2007-01-02, 14:43
Medlem
I fler debattartiklar i DN har hjärnforskaren Martin Ingvar antytt att Paolo Roberto kan vara hjärnskadad. Detta särskilt efter Robertos sista(?) match som proffsboxare.

Är det bara jag som anser att Paolo Roberto blivit marginellt släpigare i talet efter den sista matchen där Roberto fick ta enormt med stryk innan matchen bröts.

Min uppfattning är absolut att han nu sluddrar en aning, vilket han inte gjorde förut. Tvärtom var han ju mky tight o snabb i talet förr. Nu låter det som han
1. Måste tänka någon tiondels sekund mer innan meningarna kommer, och
2. Alltså är mer oklar i talet.

Som om han fått ett antal hjärnskakningar på varandra inom en kort tidsrymd. Vilket han har.

Är det bara jag som har detta intryck?

Länk till en av DNartiklarna av Martin Ingvar:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=8
Citera
2007-01-02, 14:55
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockie
I fler debattartiklar i DN har hjärnforskaren Martin Ingvar antytt att Paolo Roberto kan vara hjärnskadad. Detta särskilt efter Robertos sista(?) match som proffsboxare.

Är det bara jag som anser att Paolo Roberto blivit marginellt släpigare i talet efter den sista matchen där Roberto fick ta enormt med stryk innan matchen bröts.

Min uppfattning är absolut att han nu sluddrar en aning, vilket han inte gjorde förut. Tvärtom var han ju mky tight o snabb i talet förr. Nu låter det som han
1. Måste tänka någon tiondels sekund mer innan meningarna kommer, och
2. Alltså är mer oklar i talet.

Som om han fått ett antal hjärnskakningar på varandra inom en kort tidsrymd. Vilket han har.

Är det bara jag som har detta intryck?

Länk till en av DNartiklarna av Martin Ingvar:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=8

Paolo Roberto hjärnskadad? Sover Dolly Parton på rygg? Har påven lustig mössa? Skiter björnen i skogen?
Citera
2007-01-02, 14:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Intressant fråga. Har inte sett så mycket av Paolo R (bodde granne med honom förut, med insyn direkt i hans lägenhet ) på sistone, men förr i tiden var han ju snabb och taggad när han var intervjuad, på typiskt blatte-vis.

- F.G
Citera
2007-01-02, 15:29
Medlem
Något fel måste det ju vara på honom. Minns för några år sedan när han alltid var med på sportspegeln på söndagarna, där han varje vecka skulle debattera mot någon idrottsauktoritet. Under dessa debatter sa han inte mycket vettigt och det stod klart och tydligt att något stod fel med dennes databas.

Om detta beror på skador åsamkade av upprepade slag mot huvudet eller allmän dumhet låter jag dock vara osagt.
Citera
2007-01-02, 15:47
Bannlyst
.

För att bli hjärnskadad krävs det att man har en hjärna.
Citera
2007-01-02, 16:05
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockie
Nu låter det som han
1. Måste tänka någon tiondels sekund mer innan meningarna kommer

Fast å andra sidan verkar det som att han alltid behövt någon tiondel extra innan han pratar, även när han haft manus:

http://www.youtube.com/watch?v=lSRi8rnejTc
Citera
2007-01-03, 12:29
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Paulo "kungen på kungsan" Roberto, har väl aldrig direkt varit någon raketforskare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in