2023-02-03, 09:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Vägarna är till för alla. Vill du åka fortare och kan du köra om på säkert vid så gör det, annars acceptera farten och kom fram ett par minuter senare.
Citera
2023-02-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!

Så varför körde du då inte så som du nu förespråkar när du gjorde ditt förarprov…?

Tycker du att det är vettigt att vem som helst ska kunna skita i att följa lagar och regler och att alla istället ska få göra som de vill…..?

Hur blir det om vissa tycker att man kan köra 200 där det är 60…? Ska de då bara få göra det…?

Ser vi krasst på detta så har du med ditt inlägg tydligt visat att du inte är mogen nog för att framföra fordon i trafiken, för du skulle inte fått körkort om du skyltade med den attityden i körskolan och förarproven…

Men trolla vidare nu du…
Citera
2023-02-03, 09:13
Medlem
JustZlatans avatar
Du är en sån där fegis som kör i 60 på 70-väg om det är fartkamera på vägen. Om det inte finns en fartkamera kör du i 90-100. Du är en feg jävel med svagt psyke.
Citera
2023-02-03, 09:14
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer.

Det finns en anledning till att vi har angivna hastighetsbegränsningar på olika sträckor. De är inte en rekommendation som du kan förbise när det passar dig.
Senast redigerad av Cindell 2023-02-03 kl. 09:18.
Citera
2023-02-03, 09:20
Medlem
LKKINGENs avatar
Något jag funderat på är varför så många har så bråttom när dom kör bil.
Hur ska man hinna njuta av livet och omgivningarna när man alltid skall stressa fram och köra så himla fort.
Citera
2023-02-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så varför körde du då inte så som du nu förespråkar när du gjorde ditt förarprov…?

Tycker du att det är vettigt att vem som helst ska kunna skita i att följa lagar och regler och att alla istället ska få göra som de vill…..?

Hur blir det om vissa tycker att man kan köra 200 där det är 60…? Ska de då bara få göra det…?

Ser vi krasst på detta så har du med ditt inlägg tydligt visat att du inte är mogen nog för att framföra fordon i trafiken, för du skulle inte fått körkort om du skyltade med den attityden i körskolan och förarproven…

Men trolla vidare nu du…

Hastigheterna är satta efter senila gamla gubbar och 70 talets bilar. Jag är pigg och alert och har snabba reflexer och kan lätt köra 20-30 över skyltad hastighet. Du verkar vara en sån där fånig paragrafryttare som alltid måste följa reglerna!
Citera
2023-02-03, 09:27
Medlem
Timmervargens avatar
Varför har du så bråttom? Försök komma iväg i tid så slipper du stressa. Man blir arg av att stressa hela tiden som du kanske har märkt.
Citera
2023-02-03, 09:30
Medlem
Citat:
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!

Det är alltid upp till en förare att själv bedöma vilken fart som denna säkert kan framföra fordonet i. Förutom väglag så påverkar även sikt, väder, trötthet samt annan trafik bedömningen.

Många tycker nog helt enkelt inte att det är värt att riskera böter bara för att komma fram några minuter snabbare.
Med rådande bränslepriser så är även ökad bränsleförbrukning ett själ att hålla nere hastigheten.
Jag har själv funderat på att börja köra 10km/h under skyltad hastighet bara för att spara på bränsleutgifterna.
Citera
2023-02-03, 09:32
Medlem
Jag förstår inte stressen. Mysigt att sitta i bilen och glida fram. Så kör så gott som alltid enligt hastigheten om väglaget inte är av den form att jag bör köra saktare.

Sätt på en ljudbok i bilen så spar du på hjärtat.
Citera
2023-02-03, 09:33
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag är så trött på grottmongon som inte kan förstå att en bil är ett sätt att transportera sig från A till B. Istället använder de bilen för att få kickar eller för att visa MAKT över andra människor och kör som idioter och tutar och håller på. SATAN vad töntiga de där männen (det är alltid män) är i sina BMW och Audi som sitter där i sina solglasögon och tror att de är kungar för att de kör 20 km snabbare än man får.
Citera
2023-02-03, 09:33
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Män som alltid håller hastighetsgränsen är dåliga i sängen

Är det av empirisk erfarenhet du kommer med säkra slutsatser om män och deras tillkortakommande kopplat till hastighetsöverträdelser?
Tar du den i tvåan?

Dessutom så är det ju så att straffen ganska lätt blir kännbara om man åker för fort p småvägar. Vapenlicenser etc. ligger snabbt illa till
Citera
2023-02-03, 09:36
Medlem
Om man är en så dålig bilförare att man inte klarar av att köra om ett långsammare fordon så ska man nog fundera på att sluta köra bil.
Jag kör som jag vill och skiter i andras körsätt oavsett om de kör sakta eller fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in