2006-12-17, 02:21
Bannlyst
Tjena alla Ue:are, jag undrar om det är nån eller några här som vet om det finns nåt sjysst Ue ställe här på i Värmdö?

På återsenende...

tjo.....
Citera
2006-12-17, 02:33
Medlem
schmaoings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerörnen
Tjena alla Ue:are, jag undrar om det är nån eller några här som vet om det finns nåt sjysst Ue ställe här på i Värmdö?

På återsenende...

tjo.....

Jag brukar inte vara på Värmdö så jättemycket men jag vet om ett stort objekt som du ochså lär hitta om du brukar hänga kring Gustafsbergs C men det är nog ingen bra ide att gå in där om du inte är så erfaren.

Sen finns det en mycket suspicious skog ala bunkerkomplex som jag kan berätta mer om via PM om du ger mig något objekt.
Citera
2006-12-17, 11:47
Medlem
Militären har avvecklat ute på skägga/skärmaräng, så skogen mellan lillsved och skägga finns det balla saker i, åk mot färjan till rindö på värmdö, och förbi den nybyggda helikopterplattan/stationen, sen nästa väg till höger som heter skägga/skärmaräng, ta av där och där finns det mycket militärt.
Citera
2006-12-17, 13:16
Medlem
markuse_bannads avatar
Någon som vet vad som gömmer sig bakom grindarna vid början av Lillängsdal (Ingarö)? Det är grindar som täcker upp hela vägen och man behöver någon sändare för att öppna grindarna. Sam någon som som vet om det finns något mer kul längre ned i Lillängsdal? Har hört att något mystiskt finns där..

//Markus
Citera
2006-12-18, 11:53
Medlem
Gammgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markuse_bannad
Någon som vet vad som gömmer sig bakom grindarna vid början av Lillängsdal (Ingarö)? Det är grindar som täcker upp hela vägen och man behöver någon sändare för att öppna grindarna. Sam någon som som vet om det finns något mer kul längre ned i Lillängsdal? Har hört att något mystiskt finns där..

//Markus

KA-batteri. Förmodligen fortfarande skyddsobjekt, så assa-bassa.

Edit: Jag kan ha fel - batteriet kan ligga längre åt sydost, vid Fällström. Men det har förmodligen samröre med varandra.
Citera
2006-12-18, 16:17
Medlem
hårdkårs avatar
Vore skoj och hitta lite gammal betong att spana in på värmdö.

Men Skägga och Lillsved kan det finnas något kul där? Det har väl mig veterligen bara gamla skjutbanor där. Eller har jag fel?
Citera
2006-12-18, 16:50
Medlem
cnbs avatar
inget kul där finns bara lite patroner och ett hur med givär fast ,men är ju tungt jävla låst
Citera
2006-12-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Vore skoj och hitta lite gammal betong att spana in på värmdö.

Men Skägga och Lillsved kan det finnas något kul där? Det har väl mig veterligen bara gamla skjutbanor där. Eller har jag fel?

Ja det gör det, finns gamla ruiner, en dold ihoprasad fästning innan avfarten till väster skägga, den syns inte alls från vägen, ser bara ut som ett vanligt mossigt berg men är en liten fästning där, har för mig det finns gruvspår in i berget i fästningen, men kan vara spår för att rulla kanoner också, var ett tag sen jag var där och vågade nog aldrig gå in i tunneln ;>

Citat:
Ursprungligen postat av cnb
inget kul där finns bara lite patroner och ett hur med givär fast ,men är ju tungt jävla låst
Sluta snacka skit. Har du utforskat hela skogarna där + öppnat skåpet så du såg att det var vapen i det eller? Sen vet jag inte riktigt vad du gör på flashback Osckar. Du är medveten om att det är arton års åldersgräns på forumet?
Citera
2006-12-18, 18:44
Medlem
Arsedestroyers avatar
Är född och uppvuxen på värmdö... kolla in "kastmyran", gammalt militärt område vid hemmesta vägskäl, Smörasken är även värt ett besök + alla gamla befästningar som finns i skogarna runtikring skägga, myttinge, stenslätten etc etc...
Citera
2006-12-20, 21:56
Medlem
Bergsutrymmen ute i Gustavsberg

Har noterat då jag har åkt förbi Gustavsberg ett par gånger att det finns stängda dörrar/portar in i ett berg precis bredvid gustavsbergs fabriken.
Tror att det va en lastkaj vid den ena ingången.

Någon som vet vad det finns där inne ?
Citera
2006-12-21, 08:26
Medlem
rebbans avatar
Brandkåren över iaf i dom.
Citera
2006-12-22, 22:16
Bannlyst
Hej, själv är man uppvuxen och bor på Värmdö, i Gustavsberg.

Ska kolla in vattentornet snart, sen har jag en övergiven gammal stuga vid min baksida, på en sor åker......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in