2008-03-14, 08:47
Medlem

ja drakar har ju funnits man har ju hittat fosiliserade ben av dom ,,
kineserna har drivit fantasin till sin spets när det gäller drakar,,
men det går ju inte att förneka att drakar har funnits en gång i tiden ,,

det konstiga är att man inte hittat ett skit av noks ark eller något annat religöst dravel
Citera
2008-03-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Dessa skräcködlor är fortfarande mystiska. Hur kan det komma sig att de utrotades totalt medan andra arter klarade sig? Och hur kan det komma sig att den moderna icke-vetenskapen helt godkännit asteroid-teorin när den för bara ett tiotal år sedan var en hypotes vid sidan av andra? Finns det några intressanta nya rön eller har någon av er kloka teorier att bjuda på?

Evolutionsevangelister undanbedes.

Jag vet egentligen inte men en gissning bara skulle kunna vara att atmosfären förändrades och tex syrebalansen rubbades så mycket att för stora djur blir för kostsamt och mer effektiva konstruktioner krävs.
Citera
2008-03-14, 10:30
Bannlyst
Såklart tog de död på sig själva då deras cadillacs släppte ut på tok för mycket avgaser som bidrog till växthuseffekten och automatiskt dog alla onda dinosaurier ut men alla oskyldiga djurarter som inte hade råd med bil överlevde för de var immuna mot växthuseffekterna.

Finns det chans att det kanske blev en världsomspännande sjukdomsepidimi? Kontinenterna hängde ju ihop på den tiden så det hade ju varit enkelt för en sjukdom att spridas, sedan de djur som överlevde kanske utvecklades till något annat, who knows?
Citera
2008-03-14, 11:13
Medlem
faggets avatar
Mats Molén "Dinosuarieben"

Denna man tror att syndafloden skapade Grand Canyon, och att dinosaurierna drunknade i samma veva.

Mats Molén "Dinosuarieben", är aktiv debattör och har ett muséum i Umeå där han bland annat har en massa fossiler.

http://www.matsmolen.se/
Citera
2008-03-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagget
Denna man tror att syndafloden skapade Grand Canyon, och att dinosaurierna drunknade i samma veva.

Mats Molén "Dinosuarieben", är aktiv debattör och har ett muséum i Umeå där han bland annat har en massa fossiler.

Han känner jag igen! När jag gick på högstadiet så var han allt-i-allo vikarie, och var väldigt mobbad.
En gång hade vi honom på biologin, och då fick han inte svara på frågor

God tider
Citera
2008-03-17, 02:54
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagget

De är lustiga de små evolutionsevangelikerna. "Of course there are no dinosaurs. They all died in the flööd". Bara det att ca 60% av allt liv gick åt 65 miljoner år sedan varav de flesta arter som dog ut levde i haven. De vatten levande ödlorna har någon redan nämnt. De fyllde samma biologiska nisch som valar gör idag. Hur dränker man en val? Någon? Någon?
Citera
2008-03-19, 00:45
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten

Krokodiler vad jag vet är inte dinosaueriernas förfader utan de har en gemensam förfader. Sedan fanns det inga (hittat några fossil) av något som heter vattenlevande dinosaurier utan att det du tänker på är havslevande ödlor, inte heller fanns det några flygande dinosaurier, utan det var flygödlor.

Alla dinosaurier dog inte ut utan de utvecklades antagligen till fåglar.
Jag räknar flygödlorna och havsödlorna som dinosaurier, kanske fel av mig, men de var ju alla reptiler med förmodat gemensamt ursprung. Om vi nu antar att fåglarna har sitt ursprung i dinosaurierna borde vi rimligtvis räkna med att det bara varit en art av dinosaurie som utvecklades till en ur-fågel. Således står frågeställningen kvar: vad hände med de andra tusentals arter av skräcködlor som försvann ur historien till mångas förtret?

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver

Nej krokodilerna och dinosaurierna är inte närmare släkt!
Jag trodde det eftersom jag förmodade att båda sorters bestar var reptiler. Det andra du skrev om ska jag läsa på lite om, det verkade vettigt, just det om krokodilerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz

Jag vet egentligen inte men en gissning bara skulle kunna vara att atmosfären förändrades och tex syrebalansen rubbades så mycket att för stora djur blir för kostsamt och mer effektiva konstruktioner krävs.
Samtidigt fanns det dinosaurier som var mindre än krokodilerna på den tiden och krokodilerna överlevde som sagt. Annars har jag också gått i liknande tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av Napalmskadad
Finns det chans att det kanske blev en världsomspännande sjukdomsepidimi? Kontinenterna hängde ju ihop på den tiden så det hade ju varit enkelt för en sjukdom att spridas, sedan de djur som överlevde kanske utvecklades till något annat, who knows?
Låter också intressant. Skräcködleraserna skilde sig ju extremt från varandra både i levnadsmiljö och kroppsform, kan det ändå ha funnits någon gemensam del i DNA som gjorde att de alla var känsliga för något slags supervirus?
Citera
2008-03-19, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Hur dränker man en val? Någon? Någon?

Man håller den under vatten tills den dör?
Citera
2008-03-19, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Underbart svar!!!!
Citera
2008-03-19, 08:58
Medlem
pjotts avatar
Citat:
Hur dränker man en val? Någon? Någon?

Är du säker på att du vet vad en val är?
Citera
2008-03-20, 00:32
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Hahahaha... Tänkte inte jag på... Det var ju så gud gjorde...
Citera
2008-03-20, 09:59
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Hahahaha... Tänkte inte jag på... Det var ju så gud gjorde...
Så brukar späckhuggare göra iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in