(Jag vet att jag bumpar en gammal tråd, men detta handla om samme galning
Jag är webbansvarig för en församling söder om Stockholm och har mottagit och läst ett antal av denna galnings vädjanden. Nu har jag sökt mer info om honom och inser att han måste vara helt jävla sjuk i huvudet!
Torsten blev kallad till en psykologundersökning av SÄPO för ett tag sedan, efter att ha skickat konstiga brev till
kronprinsessan Victoria. Dessa brev har han själv
publicerat och jag har läst några av dem. Den 8/6 2009 skickade Torsten
detta brev till Victoria där han beklagar sig över att hon valt att förlova sig med en annan man än Gud valt ut åt henne. Uttdrag av det nedan:
Citat:
Om Gud har tänkt till dig en bestämd man för äktenskap, bör du då inte gifta dig med
den mannen? Om Gud känner ditt bästa, mannens bästa och Sveriges bästa – bör du då
inte göra Guds goda vilja? Det kristna svaret är: ja. Utgångspunkten är att Gud är god och
vet bättre.
Stockholm 2009-04-22
Vem har då Gud valt åt Victoria? Gissa!!!
Citat:
Jag är ogift. I kyskhet har jag de senaste 17 åren dagligen bett till Gud om en kristen
kvinna till trofast och livslångt äktenskap. Utöver denna min allmänna och dagliga bön att
Gud ska finna en Gudfruktig kvinna till äktenskap, trots att jag bor i Sverige, har jag
därtill i princip dagligen de senaste 12 åren bett till Gud också för en specifik och ännu
ogift person. Den specifika kvinnan är du. Det är din hand jag vill hålla. Det är dig
Victoria som jag vill trofast älska, som min kära livskamrat, i nöd och i lust. Gud har
sanktionerat det.
Den 22/6 fick han en kallelse till Norra Stockholms Psykiatri. Det kan man väl förstå?
Vad kan man säga om denna man? Någon som kan få ut mer smaskiga saker om honom?
Edit: Torsten Nenzén Skype: blessisrael, godlovesisrael om ni vill testa?