Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 18:01
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyseMise
Hyllie är ju välbebyggt nu med en massa lägenheter, dock med höga priser på både hyres & bostadsrätter. Byggs fortfarande som bara den så vissa delar känns fortfarande som en byggarbetsplats.

Alltid sjukt mycket folk runt tågstationen, Emporia & arenan, men levande vet jag inte om jag skulle säga… det känns som vilket nybyggt område som helst, husen ligger 1 meter ifrån varandra, inga grönytor och inga parkeringsplatser. Områdena runt om har inte heller förändrats pga Hyllie. Kroksbäck & Holma är minst lika jävliga som för 13 år sen.
I Hyllie fanns det en jädrans massa P-hus, så nog finns det p-platser där.
Fast de kostar kanske skjortan?
Tyckte det fanns lite grönt här o där också o på södra sidan var det väl någon rätt stor nybyggd park.
När jag var där så gick vi långa rundor på luncherna och nog fasen fanns det grönytor där. Betydligt mer än inne i stan i Sthlm.
Citera
2024-04-28, 06:56
Medlem
Södertorp hiss eller diss?
Citera
2024-05-04, 21:58
Medlem
Hej! Har skaffat hybrid jobb i Köpenhamn men eftersom det är så jävla dyrt där så har jag bestämt mig bosätta mig i Malmö och pendla dit 2-3 ggr i veckan. Just nu har jag chansen att hyra en schysst 2a i Fågelbacken, nästintill Hästhagens IP.

Någon som bor i området som vet hur det är nuförtiden?
Citera
2024-06-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janoski
Hej! Har skaffat hybrid jobb i Köpenhamn men eftersom det är så jävla dyrt där så har jag bestämt mig bosätta mig i Malmö och pendla dit 2-3 ggr i veckan. Just nu har jag chansen att hyra en schysst 2a i Fågelbacken, nästintill Hästhagens IP.

Helt OK skulle jag säga, hade tackat ja.
Citera
2024-06-24, 17:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Ett rätt så tråkigt område det bor många gamla och händer väl inte så mycket skit där jämfört med övriga områden som är bra mycket värre så jag vill påstå det är ett rätt så bra område om man föredrar att det är lugnt utan massa kaos och ändå relativt centralt till det mesta utan större gångavstånd. Nära till kronprinsen så det blir du nog nöjd med.
Citera
2024-06-25, 09:58
Medlem
Citat:

Du ska absolut ta chansen att flytta dit !
Jag bodde där i 11 år men flyttade därifrån till Ribersborg men fy fan va jag ångrar det.
Saknar Fågelbacken enormt mycket.
Letar ny lägenhet där igen !
Go for it !!!!!
Citera
2024-09-27, 14:14
Medlem
Hur är området vid Nobeltorget och Folkets Park? Är det ett bra läge?
Citera
2024-09-27, 15:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ett rätt så tråkigt område det bor många gamla och händer väl inte så mycket skit där jämfört med övriga områden som är bra mycket värre så jag vill påstå det är ett rätt så bra område om man föredrar att det är lugnt utan massa kaos och ändå relativt centralt till det mesta utan större gångavstånd. Nära till kronprinsen så det blir du nog nöjd med.

Håller i stort med.

Ska du bo där länge kan jag lägga till att de ska göra om gamla EON-huset till lägenheter. Så då kommer området bli mer befolkat.
Citera
2024-10-07, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Har försämrats rejält de sista åren. Hade inte flyttat dit om du har barn. Absolut inte. Mycket gäng, asyllanter i hyresrätter och mycket droger bland de unga.
Var väldigt fina områden
Så synd att det blir såhär
Citera
2024-10-07, 03:48
Medlem
Kan upplysa om att Malmö blivit överbefolkat
Ökade mest senaste året i Sverige
Märks rejält nu du kan inte gå ut och spatsera i lugn och ro
Cykelbanor och vägar igenkorkade folk folk överallt och hundar!
Mötet i snitt 20-30 hundar en promenad stad o runt parker
Malmö är inte byggd storstad och det märks nu när det e så mkt folk
Tyvärr har fina områden tex hela Kronborg som har många extremt stora hyreslägenheter (ovanligt) blivit helt befolkade av utländska storfamiljer eftersom de är de enda som behöver så stort och då slussar socialen dit (Mkb) Det var innan klass på dessa boenden men vad ska man göra med den extreminflyttning som varit där borde de tänkt till och låtit svenskar bo kvar eller kvoteras in.
Däremot är inte Malmö en nedgången stad som vissa tror
Massor av svenska unga, karriärister, många som jobbar på Univeristetet, sjukhuset och spelföretagen (många unga män)
Många utländska studenter och internationell atmosfär. Hel del amerikaner
Skulle nog säga att Malmö är det närmaste New York/Berlin du kan komma i norra Europa.
Senast redigerad av popll 2024-10-07 kl. 03:54.
Citera
2024-10-07, 09:55
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan upplysa om att Malmö blivit överbefolkat
Ökade mest senaste året i Sverige
Märks rejält nu du kan inte gå ut och spatsera i lugn och ro
Cykelbanor och vägar igenkorkade folk folk överallt och hundar!
Mötet i snitt 20-30 hundar en promenad stad o runt parker
Malmö är inte byggd storstad och det märks nu när det e så mkt folk
Tyvärr har fina områden tex hela Kronborg som har många extremt stora hyreslägenheter (ovanligt) blivit helt befolkade av utländska storfamiljer eftersom de är de enda som behöver så stort och då slussar socialen dit (Mkb) Det var innan klass på dessa boenden men vad ska man göra med den extreminflyttning som varit där borde de tänkt till och låtit svenskar bo kvar eller kvoteras in.
Däremot är inte Malmö en nedgången stad som vissa tror
Massor av svenska unga, karriärister, många som jobbar på Univeristetet, sjukhuset och spelföretagen (många unga män)
Många utländska studenter och internationell atmosfär. Hel del amerikaner
Skulle nog säga att Malmö är det närmaste New York/Berlin du kan komma i norra Europa.

Knappast folk och hundar som korkar igen
trafiken. Det är den ökade mängden bilar och bussar och allt fler trafikhinder och avstängda gator som skapar trafikproblem.

Håller med om att staden inte är nedgången,snarare tvärtom. Det finns såklart både ruffiga och flådiga områden och detta är charmen med staden. Då kan var och en själv bestämma i vilken miljö man vill bo.
Vore trist om allt såg likadant ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in