap dras det svenska tillbaks och så är det bye bye till det andra landet med inreseförbud i sverige för all framtid.. Minderåriga barn och familjeförhållanden ska inte vara ett frikort till att få stanna i landet och begå nya brott.

Buggning av deras bostäder,mobiler,telefoner, arbetsplatser osv.

Samarbete över gränserna så tillgångar i andra länder kan beslagtas osv. även försvåranden att få visum och dylikt.

Det finns massa mer man tex kan göra för att göra slut på gängen. Tyvärr är våra politiker handfallna ynkryggar som inte tagit tag i ett växande problem.

Så du menar att min farsa som slitit i 40år och inte klarar det längre ska bli av med hans knappt existerande bidrag och vi ska leva på vad?
Det funkar inte så lilla du.

Man kan inte dra alla över en gräns bara för att dom gillar att åka motorcykel, dricka öl och umgås med varandra i sin klubb!
Isåfall skulle man lika gärna kunna förbjuda allt som har med tex. Fotboll att göra, hur mkt bråk och skit försigår inte där? Med alla supporter slagsmål osv.
Eller.. varför inte bara dra alla idrottare över en och samma gräns för att någon tagit knark eller dopat sig 1 gång.

Som sagt, dra alla över en gräns bara för att dom har samma kläder (västarna~) fungerar inte.

btw. Väldigt koolt när civilarna följer efter bilen på väg hem från skolan!
Sött att se bilarna byta av på samma sätt varje dag till och från skolan..

btw2. Hoppas dom har kul att lyssna på vår telefon när jag ringer och snackar skit med mina polare eller morsan som snackar skit med sina väninnor... jag säger bara en sak... *suck*
Citera
2006-11-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connrad
Så du menar att min farsa som slitit i 40år och inte klarar det längre ska bli av med hans knappt existerande bidrag och vi ska leva på vad?
Det funkar inte så lilla du.

Man kan inte dra alla över en gräns bara för att dom gillar att åka motorcykel, dricka öl och umgås med varandra i sin klubb!
Isåfall skulle man lika gärna kunna förbjuda allt som har med tex. Fotboll att göra, hur mkt bråk och skit försigår inte där? Med alla supporter slagsmål osv.
Eller.. varför inte bara dra alla idrottare över en och samma gräns för att någon tagit knark eller dopat sig 1 gång.

Som sagt, dra alla över en gräns bara för att dom har samma kläder (västarna~) fungerar inte.

btw. Väldigt koolt när civilarna följer efter bilen på väg hem från skolan!
Sött att se bilarna byta av på samma sätt varje dag till och från skolan..

btw2. Hoppas dom har kul att lyssna på vår telefon när jag ringer och snackar skit med mina polare eller morsan som snackar skit med sina väninnor... jag säger bara en sak... *suck*

Jag har egentligen ingen åsikt om ämnet så detta är lite OT.

Om din pappa inte är kriminell eller medlem utav en kriminell organisation så är väl en sådan lag inget problem då den väl knappast kommer att gälla för en vanlig mc-klubb?

Du kanske kan börja med att skaffa dig ett jobb och flytta hemifrån så behöver inte din pappa försörja hela familjen på sitt bidrag.

No offense bara en reflektion utav det du skrev.
Citera
2006-11-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jag har egentligen ingen åsikt om ämnet så detta är lite OT.

Om din pappa inte är kriminell eller medlem utav en kriminell organisation så är väl en sådan lag inget problem då den väl knappast kommer att gälla för en vanlig mc-klubb?

Du kanske kan börja med att skaffa dig ett jobb och flytta hemifrån så behöver inte din pappa försörja hela familjen på sitt bidrag.

No offense bara en reflektion utav det du skrev.

Heh, du verkar vara killen med kollen! <no offense>
Min farsa är med i en MC-klubb, en av dom största inom sverige, vilket uppenbarligen retar polisen.

Jag sa aldrig att vi inte lyckas få det att gå runt, men som du vet går folk i skolan väldigt länge, vilket också jag gör. Jag kommer inte ta ett arbete, det finns varken tid eller möjlighet till det nu när jag går sista på ekonomi.
Nej, jag kommer inte flytta hemifrån, skola du vet^

Bara ett lite bättre svar på dom lite sämre frågorna/förslagen du just skrev.
Som sagt, No offense.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in