• 1
  • 2
2006-12-10, 16:19
Medlem
Det r s att jag brjat bli intresserad av en nra tjejkompis kompis...
Har trffat henne ett par gnger och snackat en del p msn med henne men vet inte riktigt hur jag ska g till vga...

Jag r rtt blyg av mig s allt blir ju lite svrare, men fr ngon dag sen nr vi pratade p msn s gick jag in p hur hon ser och vad hon tycker om frhllanden och jag mrkte att hon inte ville byta samtalsmne utan frklarade och berttade rtt mycket och frgade mig om liknande frgor och p slutet s undrade hon varfr jag undrade det hr och man mrkte att hon rodnade lite..
Minns inte riktigt vad jag sa men ngot i stil med att jag p sistone funderat och undrat hur hon ser och tycker om frhllanden osv..

Mycket mjligt att hon brjade ana ngot och efter vrat prat s tyckte jag att hon var lite mer ppen och sa att jag inte ska skmmas fr henne och att jag ska kunna frga och prata om det jag knner fr med henne.. S tyckte hon att det var ett tag sen vi sgs och hoppades p att vi kunde ses snart osv..

Nu vet jag inte hur jag ska ta mig till.. Tycker sjlv att det dr var ett litet steg iallafall med tanke p vad hon sa.

Vad tycker ni jag ska gra och sga till henne? Faktum r att vi r inte s pass nra fr att jag ska kunna sga hur det ligger till rakt av utan jag vill utveckla det lite.. Tacksam fr era frslag och tips.

Tack p frhand.
Citera
2006-12-10, 16:23
Bannlyst
sg va du knner mer n ett garv och en flata kan du inte f?
Citera
2006-12-10, 18:17
Medlem
Jag skulle iaf avråda dig från att ens snacka lite gran om vad du känner om henne innans hon nämner nått om vad hon känner om dig först.

Låt henne får jobba lite för dig.
Att förklara sina känslor för någon tjej innan hon ens visat eller sagt nått om hennes känslor för dig, det är ofta ett stort misstag.

Låt henne jobba lite och fortsätt limma på henne osv, men berätta inte nått om hur du känner.
Låt henne undra och fundera, låt henne ligga och grubbla om du verkligen vill ha henne eller ej, låt dig själv ta upp stora delar av hennes tankar varje dag. På så vis ökar dina chanser mycket.

Det är mycket roligare och mycket större chans att hon vill ha något hon får jobba lite för, och kanske inte är säker på om hon kan få eller ej.
Så fort hon redan vet med säkerhet att hon kan få dig, och märker att hon inte behöver jobba för det, då kommer en stor del av spänningen och attraktionen försvinna tror jag.

Men forsätt snacka med henne, bestämm någon träff, gör nått kul, umgås och ha roligt och låt det flyta på så kommer det nog gå bra.
Förstör inte skiten med massa drabbel om känslor osv redan i början innans ens känslorna kommit fram ordentligt

Ha som Regel att alltid låta tjejen säga att hon tycker om dig först. Låt alltid tjejen säga att hon älskar dig först. Det blir bättre så.

Det är iaf mina råd.
Citera
2006-12-10, 18:22
Medlem
Men du fr heller inte glmma att du mste sjlv pusha p lite.
Ta tag i saker och ting och bjud med henne ut p en fika eller ntt annat, var lite framfusig och p, visa intresse fr henne osv, men inte fr mycket.
Var inte fr p, och ring inte eller ta kontakt med henne fr ofta s att du blir efterhngsen eller fr mycket. Hehe. Bacis tips som kan ta dig lngt.

Var laidback och chilla, men sammtidigt lite p.
Citera
2006-12-10, 18:23
Medlem
Alladins avatar
hh, bjud hem henne eller ntt... s svrt r de inte.
Citera
2006-12-11, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colours
Jag skulle iaf avråda dig från att ens snacka lite gran om vad du känner om henne innans hon nämner nått om vad hon känner om dig först.

Låt henne får jobba lite för dig.
Att förklara sina känslor för någon tjej innan hon ens visat eller sagt nått om hennes känslor för dig, det är ofta ett stort misstag.

Låt henne jobba lite och fortsätt limma på henne osv, men berätta inte nått om hur du känner.
Låt henne undra och fundera, låt henne ligga och grubbla om du verkligen vill ha henne eller ej, låt dig själv ta upp stora delar av hennes tankar varje dag. På så vis ökar dina chanser mycket.

Det är mycket roligare och mycket större chans att hon vill ha något hon får jobba lite för, och kanske inte är säker på om hon kan få eller ej.
Så fort hon redan vet med säkerhet att hon kan få dig, och märker att hon inte behöver jobba för det, då kommer en stor del av spänningen och attraktionen försvinna tror jag.

Men forsätt snacka med henne, bestämm någon träff, gör nått kul, umgås och ha roligt och låt det flyta på så kommer det nog gå bra.
Förstör inte skiten med massa drabbel om känslor osv redan i början innans ens känslorna kommit fram ordentligt

Ha som Regel att alltid låta tjejen säga att hon tycker om dig först. Låt alltid tjejen säga att hon älskar dig först. Det blir bättre så.

Det är iaf mina råd.

Men du får heller inte glmma att du måste själv pusha på lite.
Ta tag i saker och ting och bjud med henne ut på en fika eller nått annat, var lite framfusig och på, visa intresse för henne osv, men inte för mycket.
Var inte för på, och ring inte eller ta kontakt med henne för ofta så att du blir efterhängsen eller för mycket. Hehe. Bacis tips som kan ta dig långt.

Var laidback och chilla, men sammtidigt lite på.

Det där ska jag absolut tänka på.. Kan vara lätt hänt att man utan att tänka på det säga lite för mycket och då blir det som du säger, att hon redan vet att hon kan få mig. Bra att du sa det då blir det så att man tänker på det automatiskt..

Guld värt

Kom att tänka på en sak...
Jag har ju träffat henne någon enstaka gång hemma hos min tjejpolare och den ända kontakten vi har är genom msn... Så frågan är hur man ska göra.. Finns ju en risk att hon planerar att jag, min tjejpolare och hon själv ses, är det bra eller inte? Ska jag hellre styra så bara vi två hittar på något? Kan ju vara lite pinsamt för båda då vi knappt setts och inte känt varadra så länge.
Tänkte även på hur man ska göra med att byta nummer? Ska man vänta med det om det blir så att alla tre träffas eller man byta nummer redan då? Antingen när man träffas eller genom msn..

Bara att ösa på, tacksam för alla tips !
Citera
2006-12-11, 10:38
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompressor69
Det dr ska jag absolut tnka p.. Kan vara ltt hnt att man utan att tnka p det sga lite fr mycket och d blir det som du sger, att hon redan vet att hon kan f mig. Bra att du sa det d blir det s att man tnker p det automatiskt..

Guld vrt

Kom att tnka p en sak...
Jag har ju trffat henne ngon enstaka gng hemma hos min tjejpolare och den nda kontakten vi har r genom msn... S frgan r hur man ska gra.. Finns ju en risk att hon planerar att jag, min tjejpolare och hon sjlv ses, r det bra eller inte? Ska jag hellre styra s bara vi tv hittar p ngot? Kan ju vara lite pinsamt fr bda d vi knappt setts och inte knt varadra s lnge.
Tnkte ven p hur man ska gra med att byta nummer? Ska man vnta med det om det blir s att alla tre trffas eller man byta nummer redan d? Antingen nr man trffas eller genom msn..

Bara att sa p, tacksam fr alla tips !

Byta nummer r ju det enklaste som finns nu fr tiden alla har mobiltelefoner och alla har msn(nstan). Du bestmmer trff ver msn och sger kan jag f ditt nummer ocks s att jag kan ringa dig... klart
Citera
2006-12-11, 10:56
Medlem
Jensofswedens avatar
Vad du ska gra r att fresl ngot som r oskyldigt men som samtidigt gr att hon frstr dina avsikter, t ex "har du lust att hitta p nt nn kvll, se film eller nt" r perfekt.

Var absolut inte fr p, eller alltfr subtil men trffas och "se film" r perfekt. Sen fr du ta det drifrn, d har du isolerat henne i en perfekt situation nr man halvligger i en sng eller s, 1 vs 1.

Piece of cake.
Citera
2006-12-11, 11:30
Medlem
Men vad du n gr s gr de snart.

AKTA DIG FR KOMPISTRSKET!

"I'm the major of the friends zone!"

Det suger.
Citera
2006-12-11, 11:32
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
hh, bjud hem henne eller ntt... s svrt r de inte.
Exakt. Halva inne
Citera
2006-12-11, 11:50
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Vad du ska gra r att fresl ngot som r oskyldigt men som samtidigt gr att hon frstr dina avsikter, t ex "har du lust att hitta p nt nn kvll, se film eller nt" r perfekt.

Var absolut inte fr p, eller alltfr subtil men trffas och "se film" r perfekt. Sen fr du ta det drifrn, d har du isolerat henne i en perfekt situation nr man halvligger i en sng eller s, 1 vs 1.

Piece of cake.

Film betyder mer n att titta p film, om det r frsta gngen man ska ses hade inte jag bjudit hem nn. Andra gngen hade jag kanske gjort det, brja med typ en fika typ..
Citera
2006-12-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompressor69
Det där ska jag absolut tänka på.. Kan vara lätt hänt att man utan att tänka på det säga lite för mycket och då blir det som du säger, att hon redan vet att hon kan få mig. Bra att du sa det då blir det så att man tänker på det automatiskt..

Guld värt

Kom att tänka på en sak...
Jag har ju träffat henne någon enstaka gång hemma hos min tjejpolare och den ända kontakten vi har är genom msn... Så frågan är hur man ska göra.. Finns ju en risk att hon planerar att jag, min tjejpolare och hon själv ses, är det bra eller inte? Ska jag hellre styra så bara vi två hittar på något? Kan ju vara lite pinsamt för båda då vi knappt setts och inte känt varadra så länge.
Tänkte även på hur man ska göra med att byta nummer? Ska man vänta med det om det blir så att alla tre träffas eller man byta nummer redan då? Antingen när man träffas eller genom msn..

Bara att ösa på, tacksam för alla tips !

Aight.

Jag tycker nog att du borde säga på msn, tex, "Hejdu, jag e sugen på att träffa dig, så jag tänkte att vi skulle ta en fika i morgon, eller torsdag. Vad säger du? Liksom beordra lite mer än du frågar. haha.

Att säga, Hej, jo det va så att jag undra om du skulle kunna tänka dig att fika med mig nåndag, jag kan när du vill alltså, bestämm du, jag e ledig, snälla. Det blir lite mesigt höhö Nej men du hajjar kanske vad jag menar, var lite mer sådär, "jag tänkte du skulle följa med mig och fika i morrn"
Du måste liksom leda henne. Inte aggresivt och elakt eller otrevligt osv, utan bara självsäkert liksom.

Men slösa inte tid som någon sa, det e bäst att du göre rätt fort.

Skriv till henne på msn, INTE efter att ni snackat en halv timme.
Då kommer det verka som om du behövde samla i hop dit mod för att ens våga fråga typ.
Det e bättre om du börjar konversationen med ett tex "hejsan." sen när hon svarat och du frågat om allt e bra osv, så säger du nått i stil med att du har fått uppfattningen att hon är en rolig tjej och att du e sugen på att lära känna henne lite bättre, därför har du tänk att ni ska träffas i morrn kl 4 och fika(eller om du har något anant du vill göra med henne, kolla film, gå på stan eller vafan som helst.)

Det är vad jag skulle gjort iaf. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in