Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-07-11, 15:02
  #1
Medlem
Jag har en Buddha i förstret. Där har den stått i flera jvl månader utan att
blomma. Vad kan det bero på? Den solfattiga sommaren? för liten kruka?
För mk/lite näring/vatten osv?
Fanskapet är snart uppe i taket :o( .... (Indor, female)

Förra sommaren hade jag en Nigth Queen. Den var mk bättre. Mindre, snabbare OCH den blommade. Dessutom smakade den betydligt bätttre.

Vad bör jag göra med den här tröga Buddha-busken???
Ska jag hugga ner skiten och torka den som den är och röka bladen?
Går det att extrahera bladen på någe vänster?
Eller ska jag kanske ge den ytterligare 4-5 månader?
... den måste ha varit en könlös Tall i sitt förra liv..

/Tacksam för tips.
Jens
Citera
2000-07-11, 15:19
  #2
Medlem
Buddha

en cannabisplanta behöver 12 timmar av absolut mörker per dygn, det får den inte om du låter den stå vid fönstret. Om du har tur så blommar den nån gång i höst då nätterna blir längre.
Citera
2000-07-11, 16:25
  #3
Medlem
Buddha

hur viktigt är det egentligen med absolut mörker?.. du skriver att den kan blomma i ett fönster till hösten.. det blir väl aldrig direkt jättemörkt i ett fönster?.. fast det är klart.. blommar det ute i naturen så.. det är väl aldrig direkt "helt" mörkt där heller.. aja..

/tlee
Citera
2000-07-11, 18:46
  #4
Medlem
Buddha

Så vad ska jag göra?
Bura in den i en garderob under natten?
Vad händer med den om den får för mk mörker?

/J
Citera
2000-07-11, 19:46
  #5
Medlem
Buddha

Tror att du (om den inte blommar) kommer en bra bit på väg med de övre bladen särskilt om du skär bort de största nedre bladen så att den kan konsentrera ssin konsentration till de övre bladen,det gjorde en dambekant med sin Skunkhona och i Fredags rökte vi bladen och det var nästan lika starkt som hasch!

Titta genom ett förstorningsglas under en lampa på bladen efter något kristallaktigt eller gråvitaktigt ut i kanterna, det är THC!
Torka bladen och rulla,ett tipps kan vara att torka dom i ett skåp på en tidning under en vecka och inte i ugnen då de kan minska i styrka,men i bland har man ju brottom och då kan man sprida ut lite på folie i ugnen på 25-50 grader.
Citera
2000-07-11, 20:01
  #6
Medlem
Buddha

Tack Cnark kent!

Det kan hända att min Buddha känner sig lite stressad.(.. vem gör inte det i det här förbannade regnandet). Men den är grymt viril och växer så det knakar.
Efter flera veckor på en blåsig balkong har den utvecklat en ståtlig och stabli stam med massa grenar på. En gren har jag börj ner och nu är den i sin tur full med smågrenar. Det är en riktig baddare! :o) Men som sagt, aset vägrar att blomma. (den dricker nästan 0,5 l vatten om dygnet)

Nu ska jag genast gå och städa ur en garderob så jag kan fixa ett bra nattläger till Siddhartha, innan jag själv kryper till kojs.


Piizzz
/Jens
Citera
2000-07-11, 20:17
  #7
Medlem
Buddha

Hej Hampus


Det var ett bra tag sedan jag plockade bort de stora nedre bladen.
(de smakade fan) Men jag lät de små grenarna sitta kvar. Är det rätt?

Tyvärr kan jag inte se något kristallaktigt eller gråvitaktigt
ut i kanternamed med mitt usla förstoringsglas :o(

När jag bestämmer mig för att torka den har jag tänkt kapa av
den där bladen börjar (upp 15cm) och låta den hängtorka upp o ner
i en vecka eller så, för att sedan smula sönder allt utom stammen
och bladstammen och röka den i vanlig pipa. Är det helt fel?

Det är min lilla skydsling så jag vill gärna ge den ett så bra liv som
möjligt till det är dax. Och sedan avnjuta den på bästa tänkbara sätt.



/Jens - rätt ny i gamet
Citera
2000-07-11, 21:27
  #8
Medlem
Buddha

Bor du i norra Sverige? Förresten, norra och norra - typ halva Sverige, även i typ Stockholm har ju alldeles för ljusa nätter för cannabis... Är det inte så? I medelhavet t ex blir det ju KOLsvart om nätterna även på sommaren. Det är väl därför man måste va noga med att dra ner rullgardinerna alternativt särra in sin lille feta buddha om nätterna, tror jag

typ

asså
Citera
2000-07-11, 22:23
  #9
Medlem
Buddha

Morsning Bubblo

Lite norr om Gbg.


Ska man dundra på med 12h mörker direkt eller
börja med 5-6h och suxesivt öka till 12h?



/Jens
Citera
2000-07-11, 23:05
  #10
Medlem
Buddha

´Jens ä du hårdrockare?
ditt språk påminner aningen om en ql snubbe jag känner som heter Jens..
Citera
2000-07-12, 10:10
  #11
Medlem
Buddha

Nja, det är väl lite olika med om man tror att plantan mår bra av en l
ämpligare övergång. Du kan ju börja med att ge den 8 timmar totalt mörker och gå över till 10 och sedan 12 över en period av typ en och en halv vecka eller så...om du tror att detta med att efterlikna naturen är mer gynnsamt för plantan

men att fetta på med 12 timmar på direckten går säkert bra det med. jag är dock inte säker på hur det är i ditt fall eftersom du haft den i dagsljusbelysning hela tiden, men du kan ju pröva
Citera
2000-07-12, 15:04
  #12
Medlem
Buddha

hummm...Jens?..

om det nu är så att du har ett gammalt ståtligt träd på din balkong och du vill att den ska blomma.. varför inte låta den sköta sig själv i det avseendet och vänta på hösten då den börjar göra det själv??

du har dessutom bundit ned den skrev du.. du är medveten om att om du får en gren parallell med marken kommer allt som växer "uppåt" istället för "åt sidan" på den, d.v.s. löven och sheit, att "omvandlas" till nya buds ?? detta mångfaldigar din skörd.. :)

det kan vara bra att vänta ut henne i det här fallet.. :)

annars måste jag säga att att låta naturen sköta sig själv är alltid bäst.. mörkrets fall på hösten har plantan acklimatiserat sig till i årtusenden.. problemet är bara att frosten kan komma innan blomningen är över här..

vet du hur länge en Buddha blommar?? för det är ju varierande från sort till sort..

Piiz

/CK

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback