Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-18, 01:33
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miser
negern på nötkrämen

Ja, det där lade jag märke till häromsistens. Men det måste ha varit mycket nyligen då jag kommer ihåg att han befann sig där förra året.
Citera
2010-07-18, 16:33
Medlem
Rakiis avatar
Vad är det för neger på Nötcrémen ni pratar om egentligen?
Citera
2010-07-18, 17:19
Medlem
Split-eds avatar
Den här tråden gjorde att jag mindes ett godis som jag åt när jag var i Canada för några år sedan, det hette "Skittles" och var gott som satan. Letade ett tag efter det men hittade inget, nu när ja såg den här tråden (typ 7 år senare...) så var det bara ett par klick bort på google så hade jag beställt ett par påsar! TACK!
Citera
2010-07-18, 18:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad är det för neger på Nötcrémen ni pratar om egentligen?
http://fetteboa.files.wordpress.com/...64-remade2.jpg
Citera
2010-07-18, 19:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
http://fetteboa.files.wordpress.com/...64-remade2.jpg

Där ser man! Inte ätit Nötcréme sedan jag var liten så det förklarar nog en del varför jag inte minns...
Citera
2010-07-19, 03:40
Medlem
coonbandits avatar
Kexnougat, malaco snören saltlakrits och något som jag inte minns namnet på som var åt turkisk peppar hållet men såg ut som ett russin med mjuk salmiakmassa inuti.
Citera
2010-07-20, 14:10
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bronsfisk
jag kommer ihåg att det för en sisådär 10 år sen fanns en genomskinlig burk med Spriteliknande läsk med gröna godisbitar i.

Åh! En till som saknar!
Jag har kollat igenom HELA tråden och tror bara att jag hittade ett inlägg om denna (fantastiska) dryck!!

Sen såklart Fantomenklubban som så många andra skrivit.

Fick så många underbara minnen av denna tråd! Aw!
Citera
2010-07-20, 18:22
Medlem
Ring pop! Så vitt jag vet finns dom inte längre med oss Jag minns så VÄL den underbara smaken av den röda ring poppen!

Någon som minns dessa Ring Pops;

http://www.youtube.com/watch?v=ViGo-nJt3PY&NR=1
Citera
2010-07-20, 18:24
Bannlyst
jag gillar negerbollar vart tog dem vägen?
Citera
2010-07-20, 20:24
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potato Head
Ring pop! Så vitt jag vet finns dom inte längre med oss Jag minns så VÄL den underbara smaken av den röda ring poppen!

Någon som minns dessa Ring Pops;

http://www.youtube.com/watch?v=ViGo-nJt3PY&NR=1

Oh ja jag kommer ihåg dom! Har något svagt minne om att dom togs bort för att platsen som satt fast runt om eller något liknande i flera fall hade fastnat på klubban innan och sedan fastnat i barns halsar medan de åt klubborna.. Något åt det hållet har jag för mig.
Citera
2010-08-02, 15:04
Medlem
bronsfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Åh! En till som saknar!
Jag har kollat igenom HELA tråden och tror bara att jag hittade ett inlägg om denna (fantastiska) dryck!!

Sen såklart Fantomenklubban som så många andra skrivit.

Fick så många underbara minnen av denna tråd! Aw!

Härligt! Trodde jag hade hittat på den där läsken själv nästan. Men var den verkligen så himla fantastisk? Jag vill minnas att jag bara gillade utseendet på den oöppnade burken.

För övrigt, varför i hela fridens namn har Käck bytt namn till Kick? Trams!
Citera
2010-08-03, 09:48
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bronsfisk
Härligt! Trodde jag hade hittat på den där läsken själv nästan. Men var den verkligen så himla fantastisk? Jag vill minnas att jag bara gillade utseendet på den oöppnade burken.

För övrigt, varför i hela fridens namn har Käck bytt namn till Kick? Trams!

Om jag ska vara ärlig så kommer jag nog faktiskt inte riktigt ihåg vad den smakade. Men det var en spännande grej liksom! Och det såg lite mystiskt ut med gelékulorna i den genomskinkliga drycken. Jag saknar den lite Det var ju som godis i läsken liksom ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in