• 1
  • 2
2007-01-09, 18:29
Medlem
yoshs avatar
-Ålder: Nyss fyllda 18.

-Vikt: 67, ungefär 4 kg från vad som skulle betraktas som deffad.

-Längd: 180

-Hur länge har ni tränat: Konditionsträning i hela mitt liv, har gymmat totalt ungefär ett år men är utspritt över 2 år

-Vikt vid start: Vägde typ 54, var sjukt smal innan

-Målet med träningen:
* Jobba upp en stabil bröstkorg
* Lite starkare rygg
* Jobba på att bli propotionerlig, är lite starkare starkare på högersida
* En kropp som ser väldigt vältränad ut men inte för biffig, har tänkt mig ungefär 10+ kg i muskler

-Träningsupplägg: Har precis börjat köra lite seriösare och tar ut mig totalt. Har inte kännt riktigt stabiliteten innan men nu börjar den komma . Kör mellan 5-10 reps beroende på övning , 3-4 set och 3-4 övningar per muskelgrupp.

-Träningsscema
Måndag: MMA ( blanding av boxning,brottning m.m)
Tisdag: Vilodag
Onsdag: Gym ( Bröst,Biceps )
Torsdag: MMA
Fredag: Gym ( Triceps, Rygg )
Lördag: Vilodag
Söndag: Gym ( Mage, Handleder, Traps, Vader, Lite lår )

Kör inte axlar för tillfället då dom är lite deffekta av hård träning + att dom redan leder i muskelutveckling. Hade tänkt att ska börja med dom om någon månad.

-Kostupplägg:
0630:frukost: gröt eller något annat lite maffigare.
1130:lunch: vad skolan har att erbjuda...
1500:2 bananer innan träning, protein+kreatin+druvsocker efter
1800:middag hemma, vi käkar mycket nyttigt, typ rågpasta m.m
2130:kvällsmat:kvällsprotein+frukt+grönsaker

Kommentera gärna, ska lägga in lite träningspass ochså
Citera
2007-01-09, 18:34
Medlem
KönsKlass avatar
En fråga bara. 67kg= 4 kilo ifrån vad som skulle anses vara deffad? Om jag inte tar miste helt så är väl normalvikten runt 75-80 kilo för en person på 180 cm?
Nu är du visserligen bara 18 år...
Mitt tips är att du ökar intaget av föda ganska rejält om du vill lägga på dig 10 kilo i muskler.
Citera
2007-01-09, 18:42
Medlem
yoshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
En fråga bara. 67kg= 4 kilo ifrån vad som skulle anses vara deffad? Om jag inte tar miste helt så är väl normalvikten runt 75-80 kilo för en person på 180 cm?

Mitt tips är att du ökar intaget av föda ganska rejält.
Jag ville bara ge en uppfattning av mitt kroppsfett, har inte planerat på att deffa ner mig, jobbar på att käka mer. Mitt BMI blir lite över 20, <20 är undervikt.
Nej, normalvikten för någon som är 180 och är 18 är inte 75-80 kilo, skulle tippa på 65-75.
Normalvikten för folk som hänger på gymmet i min ålder ligger nog på 75-80.
Jag ser ut att väga mer än 67, folk har svårt att tro att jag väger det.
Citera
2007-01-09, 18:46
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yosh
Jag ville bara ge en uppfattning av mitt kroppsfett, har inte planerat på att deffa ner mig, jobbar på att käka mer. Mitt BMI blir lite över 20, <20 är undervikt.
Nej, normalvikten för någon som är 180 och är 18 är inte 75-80 kilo, skulle tippa på 65-75.
Jag hann precis editera mitt inlägg då du svarade. Så jag addade just då att jag var osäker på vart gränser för 18 år ligger. Du bör i alla fall öka ditt intag ganska mycket mer än vad du smäller i dig just nu.

Jag antar att "experterna" dyker upp lite senare och kan ge dig tips på hur du förbättrar kosten och hur du räknar ut alltsammans för att ligga på en bra nivå för vad det gäller muskelnbygge. Jag själv är påväg till sängen just nu. Måste vila innan kvällens pass
Citera
2007-01-09, 18:52
Medlem
yoshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Jag hann precis editera mitt inlägg då du svarade. Så jag addade just då att jag var osäker på vart gränser för 18 år ligger. Du bör i alla fall öka ditt intag ganska mycket mer än vad du smäller i dig just nu.

Jag antar att "experterna" dyker upp lite senare och kan ge dig tips på hur du förbättrar kosten och hur du räknar ut alltsammans för att ligga på en bra nivå för vad det gäller muskelnbygge. Jag själv är påväg till sängen just nu. Måste vila innan kvällens pass
yes, vi får lämna det till dom

Fan va gött! lite vila innan passet skadar inte
Citera
2007-01-09, 18:52
Bannlyst
Kul med en till Journal, ska följa dig.
Citera
2007-01-11, 22:28
Medlem
Suomis avatar
Citat:
http://www.halls.md/chart/men-weight-w.htm

Skulle tippa på att medelvikten för en 18 åring i Sverige är runt 70 kg, kanske något under. Alltså ungefär detsamma som hos vita amerikaner.
Citera
2007-01-16, 15:52
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coreblast
Kul med en till Journal, ska följa dig.

mkt trevligt, helt klart!

ser bra ut
Citera
2007-01-17, 17:59
Medlem
yoshs avatar
Igår körde jag bröst och biceps.

Bröst gick väldigt bra, körde alla delar utan problem, hade go pump.

Biceps gick lite sämre, körde 34kg på stång och kände att jag stumnade i handlederna innan jag hade maxxat biceps. Finns det något man kan göra för att förhindra detta? Inte så kul att köra precherscurl för att man inte får ut maxx av stången.

Idag körde jag triceps och axlar.

Triceps gick ganska bra, men kände att på sista settet av liggande triceps press att jag fick måttligt ont i vänsteraxel . Kanske inte så bra övning för mig? Är väl jag som inte är tillräckligt stabil på friaövningar iaf inte på hög vikt.

Sedan körde jag axlar för första gången på 2-3 månader pga av nån typ av skada. Kände att om jag körde militärpressen minskade risken för skada igen. Körde först 10x2 på 30 KG, kändes lite lätt så kunde inte hålla mig för att langa på 20 kg till för att köra 7x3 på 50 KG. Gick sjukt bra och sen så är ju militärpress drömövningen!!!

EDIT: Kommer axlarna se konstiga ut om man växlar mellan militärpress över huvudet och ner till halsen? dvs inte kör någon annan axelövning.

EDIT2: MMA:n börjar inte förrän på måndag därför börjar inte mitt träningsschema förrän då.

EDIT3: Läste riktlinjerna nu för hur journalen ska se ut.

Over and out! // yosh
Citera
2007-01-17, 18:06
Medlem
yoshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
http://www.halls.md/chart/men-weight-w.htm

Skulle tippa på att medelvikten för en 18 åring i Sverige är runt 70 kg, kanske något under. Alltså ungefär detsamma som hos vita amerikaner.
Dom överviktiga och långa drar upp det en hel del. Har man god fysik och lite fett så är väl 67 kg inte allt för kasst?
Citera
2007-01-17, 20:18
Bannlyst
Citat:

Triceps gick ganska bra, men kände att på sista settet av liggande triceps press att jag fick måttligt ont i vänsteraxel . Kanske inte så bra övning för mig? Är väl jag som inte är tillräckligt stabil på friaövningar iaf inte på hög vikt.

Sedan körde jag axlar för första gången på 2-3 månader pga av nån typ av skada. Kände att om jag körde militärpressen minskade risken för skada igen.

EDIT: Kommer axlarna se konstiga ut om man växlar mellan militärpress över huvudet och ner till halsen? dvs inte kör någon annan axelövning.

Jag tycker du svarar bra på frågan själv, ta det lungt om du känner smärta i axeln och börja träna de regelbundet så ska problemet försvinna om det inte
är något allvarligt.

Hur menar du? Att du bara ska köra en övning för axel? Det är iallafall ett big no-no! Baksida-, sida axlar är minst lika viktigt som främre.
Citera
2007-01-17, 23:13
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
-Kostupplägg:
0630:frukost: gröt eller något annat lite maffigare.
1130:lunch: vad skolan har att erbjuda...
1500:2 bananer innan träning, protein+kreatin+druvsocker efter
1800:middag hemma, vi käkar mycket nyttigt, typ rågpasta m.m
2130:kvällsmat:kvällsprotein+frukt+grönsaker

Kommentera gärna, ska lägga in lite träningspass ochså

Ujuj..du vill öka 10kg?

Först och främst..gapet mellan frullen och lunchen är på 5 timmar.
Försök hålla dig till att äta med 2-3 timmars mellanrum.
Ett par frukter mellan där skadar inte.
Ät oregelbundet! Vill du öka så mycket som 10kg så är det bara att kasta i dig mat.
Med tanke på hur mycket du håller igång så behöver du ett kraftigt överskott.
Vid kampsportsträning bränner man åtskilliga kalorier, kalorier din kropp vill ha för att öka i vikt.
Se också till att få i dig protein i princip hela tiden. Gröt till frukost räcker inte.
Lägg till ett par kokta ägg, skinkmackor, blanda i prottepulver i gröten är ett par exempel.

Och jag antar att du tränar vid 15:00? Middag vid 18:00 är på håret till för långt efter passet. Iaf om du vill bygga "seriös" massa.. Skjut upp träning eller flytta fram middan..

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in