• 1
  • 2
2006-11-19, 20:40
Medlem
CRONZs avatar
Jag undrar lite om eran första riktiga kärlek, alla har vell någon gång haft en så dom här frågorna kan de allra flesta svara på iaf !

Har ni någonsin blivit så KÄRA igen som ni var i eran första kärlek? Kan man ens bli så kär igen?

Ångrar ni att det tog slut med eran "first love"?

Om ni skulle få chansen nu att försöka igen med eran ungdomskärlek skulle ni ta den?

Har ni någon kontakt i dagsläget?

Själv så tror jag att JAG aldrig kommer bli så kär igen, den känslan av 100% kärlek tror jag att jag aldrig mer kommer känna igen, eller vem vet?
Citera
2006-11-19, 21:11
Medlem
Chillas avatar
Personligen s kommer jag aldrig kunna glmma min frsta krlek. Faktum r att jag aldrig kunnat bli kr i ngon annan tjej efter hon. Kanske fr att jag inte frskt tillrckligt . men jag vet inte. P frgan om jag skulle vilja/frska att f det funka igen s mste svaret bli nej. Gr inte o sudda ut det som varit och det som trots allt gjorde s de tog slut en gng. Ngon kontakt har vi vll inte heller i dagslget. Tror fr den delen inte i heller att det r negativt. River bara upp massa gamla sr om man skulle haft kontakt.

Nej du frsta krleken kommer man aldrig glmma. Ngon mer som har problem med att f knslor fr tjejer efter sin frsta krlek ?

tnk vad ltt allt var nr man var barn
Citera
2006-11-19, 21:21
Medlem
Daineas avatar
Min frsta "riktiga" krlek var nr jag var 20 och hll ngra r, och det har tagit mig mnga r att komma ver den tillrckligt fr att gra ett frsk med ngon annan. Jag lrde mig s oerhrt mycket om mig sjlv och om frhllanden samt utvecklade knslor som jag aldrig knt frr under den tiden att det varit svrt att ens frestlla sig att jag kunde knna samma sak fr en annan tjej igen. Nu, nstan fem r senare, har jag dock mtt en som jag fr samma gelknsla i knna varje gng jag tnker p att jag tror att det inte alls r omjligt att bli s lycklig igen, det r bara att det inte hnder srskilt ofta. Ska gra ett frsk i veckan att nrma mig damen ifrga, om jag bara lyckas skrapa ihop lite mod...
Citera
2006-11-19, 21:26
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilla
Personligen så kommer jag aldrig kunna glömma min första kärlek. Faktum är att jag aldrig kunnat bli kär i någon annan tjej efter hon. Kanske för att jag inte försökt tillräckligt . men jag vet inte. På frågan om jag skulle vilja/försöka att få det funka igen så måste svaret bli nej. Går inte o sudda ut det som varit och det som trots allt gjorde så de tog slut en gång. Någon kontakt har vi väll inte heller i dagsläget. Tror för den delen inte i heller att det är negativt. River bara upp massa gamla sår om man skulle haft kontakt.

Nej du första kärleken kommer man aldrig glömma. Någon mer som har problem med att få känslor för tjejer efter sin första kärlek ?

tänk vad lätt allt var när man var barn

Samma här, iofs så har det bara gått 8a månader sedan vi gjorde slut.. Jag har lixom "stött" bort alla tjejer i min omgivning typ.. Det känns som hon var den "perfekte".. Man jämför alla tjejer med henne osv..

Hur lång tid var det sen det tog slut mellan dig och din första kärlek då?

Men jag har ju träffat mitt ex (min first love) lite under hösten nu, vi försökte igen men det sket sig typ.. Vet inte hur det blir med det, man vet ju aldrig vad framtiden ger oss...

Som du sa, allt var så jävla lätt när man var barn, man hade inga bekymmer..
Citera
2006-11-19, 21:27
Medlem
sirstorms avatar
Jag minns min frsta... En underbar tjej jag trffade p gymnasiet. Problemet var att hon hade pojkvn s vi blev aldrig ihop men vi trffades o vi levde som ett par men hon brt aldrig med sin pojkvn. Vi levde s i ett halv r. sen kom det annat emellan o jag trffade en annan precis innan det tog slut mellan tjejen o hennes kille. d va det jag som inte vgade bryta o s hll det p ingen av oss vgade bryta vrat frhllande. Vi trffas fortfarande ibland men mkt mer sllan. o jag knner s otroligtmycket fr henne n. men jag vet inte om det ngonsin kan bli vi. s det med det.
Citera
2006-11-19, 21:27
Medlem
Deannas avatar
Jo d, jag har blivit kr igen (i min nuvarande sambo), men det tog flera r sedan jag gjorde slut med min frsta krlek.. ngrar inte att det tog slut mellan oss, frhllandet rann ut i sanden och vi vxte ifrn varandra.
Idag vet jag inte om jag skulle vilja vara tillsammans med min frsta krlek, ven om vi idag r mer lika n vad vi var d vi gjorde slut. Vi har fortfarande sporadisk kontakt med varandra och pratar gamla minnen, han r en av de f mnniskorna jag har kontakt med frn min tonrstid, tyvrr bor vi inte i samma stad s det blir ofta mailkontakt. Det var nstan 15 r sedan vi gjorde slut, forfarande r han mycket speciell..
Citera
2006-11-19, 21:28
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Ska gra ett frsk i veckan att nrma mig damen ifrga, om jag bara lyckas skrapa ihop lite mod...

Okejj, go for it! Vad har du att frlora?

Btw, Jag blir fan deprimerad av att lsa alla svaren , nstan allt tyder p att man hade sin "krleks peak" nr man var ihop med sin frsta krlek.. I vissa fall tar det r av att ens komma i nrheten av de knslorna som man hade till sin first love.. Fan jag vill knna den dr pirrande knslan i magen, "gelkna" o allt ..
Citera
2006-11-19, 21:34
Medlem
Chillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Samma här, iofs så har det bara gått 8a månader sedan vi gjorde slut.. Jag har lixom "stött" bort alla tjejer i min omgivning typ.. Det känns som hon var den "perfekte".. Man jämför alla tjejer med henne osv..

Hur lång tid var det sen det tog slut mellan dig och din första kärlek då?

Men jag har ju träffat mitt ex (min first love) lite under hösten nu, vi försökte igen men det sket sig typ.. Vet inte hur det blir med det, man vet ju aldrig vad framtiden ger oss...

Som du sa, allt var så jävla lätt när man var barn, man hade inga bekymmer..

Nu har det gott lungefär 3 år skulle jag tro. Det du beskriver om att man tyckte sin första kärlek var den perfekte. stämmer även för mig. Blir att man jämför ganska konstiga saker o så.
Men de känns det gör det verkligen. Men det första året så skulle jag kunna tänka på hon konstant. nu kommer det bara i bland. Men det blir ju aldrig längre så man ligger o snyftar åt det. men de känns
hoppas de går bra för dig !
kärleken lär väll komma till mig inom sinomtid den med. Annars får man väll bli munk
Citera
2006-11-19, 21:46
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilla
Nu har det gott lungefär 3 år skulle jag tro. Det du beskriver om att man tyckte sin första kärlek var den perfekte. stämmer även för mig. Blir att man jämför ganska konstiga saker o så.
Men de känns det gör det verkligen. Men det första året så skulle jag kunna tänka på hon konstant. nu kommer det bara i bland. Men det blir ju aldrig längre så man ligger o snyftar åt det. men de känns
hoppas de går bra för dig !
kärleken lär väll komma till mig inom sinomtid den med. Annars får man väll bli munk

Okej, men om du fick chansen att "fixa" era problem och göra allt "bra" osv skulle du ta den när du väl hade chansen? tack så mkt !! Ja det e klart att den kommer till dig någon gång ! Den kommer vell till alla så småning om..
Citera
2006-11-19, 21:56
Medlem
xallos avatar
Citat:

Har ni ngonsin blivit s KRA igen som ni var i eran frsta krlek? Kan man ens bli s kr igen?

ngrar ni att det tog slut med eran "first love"?

Om ni skulle f chansen nu att frska igen med eran ungdomskrlek skulle ni ta den?

Har ni ngon kontakt i dagslget?

Sjlv s tror jag att JAG aldrig kommer bli s kr igen, den knslan av 100% krlek tror jag att jag aldrig mer kommer knna igen, eller vem vet?

The first cut is the deepest, det ligger ngot i det uttrycket!
Citera
2006-11-19, 21:57
Medlem
Nej första gången är speciell, riktigt speciell.

Once in a lifetime
Citera
2006-11-19, 22:03
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Har ni ngonsin blivit s KRA igen som ni var i eran frsta krlek? Kan man ens bli s kr igen?

ngrar ni att det tog slut med eran "first love"?

Om ni skulle f chansen nu att frska igen med eran ungdomskrlek skulle ni ta den?

Har ni ngon kontakt i dagslget?

1. Nej, det har jag inte. Men det hoppas jag verkligen att man kan bli.

2. ngrar och ngrar, ingen av oss ville att det skulle ta slut men eftersom hon var tvungen att flytta ivg ganska lngt fanns det inga val.

3. Absolut, skulle inte tveka en sekund!

4. Var ganska lnge sen vi pratade, s nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in