Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Ave kära CB-brukare. Vill börja med att säga att det här inte på något sätt är ett påhopp mot er och jag tycker att ni har full frihet att röka om ni vill, när ni vill och hur mycket ni vill. Det jag däremot vill göra är att berätta lite självupplevda saker som kanske får er att tänka efter, skadar aldrig att tänka lite extra!
Jag har hållit på med CB ett bra tag och rökte tills för några månader sen mer eller mindre varje dag i lite mer än ett år... nu röker jag bara sporadiskt men försöker att lägga även det på hyllan. Jag hade allting under kontroll och kunde aldrig förstå allt snack om psykoser osv. Men nu på senare tid har jag fått riktigt sjuka tankar.
Till exempel fick jag igår, under någon form av snetänding och började höra röster i mitt huvud som sa åt mig att döda min polare för att han var ett hinder för att jag skulle kunna få ett lyckligt liv. Det var riktigt läskigt, om jag tog upp ett föremål som jag på något sätt tänkte att jag skulle kunna göra det med så avtog rösterna... sen direkt när jag la ifrån mig det kom dom tillbaks om manade på mig. Det slutade med att jag fick verkligen koncentrera mig och utan ett ord springa ut ur lägenheten. Jag känner fortfarande av att det är något skumt i huvet, nu över ett dygn efter.
Ni får gärna kalla det bullshit eller vad som helst, det hade jag också gjort för en månad sen. Men låt er inte luras att tro att ni har kontroll över drogen, för i slutändan är det den som har kontroll över er.
Tänk till lite extra och inse att saker faktiskt händer, även ifall ni förnekar det själva. Troligen har dom flesta här varit med om någon liten nojja/fixidé. Tänk er den känslan fast 100 gånger starkare och om något så sjukt som att döda en god vän, tillsynes helt utan anledning.
Har även små tvångstankar hit och dit, nojjor o får panikångest titt som tätt. Och tro mig när jag säger att om någon berättat för mig för ett halvår sen att det skulle bli så skulle jag ALDRIG trott på det.. det är det som är det farliga.
Om ni har några egna erfarenheter eller tips, på ämnet CB-relaterade tvångstankar, ångest eller "psykoser" så är det fritt fram att diskutera även dom!
/ Mvh SultaN!
Att man hör sig själv tänka är inget ovanligt. Sluta nojja.
Att din polare är ett hinder i livet kan mycket väl stämma, Det är väl bara att sluta umgås med personen?
Som jag nämde tidigare så är det vanligt att man resonerar med hjärnan.
Du är fortfarande färsking. Fortsätt rök så du lär dig hantera skiten.