Citat:
Ursprungligen postat av psrab
För några år sedan bodde jag i Eskilstuna, där tog man dricksvattnet från Hjälmaren. Nu för tiden bor jag i Mariefred och här tar vi dricksvattnet direkt från Mälaren.
Vi börjar med ditt inlägg som rörde det ämnet vi diskuterade (för att fortsätta min svengelska - On Topic) Det som ja ville få fram, ganska uppenbart såvida man inte ville misstolka och skapa polemik för sakens skull, var att vårt vatten inte är så rent och giftfritt som man vill påskina. Det finns ju tydligen även hos dig en idé om att vattnet tas "direkt" ifrån våra insjöar, vilket naturligt inte är sant utan vi använder oss av ganska kraftiga reningsverk innan du får vatten i din kran. Det var osanningen hos den myten jag ville påskina, att vår natur och omgivning inte är så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av psrab
............................................ För övrigt har jag svårt att ta "svengelskaanvändare" - "mythbusters" på allvar, det finns ju gott om "adekvat nomenklatur" s a s.
Du hade ju också ett del av ditt inlägg som låg kraftigt utanför det ämnet som skulle diskuteras( ett sk. Off Topic inslag) som ja vill bemöta här men anser sedan att det korrekta förfarandet fortsättningsvis i den frågan är i ett direkt meddelande till mig (sk. PM).
I ett diskussionsforum likt flashback tycker jag inte att det behövs användas några universitetsförlegade ord som nomenklatur etc etc. utan här diskuterar vi ifrån hjärtat och hjärnan. Antagligen förstod du mig inte korrekt, jag använde mig inte utav mythbuster som en översättning utav något jag inte fann i det svenska språket, utan jag ville med en viss humoristisk känsla hänvisa till den kända tv-serien mythbusters.
Alles klar?