Citat:
Ursprungligen postat av silata98
Undrar nu hur det är med folk här på forumet. Har ni fått höra den där frasen av en tjej? Vad har isåfall hänt efter det? Vad tror ni killar att tjejer menar när det säger det? Och ni tjejer här på FB vad fan menar ni när ni säger sådär??
Träffade en tjej för någon månad sedan och det var väl bra och så innan jul, då det började hända saker. Hördes av lite under julen och nu efter nyår träffades vi igen. STELT!... Så säger hon att hon inte vet vad hon vill. Ska man tolka det som ett "snällt" nej?
Nej, jag hade inte tolkat det som något snällt nej, ett snällt nej är när man får ett nej och en ärlig motivering till det, "jag vet inte vad jag vill" (och som någon nämnde tidigare det närbesläktade "jag vill ha en paus") är inget annat än feg och ryggradslös förhalning som används dels för att gardera sig själv och för att ha en smidig reträtt.
Visst har jag hört den vid ett par tillfällen och jag har vänt 180 grader och gått därifrån utan vidare diskussion varenda gång, någon som använder sådana förevändningar är ändå aldrig något att hänga i julgranen!