Flashback bygger pepparkakshus!
2002-06-20, 16:45
  #1
Medlem
Djävla spel. Det är ena riktiga djävla skit spel som dom släpper nu för tiden. Lamers-spel med otrolig grafik men helt utan roliga egenskaper. Självklara vägar att bara följa. Simpla djävla bossar som man efter 1:a försöket har listat ut ett mönster att segra på.
Endast ibland så kallade dolda gångar tydligt utmärkta iform av en spricka i väggen.
Inte en tillstymmelse till att använda kreativiteten till att avancera.
Jag har spelat en massa spel. Och tycker fan att utvecklingen har tagit en massa steg tillbaka. Det enda som går framåt är grafiken. Men var fan har spelvärdet tagit vägen?
Helvete...
Jag kommer ihåg Metroid... Nintendo 8-bit. Faaan, vad man fick hålla på att klura. Man fick leta efter grejjer i varja vägg. Zelda, leta i varenda buske. Spränga här?!? Går väggen sönder? Spränga där?!? Blir det hål i marken?
Allt detta är historia. Alla saker är nogrannt utmärkt.
Ok! Här är väggen konstig då går den sönder...!

Nu är jag less...

Jag är också less på datorerna som dessa grafikmonster till spel behöver också. Superdyra djävla plåtburkar med ett djävla vinande i. Fläktar i nätdelen, på processorn, på grafikkortet och gärna på chipset. Det låter FAN!

Jag ska skaffa mej en riktig skitdator som inte låter någonting. DEN SKA TA MEJ FAN VARA KNÄPPTYST!
Jag har redan kollat ut alla grejjer. Jag kommer inte att kunna lira alla nya lir men...
Jag har redan spelat dom alla känns det som.

Djävla runkspel...

Ja men vafan, vi har inte kommit längre än till Duke Nukem 3D. Det spel där vi för första gången kunde titta uppåt och neråt. Där har vi stannat. Det ända som har gått frammåt är grafiken.
Vart är allt ny tänkande? Varför finns det alltid bara en väg att ta?
För att inte snacka rally spel... den djävla skit genren har ju inte lämnat Pitstop-stadiet.
Flygsimulatorer blir inte ett dugg bättre dom heller. MS Combat Flight simulator är väl det ända liret som har slagit Amigans 'Wings'. Resten utav simmarna ligger kvar i 64:ans 'ACE' vad gäller spelvärde.
Realtids strategi spelen ligger kvar i Command & Conquer stadiet. Med inte allt för många möjligheter.
Turbased strategi är lite bättre. Där har man flera alternativ. Vill man kriga så kan man försöka vinna på det. Vill man inte kriga så försöker man bara vinna på ett annat sätt.

Men det ska väl vara själva fan att man bara ska kunna lira ett djävla spel. Fan, man lessnar ju på det också någon gång.

Varför i helvete står hela djävla branchen stilla för? Varför finns det inga djävla options i spelen för? Är det någon som kan förklara det för mej?

Commodore 64s 'Pirates' Också här fanns det flera vägar. Man kunde bli pirat, en fredlig handels man eller kapten för en flotta värvad av ett land. Till och med piratjägare.

Jag har fan lust att spy...

OCH HAR NI HÖRT EN 64:a SOM LÅTER SOM EN DJÄVLA VIGGEN????



ps.vet ni hur man beter sig om man har 3-4 utmärkta spelideer,som man skulle vilja att olika spelföretag ska titta på?? måste man registrera dom först på nåt sätt för att inte bli blåst på konfekten???...ds



Har jag rätt/fel ? vad tycker ni?
Citera
2002-06-20, 18:30
  #2
Medlem
Men vad tycker du *egentligen* ? ;-)
Citera
2002-06-28, 17:58
  #3
Medlem
Fan vad du har rätt det finns ingen fantasi längre.....Det skulle finnas mer valmöjligheter!!!
Citera
2002-07-06, 23:10
  #4
Medlem
ja... lirero rockar..
Citera
2002-07-07, 11:43
  #5
Bannlyst
Ja kan hålla överens. Tacka vet jag de gamla spelen. Helst square soft spel är bra min smak. Typ finalfantasy serien. chronotrigger ,secret of mana m.m Om du inte har provat dem så gör det. De är spel som man kan spel aom om igen för att leta upp alternativa grejor som slut eller hitta just det vapnet osv. De har förmåga att själv bestämma om man ska varva det snabbt och lätt eller man ska undersöka mer och hitta just vissa grejor och lösa gåtr. osv. Men bossarna i spelen ?? njae inte svåra utom de som ligger sidan om kan vara jävligt entriga. Men de senaste spelen i deras serie har inte varit höjdare precis. men som fan som jag är så måste man testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in