2006-12-12, 06:26
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstolen
Fiska är nog rejält underskattat! Har man koll på sina grejer och kan sina saker så kan det ju inte misslyckas!

Nu kanske det inte är is i och för sig, men ponera följande; en solig vinterdag, ni möts upp vid någon allmän badplats. Vandrar sedan ut på isen under solens strålar som blänker mot isen..

Pimpla är nog också underskattat!

Tänk vad skön överaskning hon får när hon kommer i en tunn tröja och en jacka och får reda på att ni skall ut och pimpla! Hon kommer bli glad!

Som sagt ovan. Biljard. Är man totalt urusel på det själv och hon är något bättre så är det klockrent. Och är man bra på det så får man göra sig till.

Börja med en lätt fika (vilken kan bli krystad om du har otur), gå sedan och spela lite biljard och avsluta, om du har ekonomisk möjlighet, med en helt "spontan" tur till en restaurang som tar max 120:- för en huvudrätt. Självklart står du för notorna på alla ställena - men du kommer få tillbaka det genom att hon tror att du är en gentleman. Totalpris för dig, runt 500:-.
Vill hon dela nota - gör det, men motvilligt.

Därefter så är det upp till henne att visa någon form av dådkraft och om hon är en hyfsad tjej så kommer hon med ett spännande förslag.
Citera
2006-12-12, 06:29
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
vad tycker ni är lämpligast att träffas första gången om man har pratat med varandra på nätet? Vad tror ni om tex fotboll eller hockeymatch om nu tjejen är sportintresserad? Mötas upp på krogen? För mig är det mycket lättare att vara lugn avspänd om man har lite lite alkohol i kroppen. Vad har ni för andra förslag? Är det bra att umgås med mina polare när vi träffas så att vi inte är "ensamna" direkt?

Angående matcher: Min första träff på tu man hand med min fru gjordes på en svinkall bandyarena. -15 och 2 timmar bandy. Hennes förslag. Det var nära att jag inte alls ville följa med henne hem efteråt utan att göra inbrott på en fjärrvärmestation inte så långt från bandybanan. Frös djäveul.

Mysigt att komma hem till henne efteråt dock, båda två huttrar och letar efter snabbaste sättet att komma upp i temperatur igen. Då blir det en automatisk form av närhet
Citera
2006-12-12, 07:26
Medlem
iXidOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
krogen hade jag bangat.. kommer sluta i katastrof.. du möter på ditt kompisgäng som lever djävul å skämmer ut dig

Krogen behöver inte vara helt fel, min tjej och jag hade pratat en del på internet och vi träffades för första gången på krogen och det gick alldeles utmärkt Krogkvällen i sig va inte mycket mer än "Hej, allt bra? dansa ?" men seden hade vi sms-kontakt och helgen därpå såg vi på en film och hade mys sen gick de bara på plus och slutade med stark kärlek
Citera
2006-12-12, 08:01
Medlem
rebbans avatar
Kört på fika.
Ett bra fik är alltid trevligt och sen kan man gå en promenad med ifall man vill röra lite på sig.
Har alltid varit uppskattat.
Citera
2006-12-12, 09:40
Medlem
Spardas avatar
Citat:
Fiska är nog rejält underskattat! Har man koll på sina grejer och kan sina saker så kan det ju inte misslyckas!

Nu kanske det inte är is i och för sig, men ponera följande; en solig vinterdag, ni möts upp vid någon allmän badplats. Vandrar sedan ut på isen under solens strålar som blänker mot isen..

Bra idé! Dock får man väl vänta ganska länge innan fiske kan bli romantiskt på något sätt:P
Vad gör man med fiskarna då? Skär upp halsen så de dör? Slänger de bakom sig? Knäcker nacken på de eller slänger ner de igen? Lätt hänt att man får massor av fiskfjäll och fisklukt på sig och det är väl inte så omtyckt?

I vilket fall. Krog och krog. Gå till ett lugnt ställe och drick några öl och sen kan du börja köpa drinkar till henne om hon är alltför blyg. Annars funkar promenad om det inte är för kallt ute.
Citera
2006-12-12, 09:56
Medlem
Agent|Os avatar
Du är stockholmare, då är krogen ett givet alternativ. Finns oändligt många ställen i stan så att du slipper stöta på polare och annat pack. Promenader, fika, bio, fiska(!?), bowla osv kan du göra på andra dejten. Med tanke på att alkohol får dig att slappna av är krogen den enda och snabbaste vägen in i hennes trosor.
Citera
2006-12-12, 11:35
Medlem
En rejäl påsättning är en bra början... lättar liksom upp stämningen.
Citera
2006-12-12, 12:43
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cofra
En rejäl påsättning är en bra början... lättar liksom upp stämningen.
HAHAHAHAHAHAHA, förlåt men det lät innihelvete roligt i mitt huvud!
Citera
2006-12-12, 12:58
Medlem
MyteNs avatar
Citat:

Tyckte jag lät riktigt mysigt!!

Mitt förslag som gjordes när jag träffade min nuvarande fästmö var helt enkelt att boka in på ett hotell. Där kunde vi vara ensamma och bara mysa, då vi var i Göteborg kunde man även gå till Nordstan och fönstershoppa lite.
Bör tilläggas att vi hade pratat med varandra i cirka 2 år innan vi träffades första gången.
Citera
2006-12-12, 14:25
Medlem
Stewie_griffins avatar
Fiska är mysigt tills ni får något på kroken, att döda saker är väl inte så där jätte poppis på date. Såvida du inte dejtar värsta skogsmullebruden...
Citera
2006-12-12, 17:40
Medlem
Att bjuda ut henne på ett cafe går fetbort. Det bli ju så pinsamt och man tittar på varandra och inte kommer på något att säga. Att gå på en pormenad runt någon liten sjö eller vandringsled som ni skrev låter riktigt vettigt. Fast det det bästa sättet att träffas eller bara morsa första gången är nog ändå puben eller krogen bara att säga hej och kanske prata lite lätt. Sen när det gäller bio så verkar det vara det absolut sämta. Man sitter i mörkret och säger inte ett ord till varandra utan bara ser på film. Annars att gå på en bandy eller hockey match tror jag på eftersom hon älskar hockey. Och som ni nämnde så kan det vara mysigt att gå med henne hem sen och värma varandra eftersom man bli lite frusen efteråt

Jo jag glömde skriva våra åldrar. Jag är 20år och hon 17år
Citera
2006-12-12, 19:41
Medlem
Kronans avatar
Jag själv skulle aldrig utsätta mig för att ta en fika med någon. Känns som att sånt kan bli hur stelt som helst, kan du inte bara slänga iväg ett sms sugen på att ta en promenad? Kommer förbi om du vill eller något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in