Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 22:29
  #10885
Medlem
Var något avsnitt i en animerad serie (kan det var Rick and Morty?) där de dödar en utomjording och klär sig i deras skinn. För att typ inte visa att de dödat denne, sedan spricker huden och barnen får se eländet.
Citera
2024-04-01, 00:33
  #10886
Medlem
SoleroShotss avatar
Letar efter ett kort barnprogram där en gubbe vaknar upp i sängen och börjar sammanfoga sig själv, kroppsdel för kroppsdel. I slutet ställer han sig framför en spegel och upprepar namnet "Pål".
Citera
2024-04-01, 00:52
  #10887
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoleroShots
Letar efter ett kort barnprogram där en gubbe vaknar upp i sängen och börjar sammanfoga sig själv, kroppsdel för kroppsdel. I slutet ställer han sig framför en spegel och upprepar namnet "Pål".



Pål och esmeralda?
Citera
2024-04-02, 01:44
  #10888
Medlem
colabulles avatar
Söker ett avsitt i tv serien Seal Team med Jason David Boreanaz som Jason hayes i huvudrollen.
Jag har snabb spolat igenom hela serien men hittar inte ett specifikt avsnitt.

I avsnittet /episoden så tvingas Seal teamet att göra en "joint operation med ett mellanöstern military special förbands team, och de letar efter en kvinna i ett fångläger.

Avsnittet börjar med att de står och grälar med det mellanösterska special teamet vid en port de ska göra en joint operation med

sedan tvingar detta team befälhavare vara med i seal teams "war room" under operationen och de har skrivit upp massa namn på en tavla som de stryker en efter en då de kommer till olika checkpoints i uppdraget, jag har för mig att när de hittar kvinna så stryker de namnet "whisky bravo" men kan minnas fel.

En ur det mellanösterska teamet visar sig vara en "dubbel agent" och döda en ur samma team.

mvh Bullen
Citera
2024-04-09, 22:12
  #10889
Avstängd
Avalionns avatar
Söker en serie som utspelar sig i en dystopisk framtid där två bröder jobbar för ett brottssyndikat i en dystopisk Tokyo ena broder blir mördad och den andra brodern flyr till ett rymdskepp för att undvika själv blir mördad av rivalisera yakuza gäng. Brodern tackar först nej till erbjudandet men efter att hans bror blir mördad så ändrar sig och hamnar på rymdskeppet med amnesia och vaknar upp att det är också 8 andra som hamnade på rymdskeppet utan någon helst minne hur de hamnade där. Den har samma plot som Dark Matter https://www.imdb.com/title/tt4159076...tt_sims_tt_i_1.
__________________
Senast redigerad av Avalionn 2024-04-09 kl. 22:29.
Citera
2024-04-23, 01:40
  #10890
Medlem
annanmedlemss avatar
https://youtu.be/i_KzLpdb-_c?si=cjqj2_gIVS6gJdKa&t=40

Vilken serie/film kommer det klippet ifrån? Känner vagt igen båda skådisarna men inte mer än så.
Citera
2024-04-23, 10:23
  #10891
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlems
https://youtu.be/i_KzLpdb-_c?si=cjqj2_gIVS6gJdKa&t=40

Vilken serie/film kommer det klippet ifrån? Känner vagt igen båda skådisarna men inte mer än så.
Patrick renna heter han, från sandlot, testa googla hans namn.
Citera
2024-04-23, 10:53
  #10892
Medlem
annanmedlemss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Patrick renna heter han, från sandlot, testa googla hans namn.

Sandlot! Därifrån var det (trots att jag inte sett filmen så kände jag igen honom). Filmen klippet kom ifrån verkar heta "Bad Roomies" (om någon annan undrar). Tackar ödmjukast. 👍
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback