2006-11-22, 23:54
Medlem
Vagabondens avatar
Det har skert diskuterats flera gnger tidigare, men jag r ganska ny so bare with me.

Vad har ni fr sikter om BJJ?
Om man vill trna BJJ, vad finns det fr alternativ (i Stockholm) och vad krvs fr grund (tidigare kampsport, mycket muskler etc.)?

Tack fr svar.
Citera
2006-11-23, 13:34
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Det har säkert diskuterats flera gånger tidigare, men jag är ganska ny so bare with me.

Vad har ni för åsikter om BJJ?
Om man vill träna BJJ, vad finns det för alternativ (i Stockholm) och vad krävs för grund (tidigare kampsport, mycket muskler etc.)?

Tack för svar.

Kan träna med Christian Kennedy på söder. Tränare som är trevlig och pedagogisk. Älskar när han står och hejar på de som sparras "Ta hyggen! ta hyggen!". Kennedys klubb är inte lika tävlingsinriktad och åker inte på så mycket tävlingar.

I hammarbyhamnen finns Hilti som är Sveriges största och bland de framgångsrikaste klubbarna i tävlingssammanhang. Mycket duktiga tränare och träningen är tävlingsinriktad. Tränar mycket på att ha bra positioner och inte slarva för att förska gå på submissions.

Finns fler klubbar men då jag inte tränat där ska jag nog inte uttala mig heller.

Krävs absolut ingen tidigare erfarenhet eller styrka. Det finns folk som väger alltifrån 50 till 120 kg att brottas med. Varje termin börjar med nybörjarträning där man får lära sig grunderna ordentligt så man behöver inte vara orolig.

Jag tycker BJJ/SW är det roligaste som finns att träna. Mycket teknik och man får använda hela kroppen. I sparringen kan man köra hårt och ta ut sig ordentligt och behöver oftast inte hålla tillbaka.
Citera
2006-11-23, 17:38
Medlem
Scrambles avatar
Trd utplockad frn "den stora trden om mma osv.."

//Mod
Citera
2006-11-23, 18:35
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Kan trna med Christian Kennedy p sder. Trnare som r trevlig och pedagogisk. lskar nr han str och hejar p de som sparras "Ta hyggen! ta hyggen!". Kennedys klubb r inte lika tvlingsinriktad och ker inte p s mycket tvlingar.

I hammarbyhamnen finns Hilti som r Sveriges strsta och bland de framgngsrikaste klubbarna i tvlingssammanhang. Mycket duktiga trnare och trningen r tvlingsinriktad. Trnar mycket p att ha bra positioner och inte slarva fr att frska g p submissions.

Finns fler klubbar men d jag inte trnat dr ska jag nog inte uttala mig heller.

Krvs absolut ingen tidigare erfarenhet eller styrka. Det finns folk som vger alltifrn 50 till 120 kg att brottas med. Varje termin brjar med nybrjartrning dr man fr lra sig grunderna ordentligt s man behver inte vara orolig.

Jag tycker BJJ/SW r det roligaste som finns att trna. Mycket teknik och man fr anvnda hela kroppen. I sparringen kan man kra hrt och ta ut sig ordentligt och behver oftast inte hlla tillbaka.

Tack fr utfrligt svar!

Lter som Kennedys klubb r bttre att brja med som nybrjare? Hade klubben ngot namn?
Citera
2006-11-23, 21:57
Medlem
shanghais avatar
http://www.bjj.se/ r Kennedys klubb.

Spelar ingen roll vilken klubb du brjar p. Alla klubbar har duktiga trnare och som nybrjare fr man lra sig grunderna. Om jag var du och letade klubb skulle jag vlja utifrn dessa kriterier; Kostnad, hur nra det lg mig och hur trningstiderna passar mig.
Citera
2006-11-24, 20:11
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
http://www.bjj.se/ r Kennedys klubb.

Spelar ingen roll vilken klubb du brjar p. Alla klubbar har duktiga trnare och som nybrjare fr man lra sig grunderna. Om jag var du och letade klubb skulle jag vlja utifrn dessa kriterier; Kostnad, hur nra det lg mig och hur trningstiderna passar mig.

Tack fr hjlpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in