2024-03-25, 08:37
Bannlyst
Ingen som gr tillbaka till denna klassiker och kr ett varv till? Som ngon nmnt f r ju speciellt ssong 2 till 5 typ tvhistoria, inget har toppat the office nr den peakade nnu. Och detta var 10+ r sedan. Som tiden flyger ivg...

Tyvrr tycker jag inte Steve haft en bra karrir efter the office, knns som han valt mnga mediokra projekt

Hursomhelst, en sjukt tidls komedi att g tillbaka till nr man knner sig nere och bara vill garva. Sg just The Golden Ticket, s jvla roligt genialiskt skrivet avsnitt. Verkligen peak The Office.
Har ni ingen relation till serien eller sett den, googla bara lite och hitta en stream av det avsnittet och njut!

Ngon?
Citera
2024-03-25, 13:39
Medlem
Giant Squids avatar
De har ju gjort mnga spinoffs ifrn andra lnder. Nu senast sg jag The Office i Saudi Arabia variant Al Maktaf.Det var lite spnnande
Citera
2024-05-14, 06:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Otroligt bra serie!
Sett om den flera gnger!
Tycker att alla ssonger r bra.

Favoriten r helt klart Dwight!
Dwight r mycket bra. verdriven men vlskriven och mngsidig.

Min favorit r Michael. Helt fantastisk karaktr. Han r mycket oknslig fr hur andra pverkas av hans egocentriskt syreslukande jakt p skratt, vnskap, krlek, familj. Han r plgsamt emotionellt korkad som inte begriper hur oknslig han r - men han r inte elak eller gnar sig t hrskartekniker.

Vlskriven serie, karaktrer och bra skdespeleri. Mnga bra avsnitt.

Faktiskt bttre r brittiska office. Michael Scott r betydligt mer sympatisk n David Brent - jag har inte satt fingret p varfr. Brent tycks mer emotionellt trasig - Brent r kanske elak.
Citera
2024-05-14, 15:15
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Min favorit r Michael. Helt fantastisk karaktr. Han r mycket oknslig fr hur andra pverkas av hans egocentriskt syreslukande jakt p skratt, vnskap, krlek, familj. Han r plgsamt emotionellt korkad som inte begriper hur oknslig han r - men han r inte elak eller gnar sig t hrskartekniker.

Faktiskt bttre r brittiska office. Michael Scott r betydligt mer sympatisk n David Brent - jag har inte satt fingret p varfr. Brent tycks mer emotionellt trasig - Brent r kanske elak.
Ja Michael r verkligen helt fantastiskt.

Jag har faktiskt inte sett den brittiska, men jag antar att den r vrd att se?
r det typ samma?
Citera
2024-05-14, 15:45
Medlem
En spin-off-ish r tydligen p gng. TV-teamet som fljde kontorsvarufrsljarna skall tydligen gra samma sak en gng till men denna gng p en tidning. Det r sledes inte samma karaktrer som de i The Office som dyker upp utan mer att den nya serien utspelar sig i samma universum som The Office.
Citera
2024-05-14, 16:00
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ja Michael r verkligen helt fantastiskt.

Jag har faktiskt inte sett den brittiska, men jag antar att den r vrd att se?
r det typ samma?
Ja absolut vrt att se. Betydligt frre avsnitt.

Man kan se den amerikanska som en bttre och djupare utveckling av den brittiska.

Visst, det finns de som tycker den brittiska r bttre.

I vilket fall br orginalet ses :-)
Citera
2024-05-15, 16:12
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

r inte superskolad p den brittiska varianten av The Office, men r inte Brent mer dryg och besserwissig? Michael r - precis som du sger - vldigt korkad av sig, p alla stt och vis, ven fast han ibland brilijerar och verraskar sin omgivning.
Citera
2024-10-23, 09:10
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Kommer faila s hrt. Ger det max en ssong. Bara ge upp.

Frvrigt hller jag ssong 2-6 som de bsta, s mnga guldklimpar dr att det r helt sjukt.

Har sett frsta avsnittet (AU) av ren nyfikenhet.

Horribelt jvla dligt p alla plan s hr lngt.

Nu r det kvinnliga "Dwight" och "Michael". Faller totalt platt.
Citera
2025-02-08, 12:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Phyllis och hennes JVLA man r ju hatobjekten numero uno! "Hi, Bob Vance, Vance Refrigeration." Sluuuuuta
Hon r ju s ckligt stolt ver honom med
Det dr r ju kul ju. Han presenterar sig tre gnger i rad med "Bob Vance, Vance Refrigeration." Det blir det tyst en liten stund. Sedan bryter Ryan tystnaden med "So, what line of work are you in, Bob?" :-)

I kategorin onyttigt vetande s tror jag att namnet Bob Vance kommer frn filmen Bitter krlek/The bigamist. Den r frn 1952 och finns just nu p Svt Play. I en scen p ett fretag som just sljer kylskp namedroppas 'Bob Vance.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in