• 1
  • 2
2006-12-11, 20:10
Medlem
vad tycker ni är lämpligast att träffas första gången om man har pratat med varandra på nätet? Vad tror ni om tex fotboll eller hockeymatch om nu tjejen är sportintresserad? Mötas upp på krogen? För mig är det mycket lättare att vara lugn avspänd om man har lite lite alkohol i kroppen. Vad har ni för andra förslag? Är det bra att umgås med mina polare när vi träffas så att vi inte är "ensamna" direkt?
Citera
2006-12-11, 20:22
Medlem
Spiceys avatar
Nja, att släpa med stackarn på match är väl inte så smart... skrikig, roddig miljö. Inte bra. Vad sägs om att göra ett mellanting, ses och dricka glögg och dela filt eller nåt? En liten drink på något mysigt hak?
Citera
2006-12-11, 20:23
Medlem
massivs avatar
Ålder?

-18 : Bio kanske?
+18 : Krogen som du säger. Alkohol gör allt enklare. Även om man är översocial i nyktert tillstånd.

Annars kanske bjuda henne på resturang?
Citera
2006-12-11, 21:49
Medlem
towbs avatar
Fråga vad männskan vill göra bara.
Säger hon att hon inte vet så får du komma med överdrivna exempel.
"Men du måste väl veta om du bara vill sitta på Mc Donalds och glo eller om du vill *(något extremt överdrivet som man i alla fall aldrig kommer göra)*?!". Funkar bra vem man än frågar, nära vän eller ej.
Citera
2006-12-11, 22:20
Medlem
Snövits avatar
Gör någon aktivitet, tex dart, bowling eller biljard. Då blir inte konversationen krystad för ni har något att göra dessutom kan man ta en öl samtidigt.
Citera
2006-12-11, 22:43
Medlem
SebbeBoys avatar
krogen hade jag bangat.. kommer sluta i katastrof.. du möter på ditt kompisgäng som lever djävul å skämmer ut dig

en match.. nja för mycket laddade känslor där.. massa skrik på dommaren å dylikt..

hur gammla e ni ? är lättare å ge ett bra svar då
Citera
2006-12-11, 22:58
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Gör någon aktivitet, tex dart, bowling eller biljard. Då blir inte konversationen krystad för ni har något att göra dessutom kan man ta en öl samtidigt.

Måste hålla med helt på det här, gör något kul. Som båda kan tycka är kul då.. sista stället jag hade gått till med en tjej för en dejt är krogen..
Citera
2006-12-11, 23:53
Medlem
Nahibos avatar
sen måste man veta vad man har för krogar vid sig - nog fan har jag nog pli på mina kompisar så om jag säger att jag vill fara ut ensam med en tjej så får jag fara ensam. och samtidigt så finns det väl krogar som inte behöver sluta i katastrof? en mysig kvarterspub säger jag, det är underbart.
Citera
2006-12-11, 23:53
Medlem
Jaxxxs avatar
Tycker det bästa man kan göra är en gå date.
Gå runt en sjö en vandringsled eller vad som helst. De stora fördelarna med en gå date är att:
A man kollar inte på varandra hela tiden o därmed har man inte samma behov av att säga något hela tiden + blir inte alls lika stelt.
B Man kan kommentera saker i sin omgivning. folk man möter utsikt osv o
C Man gör inte så stor grej av det o blir därmed inte lika krystat...
Citera
2006-12-12, 00:09
Medlem
Benganiolos avatar
promenad. .. glöm inte att tömma brödskåpet där hemma på gamla avdankade skalkar.... ankorna ska få sitt också! Samtidigt är picknickslunchen räddad
Citera
2006-12-12, 00:22
Medlem
Erik1974s avatar
Överraska! Ha lite finess. Inget bio, värdelöst! Be henne klä sig varmt och ta med en engångsgrill och grilla korv i naturen (om det finns något schysst ställe där du bor. Flaska vin måste du ha med.

Eller,

Ut och fiska. Helt klart underskattat.

eller,

Dra iväg till en pensionärförening och spela bingo och skoja med gamlingarna. Har jag gjort. Hur kul som helst!
Citera
2006-12-12, 00:41
Medlem
Solstolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Överraska! Ha lite finess. Inget bio, värdelöst! Be henne klä sig varmt och ta med en engångsgrill och grilla korv i naturen (om det finns något schysst ställe där du bor. Flaska vin måste du ha med.

Eller,

Ut och fiska. Helt klart underskattat.

eller,

Dra iväg till en pensionärförening och spela bingo och skoja med gamlingarna. Har jag gjort. Hur kul som helst!
Fiska är nog rejält underskattat! Har man koll på sina grejer och kan sina saker så kan det ju inte misslyckas!

Nu kanske det inte är is i och för sig, men ponera följande; en solig vinterdag, ni möts upp vid någon allmän badplats. Vandrar sedan ut på isen under solens strålar som blänker mot isen..

Pimpla är nog också underskattat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in