Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-11, 22:45
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Står inte i bostadskö i varken Burlövs eller Staffanstorps kommun tyvärr. Det är Malmö eller Lund (med omnejd) som gäller.

Aha, attans bananer... Då går det fetbort alltså...
Citera
2007-01-12, 19:32
Medlem
Vad är det för fel på Östra Sorgenfri? Var har ni bott hela era liv om det anses vara ett område som "går fet bort" eller vad det nu sas??
Citera
2007-01-16, 17:54
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Får jag fråga vad det är för fel på "klassiskt bra" områden som Heleneholm, Gamla Limhamn och Lorensborg?

limhamn ligger lite off. helenhom är slummigt och lorensborg är bara för jävla tråkigt
Citera
2007-01-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
limhamn ligger lite off. helenhom är slummigt och lorensborg är bara för jävla tråkigt

Jag har bil, att något område ligger "off" är skit samma, detsamma att det är tråkigt.

Angående Heleneholm tänkte jag fel, men det verkar ändå ligga hyfsat till... Första prioritet är att öht hitta en lägenhet. Var den ligger är inte 100% viktigt.
Citera
2007-01-17, 10:22
Medlem
Lorensborg tyckte jag va ett riktigt nice område när jag bodde där.
Dock va de som någon sa lite "off", men wtf. promenad förbi stadion o vips så e du på södervärn. O därifrån kommer man var som helst, Eller om man väljer o promenera åt andra hållet så kommer man till Kronprinsen vilket ligger ganska nära Gustav, lilla torg och andra centrala delar..

Jag rekommenderar Lorensborg som bostadsområde, många sköna människor och många pensionärer som är lugnet själva.
Citera
2007-01-17, 11:13
Medlem
Titta efter var du kan parkera bilen. Vissa ställen i malmö är ett helvete att hitta plats.
Citera
2007-01-17, 11:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Segevång

Är ett av områdena i malmö där det bor minst utlänningar. Lugnt å bra och snabba förbindelser till stan. 10 min på cykel till Stortorget.
Citera
2007-01-18, 00:22
Bannlyst
Mosippan verkar juste

Nära City - Kirseberg - låghus med tillgång till parkering & naturnära.

Ankeborg har inte något motsvarande nära city att hyra!!
Citera
2007-01-18, 03:10
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
Mosippan - Nära City - Kirseberg - låghus med tillgång till parkering & naturnära.

Ankeborg har inte något motsvarande nära city att hyra!!
Jo, men tyvärr är Mosippan ett väldigt exklusivt ställe. Det är ju bara efter rekommendation från socialen man får lov att flytta dit. Sen får man ju tryggt nog täta besök av Röda korset också.
Citera
2007-01-25, 17:38
Medlem
TobbeKBs avatar
Kirseberg
Citera
2007-01-25, 17:47
Medlem
aegs avatar
Bunkeflostrand - Bra för barnfamiljer men inte för ungdomar
Gamla Limhamn - Barnfamiljsområde för det lite finare folket men det duger helt klart
Hermodsdal - Absolut inte. Värre än Rosengård
Kirsebergsstaden - Barnfamiljsområde
Rosenvång - Fint område men där finns mest stora 70-talsvillor och nybyggen
Segevång - nergånget
Södervärn - bra bostäder och nära till det mesta. Dock lite mycket invandrare
Västra Hamnen - Helt klart godkänt
Citera
2008-07-20, 22:14
Medlem
Rubbes avatar
Snattar den här tråden lite. Visst, här har redan vädrats åsikter om de flesta delar av stan men man kan aldrig få nog av olika intryck och uppfattningar.
Håller som bäst på att leta nytt boende och kikar lite extra på bl a följande områden:

Lorensborg
Dammfri
Toftängen
Segevång
Rostorp

Jag beöver inga åsikter om att Malmö är obeboeligt eller dylikt. Jag tillhör de som faktiskt väljer att bo i den här stan och ser dess potential och framtid. Vi har heller ingen lust att lägga hela inkomsten på vårt boende och bosätta oss på någon av Malmös dyrare adresser.

Jag vill gärna ha åsikter från folk som bor/bott i något av dessa områden. Hur är där att bo? Vilken typ av människor bor där? Bra skolor? Utbud av butiker/service? Annat som är värt att veta? Vad skulle ni säga om dess framtidsutsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in