2000-08-09, 19:41
Medlem
Ska sticka till chris & undrar bara om jag blir tagen i tullen med ska vi säga 1 femma, vad händer då?
Om jag bara säger att jag kommer från sverige, inget namn eller så?
Dom kan väl inte hålla kvar mig hur länge som helst?
tackar
Citera
2000-08-09, 20:11
Medlem
Åka fast i tullen.

stupid!!!
om du vägrar uppge ditt nman vad tror du händer?
Citera
2000-08-09, 23:40
Medlem
Åka fast i tullen.

jag tror dom får hålla dig max två dygn. men oj, dom kommer va snea om du inte snackar.

jag åkte fast i malmö, efter att ha kommit in med flygbåten, med några gram hash, lite svamp, och annat - en dagsböteslapp...

skicka med posten.
Citera
2000-08-09, 23:51
Medlem
Åka fast i tullen.

jag tror dom får hålla dig max två dygn. men oj, dom kommer va snea om du inte snackar.
-amrak

Snea......., tror du att de kommer nöjja sig med att låta någon gå bara för att han vägrar prata, efter några dagar?
tror du inte de har rätt att hålla kvar folk som vägrar att samarbeta?

hur gammal var du när du åkte fasst?, var du ungdom eller vuxen?
Citera
2000-08-10, 17:09
Medlem
Åka fast i tullen.

Dub.. det var faktiskt ett exempel för ett tag sen på en person som begått nåt trafikbrott som vägrade prata. Han sa inte ett knyst och han hade inget id på sig. Ok.. det var iofs ett trafikbrott men efter ett par dagar gav snuten upp och sa att man inte kunde tvinga honom att prata och man kunde ju inte hålla kvar honom i all evighet. Så de släppte honom.. men man behöver ju inte vara Einstein för att fatta att de förmodligen skuggade honom hem...

Det bara bevisar att en individ som inte fogar sig efter "spelreglerna" inte går att göra något åt.. Det enda man kan göra är att låsa in eller låta gå...

CK

Citera
2000-08-10, 22:28
Medlem
Åka fast i tullen.

De har rätt att hålla dej tills du kan identifiera dej, så det e ju inte direckt någon "tacktik" jag hade sattsat på!
Citera
2000-08-12, 01:02
Medlem
Åka fast i tullen.

Du tar en risk om du tänker ta me dig över....går själv i d tankarna ....
...så åker du fast e d inte så mycket o göra....d e bara o låta grisarna ta mecket o ge dig en lapp....sen får du förmodligen en kallelse till förhör efter några månader....sen får du en prick o så e d hela över....sen e d bara o försöka igen....

D e dock inte så stor risk man tar....dom har tex bara stickprovs koller på tågen över bron....

lycka till!!!
Citera
2000-08-12, 11:11
Medlem
Åka fast i tullen.

först och främst blir det rättegång.
sen de där "stickproverna" om man är i en viss ålder, (vet inte hur gammal du e) men de flesta som röker är yngre killar och vi kollas offtare än slumpen.
Citera
2000-08-13, 16:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Åka fast i tullen.

Reflektioner finns gott om på området tydligen men vad händer om det som föreslagits om post upptäcks. Har hört att snutarna om de misstänker nåt öppnar breven, klistrar igen dem igen och skickar det vidare för att de inte kan göra nåt förrän mottagaren har öppnat det för att man inte innan dess kan bevisas brott.

Om jag skulle skicka ett brev till mig som de öppnat och jag överlycklig kommer hem efter jobbar och fascisterna kommer hack i häl med batonger och vill förstöra. Vad råkar jag utför då mer än övervåld?
Citera
2000-08-17, 02:03
Medlem
Åka fast i tullen.

Om du ar tagen med brallorna nere så erkann utan forbehåll. Du får en dagsbot + 300 kr till brottsofferfond (Var ar offret??) och det hela ar over på tio min. ar du ung så ar det mojligt att det blir forhor vid senare tillfalle. Uppge 0 i inkomst...det ar inte alltid åklagaren kollar vad du har for inkomst. Mindre inkomst an 70.000/år ger mista dagsbot dvs 1800 kr.
Att inte uppge namn=lonlost!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in