Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-15, 08:46
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Lindeborg som område är vackert, med stora grönområden. Tyvärr ligger det inklämt mellan Holma/Kroksbäck och Lindängen.
Nja, nu är det typ 1km till Holma/Kroksbäck med snart färdiga 4-filiga Annetorpsleden och Pildammsvägen i mellan och 2km till Lindängen med en naturlig avgränsare i Trelleborgs-motorvägen i mellan så just detta hade jag nog bortsett ifrån.
Man kommer aldrig längre ifrån "dåliga" områden i Malmö än så förutom om man bor längst ut i gamla Limhamn eller på Ön. Men då får man den eländiga vinden på köpet istället.
Citera
2009-08-16, 02:17
Medlem
Har bott ute på Lindeborg, Monbijougatan (Möllevången) och Rolfsgatan. Ingen av ställena är direkt dåliga. Men dock var det ganska mycket stök periodsvis på Rolfsgatan. Numera bor jag på Sorgenfri, i närheten av St: Knuts torg. I min mening är området alldeles underbart. Det är nära till centrum, ett hyfsat lugnt område och mycket fina lägenheter.
Citera
2009-08-16, 14:19
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Har bott ute på Lindeborg, Monbijougatan (Möllevången) och Rolfsgatan. Ingen av ställena är direkt dåliga. Men dock var det ganska mycket stök periodsvis på Rolfsgatan. Numera bor jag på Sorgenfri, i närheten av St: Knuts torg. I min mening är området alldeles underbart. Det är nära till centrum, ett hyfsat lugnt område och mycket fina lägenheter.

Vet du om HSB har lägenheter (hyresrätter) i närheten av St. Knuts torg?
Citera
2009-08-16, 23:45
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:

Sankt Knuts Torg-området har ju fräshats upp lite rent allmänt sen torget fick trendiga fik o.d. Det är inget "dött" torg längre.
Citera
2009-08-17, 16:30
Medlem
Ywas avatar
Almhög -?
Augustenborg - Nej
Bellevue - Här har du inte råd att bo... bara villor (=familjer)
Bellevuegården - Skabb
Bunkeflostrand - Väldigt, väldigt lugnt men ligger fan ljusår bort.
Dammfri - Absolut ett bra område.
Davidshall - Mycket kultursnobbar och svindyrt, men satans fina lägenheter
Fridhem - Trevligt och lugnt men kan hända att det kostar en slant
Fågelbacken - Helt okej, nära till allt centralt (och till Hemköp på kronprinsen)
Gamla Limhamn - Ligger tyvärr lite off men säkert nice för familjer
Gamla Staden - Fina lägenheter och nära till stan, men tyvärr är det inne att bo gammalt --> skyhöga priser för skruttiga lägenheter
Gröndal - ?
Gullviksborg - Ligger lite off, men tar faktiskt förvånandsvärt kort tid att cykla in till stan ändå
Heleneholm - Tycker området är sunkigt med en del punderi
Hermodsdal - Ghetto och off
Hästhagen - Husen är väl inte världens snyggaste men det är precis lagom centralt
Kirsebergsstaden - Har inte hört något ont om detta område, kanske funkar
Kroksbäck - Otroligt dåligt rykte och mycket blattar
Kronborg - Gillar området. Lagom centralt. Priser ...kanske mellan.
Kulladal - Äääe...
Kvarnby - För långt borta.
Lindeborg - Vet inte riktigt. I sådana områden finns det alltid ghetto-risk men kan väl ändå funka.
Lorensborg - Torget är väl okej (roligare när det låg ett system där dock) men bostäderna är nog rätt fula och här bor en del skräpfolk. Dock ett lugnt område där man ändå hyfsat snabbt kan ta sig centralt. Nära parken.
Lugnet - Har börjat gå upp i pris men fortfarande en del lodisar
Lönngården - off.
Möllevången - Här bor numera bara hippa vänsterfolk upprifrån landet, samt massvis med invandrare. Plus för matpriser och dylikt men minus för den äckliga vänsterkänslan man alltid får
Norra Sofielund - Känns lite väl långt ifrån och dessutom lite skräpigt
Nydala - Rätt händelselöst, mkt blattar och trash
Ribersborg - Supertrevligt men tyvärr väldigt höga priser (eftertraktat som fan).
Riseberga - ?
Rönneholm - Nog rätt dyrt, men okej lägenheter och lugn omgivning, nära till allt
Rörsjöstaden - Funkar skitbra, många fina bostäder
Segevång - Fyfan
Sibbarp - Lugnt och pittoreskt, men kanske lite deppigt på vintern? Off som fan
Slussen - Nja vettefan med all trafik...
Södervärn - Där finns säkert en del billiga ställen, bra bussförbindelser, rätt centralt. dock möjligtvis bullrigt
Södra Sofielund - Ghetto:ish
Värnhem - Jävligt mycket pundare, men är på väg upp
Västra Sorgenfri - Fungerar, kanske lite deprimerande område dock.
Östervärn - Njaa.
Östra Sorgenfri - Känns lite mer tragiskt än västra
sankt Knut- Funkar!

I min mening.
Senast redigerad av Ywa 2009-08-17 kl. 16:32.
Citera
2009-08-17, 17:18
Medlem
Riseberga bodde jag på när jag var i tonåren. Ett bra område för familjer. Fina villor och trevligt grannskap. Lindeborg är också ett trevligt område där jag själv har bott. Dom riktiga botten områdena är Kroksbäck, Hermodsdal, Sofielund (Rasmusgatan/Jespersgatan). Dock vill jag inte kasta allt för mycket skit på Rosengård, jag är ofta i Rosengård och anser att Herrgården är värst. Det är där allt skit händer. Har en gammal kompis som bor på Apelgården i utkanten av Rosengård och det området kan man inte direkt klaga på. Kanske en del pensionärer dock.
Citera
2009-08-17, 17:33
Medlem
Bam.Bams avatar
Hur är området mellan värnhem och slussen? Vet inte vad det kallas, men typ kring Big Bowl/Östra Förstadsgatan. (Det kanske kallas Slussen det med?) Stökigt? Hög/låg status?

Och hur är det ovanför Nobeltorget? Heter Annelund enligt Hitta.
Citera
2009-08-17, 18:30
Medlem
Ywas avatar
[quote=Bam.Bam]Hur är området mellan värnhem och slussen? Vet inte vad det kallas, men typ kring Big Bowl/Östra Förstadsgatan. (Det kanske kallas Slussen det med?) Stökigt? Hög/låg status?
QUOTE]

Där är nog helt okej att bo tror jag.
Citera
2009-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Vet inte vad det kallas, men typ kring Big Bowl/Östra Förstadsgatan.

Östervärn.
Citera
2009-08-17, 22:01
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Östervärn.

Jaha, jag trodde Östervärn var mer mot Entré. Fast det är svårt med gränserna mellan stadsdelarna i Malmö tycker jag, det är ju så litet .
Citera
2009-08-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Jaha, jag trodde Östervärn var mer mot Entré. Fast det är svårt med gränserna mellan stadsdelarna i Malmö tycker jag, det är ju så litet .

Området där Entré ligger är väl mer Värnhem/Midhem.
Citera
2009-08-17, 22:43
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Området där Entré ligger är väl mer Värnhem/Midhem.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in