Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-20, 04:45
Medlem
Rker som fan, hasslade en snubbe p 4 lax fr o hmta ett hegge, delade p hlften med min vn, rkte slut kanske 20-25g sen hittade min farsa stashet 😂 s snodde hans bil o tvingade han ge tbx det. Frvrigt va ja s jvla hg en gng s gick in p ica o bah brjade kka massa munkar, trodde nn kom s kastade munken under en hylla.
Citera
2024-12-20, 12:03
Medlem
steff60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Standardzutt
Rker som fan, hasslade en snubbe p 4 lax fr o hmta ett hegge, delade p hlften med min vn, rkte slut kanske 20-25g sen hittade min farsa stashet 😂 s snodde hans bil o tvingade han ge tbx det. Frvrigt va ja s jvla hg en gng s gick in p ica o bah brjade kka massa munkar, trodde nn kom s kastade munken under en hylla.

Snarare loser beteende n pundigt.
Citera
2024-12-20, 12:31
Medlem
Folk har missuppfattat vad ordet pundig betyder. Det har egentligen inte med missbrukare att gra. Pundig r ngon som hller p med fingrarna upprepat. Kan tex ha en tuss mellan fingrarna och plocka upprepat. Frvisso vart en p fngelset som brukat amfetamin och hade neurologiska skador. Svngde med kroppen och slngde med armarna. Sen ett beteende var att denne plockade grs oavbrutet en halvtimme och det gjordes varenda dag. Sedan ven en frmga att stda snder vill sga skrubba p kakel p samma stlle i en timme typ. Det var ingen psykiskt sjukt beteende utan var i verkligheten men skadad av livet s dennes uppfattning om mnga saker i livet vart snett. Allts frstod inte ven nr alla ppekade fel. Sjlv brydde ja mig inte om att tjafsa med ngon. S varfr det blivit s med ordet pundig till pundare. Pundare betyder inte knarkare!
Ta hand om er!
Citera
2024-12-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Folk har missuppfattat vad ordet pundig betyder. Det har egentligen inte med missbrukare att gra. Pundig r ngon som hller p med fingrarna upprepat. Kan tex ha en tuss mellan fingrarna och plocka upprepat. Frvisso vart en p fngelset som brukat amfetamin och hade neurologiska skador. Svngde med kroppen och slngde med armarna. Sen ett beteende var att denne plockade grs oavbrutet en halvtimme och det gjordes varenda dag. Sedan ven en frmga att stda snder vill sga skrubba p kakel p samma stlle i en timme typ. Det var ingen psykiskt sjukt beteende utan var i verkligheten men skadad av livet s dennes uppfattning om mnga saker i livet vart snett. Allts frstod inte ven nr alla ppekade fel. Sjlv brydde ja mig inte om att tjafsa med ngon. S varfr det blivit s med ordet pundig till pundare. Pundare betyder inte knarkare!
Ta hand om er!

Kanske r du som missuppfattat? Punda kommer frn ett engelskt ord som har med att rra sig p ett visst stt.
Citera
2024-12-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Kanske r du som missuppfattat? Punda kommer frn ett engelskt ord som har med att rra sig p ett visst stt.

Ja kanske det. Ibland har ju ett ord olika brtydelse. Men det du skriver har jag aldrig hrt s bildad r jag inte. Kanske drfr man mest vart i dessa trdar av alla andra mnen. Intressant .ska googla det.
Citera
2024-12-23, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Snarare loser beteende n pundigt.

nej, person p fb kallade mig loser.
Ska nu g och ta livet av mig eftersom jag knner mig s otroligt krnkt
Citera
Idag, 17:27
Medlem
Gubben som grver efter guld och sliter upp kksgolvet klassikeeer . ngon kanske sitter p video???
Citera
Idag, 18:00
Medlem
Ett beteende som man inte ska gra i strre utstrckning jag gr det mycket genom att prata konstigt eller hur jag gr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in