Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-30, 21:21
Medlem
Dynamiks avatar
Tycker inte du har någon anledning till att vara speciellt rädd. Få tag på en psykolog, det kommer antagligen hjälpa dig väldigt mkt. När min mor rökte på på 70-talet fick hon ångest/panikångest/nojjade i typ 3 månader efter men sedan försvann det helt.

edit: måste faktiskt hålla med om att det var ett dåligt råd att sitta och läsa om psykiska sjukdomar. Det finns inte en enda människa som inte lyckas passa in sig själv under en och annan (oftast ovanlig) psykisk sjukdom när man sitter och läser, ganska naturligt egentligen för symptomen enskilda kan ofta vara väldigt normala saker som i sig inte är farliga utan visar på sjukdomen när dom är extremt överdrivna/kombinerade med många andra symptom. Du gör nog bättre i att prata med någon som vet än att försöka diagnostisera dig själv särskilt nu när du är så nojjig!
2006-11-30, 21:27
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Tycker inte du har någon anledning till att vara speciellt rädd. Få tag på en psykolog, det kommer antagligen hjälpa dig väldigt mkt. När min mor rökte på på 70-talet fick hon ångest/panikångest/nojjade i typ 3 månader efter men sedan försvann det helt.

edit: måste faktiskt hålla med om att det var ett dåligt råd att sitta och läsa om psykiska sjukdomar. Det finns inte en enda människa som inte lyckas passa in sig själv under en och annan (oftast ovanlig) psykisk sjukdom när man sitter och läser, ganska naturligt egentligen för symptomen enskilda kan ofta vara väldigt normala saker som i sig inte är farliga utan visar på sjukdomen när dom är extremt överdrivna/kombinerade med många andra symptom. Du gör nog bättre i att prata med någon som vet än att försöka diagnostisera dig själv särskilt nu när du är så nojjig!

Tja, jag kan inte ta ansvar för vad han gör med lite text på internet. Han kunde lika gärna läst det i en bok, stött på det slumpmässigt etc.

Hur som helst, GliDerrox, hur ser din livssituation ut?
2006-11-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GliDerrox
Nejnej efter min snedtändning tänker jag inte komma i närheten av sånt längre:P nejmen kändes bättre bara efter att jag lugnat ner mig lite och försökt sluta tänka på skiten

"Jag tror att mina obeskrivliga ångestkänslor och overklighetskänslor kan ha någonting att göra med att jag rökte på nån vecka innan jag började må dåligt".

Ge f- n i dylik skit, den får dig ändå aldrig att må bättre.
2006-11-30, 23:09
Medlem
Måste bara klargöra att det var första gången jag rökte på som jag sneade Och mina problem kom efter som sagt, så kommer aldrig göra om det:P

Sen min livssituation ser väl bra ut, har mycket vänner som jag kan snacka med, två bra föräldrar som jag också kan snacka med. Mår på dagarna väldigt bra, overklighetskänslorna känns nästan inte av, och inte ångesten heller då.

Har snackat med brorsans polare nu och mår väldigt mycket bättre ^^. Tack för alla svar!=)

Han sa nåt som jag verkligen tog till mig och som gjorde allting så mycket bättre, han sa att det kanske känns viktigt nu, och det kanske känns som det kommer vara hela livet ut, men att det kommer komma en dag då det inte känns lika viktigt längre.. Det gjorde att overklighetskänslorna gick från 100% till 2% .

Psyket is a bitch helt enkelt :P
2006-11-30, 23:34
Medlem
SanTiagos avatar
Uppsök aldrig psyket, det kan aldrig vara bra för dig, kanske för stunden men inte senare i livet.
2006-12-01, 13:51
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Ångesten kommer aldrig att försvinna så länge du flyr från den, tvärtom faktiskt. Ju mer du blir kompis med ångesten, ju mindre upplever du den som ett besvär för att gradvis vila i den och vara totalt okej med den.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in