• 1
  • 2
2006-11-16, 22:53
Medlem
Ralphies avatar
Tja !

Jag sitter och snackar med ett par polare över nätet och jag har fått hem en femma riktigt bra grönt, K2. Frisk och god smak, nästan lite åt minthållet Hur som helst, jag snackar med två snubbar på mer eller mindre samma gång, båda två har träffats en gång förut, och det var hemma hos mig. Båda puffar. En kille sitter i USA och knegar som fan och tycker att det suger, den andra bara sitter hemma och slappar framför sin dator.

Jag meckar en liten och röker den långsamt, det börjar snurra lite och tankarna kommer. Jag tittar på klockan, den är 22:20 här i sverige, men 4:20 PM i USA. Jag skrattar lite åt tillfället, skoj att man verkligen tände den exakt just då, men inte hade en aning om det Berättar detta för mina kompisar och de flinar också. Då tänkte jag som så att, man kanske skulle googla lite på 420 och kolla upp vart det egentligen kommer ifrån. Det finns massa olika stories om vad det är som ligger bakom detta talet. Varför inte 424?

Google levererar mig en himla massa hits, och på andra plats, mina damer och herrar !!! Låt mig få presentera:

http://420sweden.se/

Detta är hör och häpna, en hemsida som handlar om JOLLAR. Dvs riktiga jollar, som man kan segla med på vatten. Hmmmm, vad är det mer som kan kallas för jolle? DING! Först blir jag helt stum, och det tar ett bra tag innan jag fattar hur riktigt riktigt bra och roligt detta är och börjar asgarva. Bara kopplingen är ju rätt så kul i sig, men det kommer mer och mer grejer som får mig att skratta ännu mer. Det liknar ingenting. Jag citerar:

Citat:
Welcome to the joint website for the Swedish 420 and 470 class

Just nu letar jag runt bland nyheterna och undrar om det finns någonting mer som kan strö salt i såren på alla Svensson (sorry, inget elakt menat) som sitter där framför sina tv-apparater och kollar på Bingolotto. Aja, nu har jag babblat på, time för lite Lars Jansson Trio. Mycket bra svenskt jazz tips. Enjoy !

Cheers
//Raffe
Citera
2006-11-16, 22:59
Medlem
Haha. Undrar om det är några subtila budskap ditlagda med flit eller bara en ren slump
Citera
2006-11-16, 23:03
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azami
Haha. Undrar om det är några subtila budskap ditlagda med flit eller bara en ren slump

Det skulle vara ännu roligare om det vore subtila meddelanden, men det skulle vara så osannolikt på något sätt, så det känns mer som att det lutar åt slumpen
Citera
2006-11-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie
Det skulle vara ännu roligare om det vore subtila meddelanden, men det skulle vara så osannolikt på något sätt, så det känns mer som att det lutar åt slumpen
Självklart är det så... Men man kan ju alltid hoppas
Citera
2006-11-16, 23:44
Medlem
Ralphies avatar
Hittade en annan kul rubrik:

Citat:
Killar och tjejer tillsammans, kamratskap och laganda, gemensamma resor och fester, ordnad tränings- och tävlingsverksamhet, chans att bli olympisk …

DÅ ÄR 420 JOLLEN GREJEN FÖR DIG!

Citera
2006-11-17, 00:18
Medlem
WaRs avatar
Hehe, det var ju roligt. Synd bara att du kopierade det ifrån flumtråden och sen låtsades som att du själv hittat det

http://www.flashback.org/showthread...27#post5562127
Citera
2006-11-17, 00:21
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie
Tja !

Jag sitter och snackar med ett par polare över nätet och jag har fått hem en femma riktigt bra grönt, K2. Frisk och god smak, nästan lite åt minthållet Hur som helst, jag snackar med två snubbar på mer eller mindre samma gång, båda två har träffats en gång förut, och det var hemma hos mig. Båda puffar. En kille sitter i USA och knegar som fan och tycker att det suger, den andra bara sitter hemma och slappar framför sin dator.

Jag meckar en liten och röker den långsamt, det börjar snurra lite och tankarna kommer. Jag tittar på klockan, den är 22:20 här i sverige, men 4:20 PM i USA. Jag skrattar lite åt tillfället, skoj att man verkligen tände den exakt just då, men inte hade en aning om det Berättar detta för mina kompisar och de flinar också. Då tänkte jag som så att, man kanske skulle googla lite på 420 och kolla upp vart det egentligen kommer ifrån. Det finns massa olika stories om vad det är som ligger bakom detta talet. Varför inte 424?

Google levererar mig en himla massa hits, och på andra plats, mina damer och herrar !!! Låt mig få presentera:

http://420sweden.se/

Detta är hör och häpna, en hemsida som handlar om JOLLAR. Dvs riktiga jollar, som man kan segla med på vatten. Hmmmm, vad är det mer som kan kallas för jolle? DING! Först blir jag helt stum, och det tar ett bra tag innan jag fattar hur riktigt riktigt bra och roligt detta är och börjar asgarva. Bara kopplingen är ju rätt så kul i sig, men det kommer mer och mer grejer som får mig att skratta ännu mer. Det liknar ingenting. Jag citerar:

Just nu letar jag runt bland nyheterna och undrar om det finns någonting mer som kan strö salt i såren på alla Svensson (sorry, inget elakt menat) som sitter där framför sina tv-apparater och kollar på Bingolotto. Aja, nu har jag babblat på, time för lite Lars Jansson Trio. Mycket bra svenskt jazz tips. Enjoy !

Cheers
//Raffe

Haha vilken grej!
Citera
2006-11-17, 00:26
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Hehe, det var ju roligt. Synd bara att du kopierade det ifrån flumtråden och sen låtsades som att du själv hittat det

Jag gjorde den associationen också, det känns rättså mysko. Det är inte helt omöjligt att det är en slump. men likväl inte det troligaste.
Citera
2006-11-17, 00:31
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Jag gjorde den associationen också, det känns rättså mysko. Det är inte helt omöjligt att det är en slump. men likväl inte det troligaste.

Isafall e det ju annu sjukare...
Citera
2006-11-17, 00:41
Medlem
den 20e April (April = 4e månaden) så brukar över 5.000 elever, lärare tända den största "blunt" molnen i Santa Cruz Universitet. Jag var där förra året och det var de fetaste någonsin ...

Annars generellt så är det trend att röka 16.20 i Californien ...jag har börjat med det i Sverige, men det är inte lika stort ..

Hade vart fett i framtiden då man klockan 16.20 kan sitta på nån park å se sig omkring då många börja tända
Citera
2006-11-17, 00:42
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR

Nope det har jag faktiskt inte gjort. Synd att du förutsatte det.
Citera
2006-11-17, 00:46
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Isafall e det ju annu sjukare...

Först tyckte också jag att det skulle vara helt osannolikt rubbat. Men vid närmare eftertanke så är det nog fler än jag som röker på, just idag, vid just den tiden, och surfar efter 420 på google. Det är dessutom den andra länken man får
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in