Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-11, 11:48
  #10873
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kolla här


https://www.imdb.com/search/keyword/...n-a-trampoline
Det gjorde jag innan jag frågade här. Ingen av de serierna är den jag letar efter.
Citera
2024-02-11, 11:52
  #10874
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag har ett vagt minne av en amerikansk sitcom från nittiotalet. Utspelade sig i Silicon Valley, om jag inte missminner mig. De anställda på bolaget var alla på jakt efter nästa killer app. Chefen hade en stor studsmatta på sitt kontor som han hoppade på i timtals när han behövde klura ut något.

Någon som vet vilken serie det kan ha varit?
Nu kom jag ihåg: Dweebs. Så hette den!
Citera
2024-02-11, 19:31
  #10875
Medlem
Har några avsnitt från tv-serien "Kent agent" som jag undrar om någon annan här minns.
1. Hjärntvättmaskinen. En "hjärntvättmaskin" står mitt i skogen. Kent agent sätter sig i den och blir personlighetsförändrad. Något utav det läskigaste jag sett som barn.
2. Något han kallar för "teleburken" som ser ut en snusdosa som jag tror kunde teleportera personer.
3. Kent läser på ett brev att han har "Tuttifrutta i tanken". Minns att jag tänkte att det var i huvudet men han hittar sedan "Tuttifrutta" i en tank under ett hus/i en källare och fångar henne i en säck (minns inte om han lyckas eller ej).
Citera
2024-02-13, 19:30
  #10876
Medlem
Novo.centris avatar
Vem spelar "Hedvig Elisabet Charlotta", Gustav III's svägerska i "Historien om Sverige" del 8?
Kolla på SVT-play vid 45:20. Vilken skönhet
__________________
Senast redigerad av Novo.centri 2024-02-13 kl. 19:33.
Citera
2024-02-13, 22:05
  #10877
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novo.centri
Vem spelar "Hedvig Elisabet Charlotta", Gustav III's svägerska i "Historien om Sverige" del 8?
Kolla på SVT-play vid 45:20. Vilken skönhet
Scenografiskt mumma listas inte, ej heller ens namnade rollkopplingar i fullkrediteringen här (PDF) som drar seriens samtliga statister & föreningar för historiskt återskapande i 1 svep (i senaste filversion s12 ff.).
Citera
2024-02-14, 02:39
  #10878
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Lägger in Peters eminenta beskrivning här


https://en.wikipedia.org/wiki/Prem_Rawat
Citera
2024-02-15, 23:01
  #10879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons

https://en.wikipedia.org/wiki/Prem_Rawat

Mååååååål!

googlar: öppna kanalen sverige "prem rawat"
och får då lite träffar
Citera
2024-02-22, 21:27
  #10880
Medlem
Vilken är serien?

Jag söker efter en serie som jag sett för några år sedan, minns inte namnet alls.

Den handlar om en man som mördar sina fruar, en efter en. Han vill åt deras pengar. Vet att han bränner inne en av de i en bil. Utåt sett är han jättetrevlig men gömmer alltså denna mörka sida. Han skaffar tillslut barn med en men har för mig han försöker mörda både henne och barnen tillslut genom att tända eld på huset (men misslyckas..?) minns inte exakt. De pratar engelska i serien men vet ej om den är amerikansk, brittisk eller australiensisk. Kan någon lista ut serien? Har för mig att det är en miniserie, på runt 4-5 avsnitt bara.
Citera
2024-02-22, 21:59
  #10881
Medlem
Google gissar på denna
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Widower_(TV_series)

samma fast på imdb

https://www.imdb.com/title/tt2861610/
Citera
2024-03-05, 02:53
  #10882
Moderator
NewDeers avatar
Jag letar efter ett inslag som var med i "Sommarlovsmorgon" ungefär 86-88. Det hette nåt i stil med "Djurmagasinet", men jag hittade inget när jag sökte på det. Det var en man som var programledare och var på olika zooaffärer, och hemma hos folk som hade hamstrar, marsvin etc. Någon som minns det?
Citera
2024-03-19, 22:42
  #10883
Medlem
soundchecks avatar
Jag söker efter ett svenskt TV-program som jag tror sändes på Kanal 5 under slutet av 90-talet eller början av 00-talet. Det var ett slags lekprogram, en modernare version av "Fångarna på Fortet", som utspelades i någon form av teknisk scenografi eller fabriksmiljö. Det fanns tunnlar och olika grejer som skulle fixas för att man skulle komma vidare i programmet.
Citera
2024-03-19, 23:08
  #10884
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Jag söker efter ett svenskt TV-program som jag tror sändes på Kanal 5 under slutet av 90-talet eller början av 00-talet. Det var ett slags lekprogram, en modernare version av "Fångarna på Fortet", som utspelades i någon form av teknisk scenografi eller fabriksmiljö. Det fanns tunnlar och olika grejer som skulle fixas för att man skulle komma vidare i programmet.


Det programmet du troligen tänker på är "Robinson-Vanilla", som sändes på Kanal 5 under åren 1999-2002. Programmet var en svensk variant av det amerikanska TV-programmet "Scavengers" och utspelade sig i en industrikvarter-miljö där deltagarna tävlade i olika utmaningar för att ta sig vidare i programmet. Programmet leddes av Björn Gustafsson och Margaretha "Madde" Ehrenstein.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback