2024-09-08, 13:27
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Menar du att trafiklagarna inte gäller längre bara för att folk vill köra fortare än skyltat….?
Märkligt att alla idioter som likt dig retar sig på andra i trafiken, t ex tycker de kör för sakta och är i vägen för dem själva, bara ser de paragrafer i TF som de tycker passar dem själva men lyckas missa alla lagar som säger att även de har ett flertal grundläggande skyldigheter. Det vanligen egoism på högsta nivå hos er i trafiken…

Du kan förresten testa att i körskola på lektioner, och på uppkörning, lägga dig på 97 på 80-väg bara för att ”alla”andra kör i 97 där, och se om du får godkänt eller får ta cykeln hem igen….

Du är en paragratryttare och dom flesta i tråden skulle hålla med mig, det måste vara svårt att envist hävda dina påståenden hela tiden, så länge du försvårar för andra i trafiken vilket du uppenbarligen gör så är du ett problem och polisen skulle 100% stanna dig och undra vad dina problem är.

Jag ser ibland dårar som du själv envist ligger i vänsterfilen och ska hävda sin rätt medans andra kör om dig på högersidan på motorväg, vad är fel med dig? Antar du känner en enorm självbelåtenhet försvåra för andra i trafiken.
Citera
2024-09-08, 13:35
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag har vänsterblinkat under uppkörning och det gick jättebra. Pratade till och med med inspektören vid den senaste, och han såg inga fel med det.

Nej, folk blir inte kuggade för det.

I call bullshit. Men du får gärna presentera någon källa för att någon skulle ha blivit kuggad för det.

Håller med, vet inte varför vissa blir störda på att man inte blinkar i rondell, verkar ju helt galet fel, oftast ser man var bilen ska åka i rondellen, blinkers i rondell verkar mest vara för folk som inte förstår bättre, dessutom finns det ingen lag på att använda blinkers i rondell.
Citera
2024-09-08, 15:13
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Håller med, vet inte varför vissa blir störda på att man inte blinkar i rondell, verkar ju helt galet fel, oftast ser man var bilen ska åka i rondellen, blinkers i rondell verkar mest vara för folk som inte förstår bättre, dessutom finns det ingen lag på att använda blinkers i rondell.
Märkligt sätt att hålla med på.
Citera
2024-09-08, 15:19
Medlem
Citat:
Du är en paragratryttare och dom flesta i tråden skulle hålla med mig, det måste vara svårt att envist hävda dina påståenden hela tiden, så länge du försvårar för andra i trafiken vilket du uppenbarligen gör så är du ett problem och polisen skulle 100% stanna dig och undra vad dina problem är.

Jag ser ibland dårar som du själv envist ligger i vänsterfilen och ska hävda sin rätt medans andra kör om dig på högersidan på motorväg, vad är fel med dig? Antar du känner en enorm självbelåtenhet försvåra för andra i trafiken.

Jag behöver inte göra mer än att följa TF vilket jag i grunden generellt sett alltid gör, och hänvisa till den till andra att också följa.

Jag försvårar inte för någon i trafiken, utan kör så som TF säger, utifrån aktuellt rådande förhållanden och plats. Andra kan inte förvänta sig, eller kräva, röda mattan i trafiken så att de alltid kan köra som de själva behagar, utan alla måste respektera att trafiken, våra vägar är till för oss alla, och vi måste visa hänsyn, och det inte endast åt ena hållet, och vad TF säger.

Citat:

Det finns heller ingen direkt lag om att man skall blinka på en parkeringsplats, ändå lärs det ut av körskolor, med stöd av TF, att man skall visa sina intentioner genom att ge signal/tecken, för att förhindra fara.
Citera
2024-09-09, 09:59
Medlem
Folk som alltid envisas med att köra 5 km/h under skyltad hastighet, så jävla irriterande!
Citera
2024-09-09, 10:08
Medlem
Har i dagarna cycklat på platser jag inte är van vid.
Det som störde mig mest var alla som hade lurar på sig och inte uppmärksammade omgivningen.
Några joggare som kryssade fram och tillbaka över cykelbanan.
Några som var ute med hunden och lät den springa vilt i sitt koppel.
Det som var gemensamt att de hade hörlurar på sig och verkade över huvud taget inte observera omgivningen.
Citera
2024-09-09, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Har i dagarna cycklat på platser jag inte är van vid.
Det som störde mig mest var alla som hade lurar på sig och inte uppmärksammade omgivningen.
Några joggare som kryssade fram och tillbaka över cykelbanan.
Några som var ute med hunden och lät den springa vilt i sitt koppel.
Det som var gemensamt att de hade hörlurar på sig och verkade över huvud taget inte observera omgivningen.
joggade de på cykelbanan alltså? eller var det är gång och cykelbana (GC-bana)? På en GC-banan ska man cykla i mitten och gå/jogga utmed kanterna mot cyklisterna som på en bilväg
Citera
2024-09-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
joggade de på cykelbanan alltså? eller var det är gång och cykelbana (GC-bana)? På en GC-banan ska man cykla i mitten och gå/jogga utmed kanterna mot cyklisterna som på en bilväg
Det var en Gång Cykelbana, men den är uppmärkt så att man skall gå halva och cykla på halva: Men 2 joggare kryssade över från vänster till höger och tillbaka: Så lite vanskligt att passera: Samt att de inte uppmärksammade omgivningen.
Citera
2024-09-09, 10:55
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det var en Gång Cykelbana, men den är uppmärkt så att man skall gå halva och cykla på halva: Men 2 joggare kryssade över från vänster till höger och tillbaka: Så lite vanskligt att passera: Samt att de inte uppmärksammade omgivningen.
ok, ja sånt är störande. Folk med barnvagnar brukar gå flera i bredd på såna där banor också, och skita i uppmärkningen.
Citera
Igår, 01:32
Medlem
kl4sseKocks avatar
Dumma jävlar som slänger ut skräp ur bilen när de har bilar bakom sig nu menar jag inte mjuka äckliga snorpapper utan det kan vara donken påsar eller pet aluminium burkar.

Eller dom här som det borde vara skottpengar på inte bromsar in eller anpassar farten vid möte när dom har hinder på sin sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in