• 1
  • 2
2006-12-23, 02:49
Medlem
DesolateWastess avatar
Har gtt bde upp och ner i stora svngar fr min del i pokern. Idag frlorade jag dock 8 inkp i rad i no limit hold 'em trots tight och sansat spel. Kanske ska tillgga att jag spelat bort pengarna jag skulle betala hyran med. S hejd poker! Blir nog bst utan...
Citera
2006-12-23, 02:54
Medlem
Har du inte råd att förlora (i det här fallet hyran) så förstår jag inte varför du skulle satt in pengarna för att spela poker. Aja, ska inte moralisera, nu har du ju själv insett att du behöver tänka om. Du får hoppas att tomten är snäll i år!
Citera
2006-12-23, 13:52
Medlem
capzyLs avatar
Hoppas du hittar på ett sätt att tjäna tillbaka hyran (INTE genom poker dock :P)

Tänk på att pengarna du spelar för varje månad ska höra till din BR och ska INTE vara pengar som du behöver för att klara månaden.

Det kan ju även påverka ditt spel när du känner pressen av att du måste vinna.
Citera
2006-12-23, 14:02
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesolateWastes
Kanske ska tillgga att jag spelat bort pengarna jag skulle betala hyran med. S hejd poker! Blir nog bst utan...

Ja, med det sagt s br du undvika pokern. Helt klart.
Citera
2006-12-23, 15:30
Medlem
DesolateWastess avatar
Det kommer dock bli svrt att hlla fingrarna i styr efter en 4-rig "pokerkarrir"
Citera
2006-12-23, 15:38
Medlem
Capones avatar
Citat:
Det kommer dock bli svrt att hlla fingrarna i styr efter en 4-rig "pokerkarrir"

Stt in nn hundring nr du har rd d, och bygg upp en bankrulle p lgsta nivn.
Citera
2006-12-23, 19:32
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
Stt in nn hundring nr du har rd d, och bygg upp en bankrulle p lgsta nivn.

Ja... mitt problem har alltid varit money-management delen. jag kan vinna hur mycket pengar som helst och nd vara pank efter ngon dag. Jag tror jag r en helt okej pokerspelare som skulle lyckas bttre om jag bara kunde fixa och skta en rulle. Men jag lgger ner tills vidare, s ser vi om jag knner fr att brja en dag.
Citera
2006-12-24, 01:36
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Har gtt bde upp och ner i stora svngar fr min del i pokern. Idag frlorade jag dock 8 inkp i rad i no limit hold 'em trots tight och sansat spel. Kanske ska tillgga att jag spelat bort pengarna jag skulle betala hyran med. S hejd poker! Blir nog bst utan...

Jsses.

Var det inte du som i en annan trd pstod att du visst gick plus trots att jag pstod att du skert r en dlig pokerspelare?

Grabben, ibland mste man knna sig besegrad. ALLA kan inte vara bra p poker, det r bara en brkdel som gr plus oavsett vad folk hvdar.

Dessutom spelar du fr pengar som skulle g till hyran. SJUKT! Lgg av innan det r fr sent...
Citera
2006-12-24, 14:22
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Kanske ska tillgga att jag spelat bort pengarna jag skulle betala hyran med.

Det r ju en generalregel att man aldrig ska spela eller spekulera med lnta pengar eller sdana man inte har rd att frlora. Lgg av helt och hllet om du inte kan hlla den.
Citera
2006-12-25, 02:41
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
Jösses.

Var det inte du som i en annan tråd påstod att du visst gick plus trots att jag påstod att du säkert är en dålig pokerspelare?

Grabben, ibland måste man känna sig besegrad. ALLA kan inte vara bra på poker, det är bara en bråkdel som går plus oavsett vad folk hävdar.

Dessutom spelar du för pengar som skulle gå till hyran. SJUKT! Lägg av innan det är för sent...

Men alltså, jag GÅR plus (dock väldigt mariginellt, rör sig om några tusenlappar om året) Tro mig, jag har statistik. Däremot så har jag NOLL moneymanagement vilket resulterar i att jag alltid är pank. Min största turneringsvinst var 11 000 kr och en vecka efter det var jag pank och skuldsatt för att kunna fortsätta spela poker. Moneymanagement-problemet har jag haft långt innan jag började med poker... Jag är i princip alltid skuldsatt, kan inte hålla fingrarna i styr när det gäller stålar helt enkelt. :P
Citera
2006-12-25, 03:59
Medlem
mirhos avatar
att klara av moneymanagment är en viktig faktor för att vara en bra pokerspelare, d.v.s. du är inte en bra pokerspelare

nej men seriöst, moneymanagment är typ lika viktigt som att kunna spelet

disciplin !

och jag ska inte ens uttala mig om det där med hyran (fast jag tror att alla här känner igen sig i det lite på något sätt)
Citera
2006-12-25, 04:01
Medlem
countingcrowss avatar
hmm

Fick ngest av att lsa dedr!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto