Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Du är en paragratryttare och dom flesta i tråden skulle hålla med mig, det måste vara svårt att envist hävda dina påståenden hela tiden, så länge du försvårar för andra i trafiken vilket du uppenbarligen gör så är du ett problem och polisen skulle 100% stanna dig och undra vad dina problem är.
Jag ser ibland dårar som du själv envist ligger i vänsterfilen och ska hävda sin rätt medans andra kör om dig på högersidan på motorväg, vad är fel med dig? Antar du känner en enorm självbelåtenhet försvåra för andra i trafiken.
Jag behöver inte göra mer än att följa TF vilket jag i grunden generellt sett alltid gör, och hänvisa till den till andra att också följa.
Jag försvårar inte för någon i trafiken, utan kör så som TF säger, utifrån aktuellt rådande förhållanden och plats. Andra kan inte förvänta sig, eller kräva, röda mattan i trafiken så att de alltid kan köra som de själva behagar, utan alla måste respektera att trafiken, våra vägar är till för oss alla, och vi måste visa hänsyn, och det inte endast åt ena hållet, och vad TF säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Håller med, vet inte varför vissa blir störda på att man inte blinkar i rondell, verkar ju helt galet fel, oftast ser man var bilen ska åka i rondellen, blinkers i rondell verkar mest vara för folk som inte förstår bättre, dessutom finns det ingen lag på att använda blinkers i rondell.
Det finns heller ingen direkt lag om att man skall blinka på en parkeringsplats, ändå lärs det ut av körskolor, med stöd av TF, att man skall visa sina intentioner genom att ge signal/tecken, för att förhindra fara.