• 1
  • 2
2007-01-09, 19:03
Medlem
Jag misstänker någon har använt mitt visa kort till onlinepoker.
Om jag polisanmäler det och anmäler det till banken finns det då någon chans att nån åker dit eller är det hopplöst?
Citera
2007-01-09, 19:08
Medlem
Yabbiss avatar
Knappast att någon kommer åka dit, men om du kan påvisa att något fel begåtts av någon inblandad (bank/site) så brukar det gå att få tillbaka pengaran som har försvunnit.
Citera
2007-01-09, 19:31
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatman
txt.

Jag hoppas du får tillbaka dina pengar, det är riktigt förjävligt när man blir bestulen. Men det är väll inte så mycket problem? Banker osv har väll ganska bra rutiner för sådant här?
Citera
2007-01-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yabbis
Knappast att någon kommer åka dit, men om du kan påvisa att något fel begåtts av någon inblandad (bank/site) så brukar det gå att få tillbaka pengaran som har försvunnit.

Men om personen använt mitt kort på hans konto där han har sina riktiga uppgifter, kan han åka dit då eller går det inte bevisa? Sen kanske inte bankerna utreder då det kostar mer än att betala tillbaka?
Citera
2007-01-09, 20:07
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Men om personen använt mitt kort på hans konto där han har sina riktiga uppgifter, kan han åka dit då eller går det inte bevisa? Sen kanske inte bankerna utreder då det kostar mer än att betala tillbaka?

Dom startar snarare ett nytt konto och sedan så går dom in och kör 1 mot 1
tex

spelare 1 har 2000kr
spelare 2 har 2000kr

spelare 1 höjer med 1990
spelare 2 går all min med 2000kr

spelare 1 foldar

voila, du har just gett nästan 2000kr -rake till din kompis/partners konto.
Citera
2007-01-09, 20:14
Medlem
mirhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Dom startar snarare ett nytt konto och sedan så går dom in och kör 1 mot 1
tex

spelare 1 har 2000kr
spelare 2 har 2000kr

spelare 1 höjer med 1990
spelare 2 går all min med 2000kr

spelare 1 foldar

voila, du har just gett nästan 2000kr -rake till din kompis/partners konto.

så enkelt är det inte, dom måste spela realistiskt eftersom klienten märker av sådant och då granskas det...men det är inget större problem att spela realistiskt heller...det är riktigt jävligt att sånt händer fan..en polares konto blev länsat på 3000 $
Citera
2007-01-09, 20:32
Medlem
flushdraws avatar
Kan man använda ett VISA-kort till ett pokerkonto i ett annat namn än på kortet?
Citera
2007-01-09, 20:36
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:

Det borde ju inte vara några större problem att bevisa. Spelbolaget lär ju kunna få fram vilka kort som använts för transaktioner och om ditt kort använts till bedragarens konto känns det ju som att det borde gå att lösa rätt enkelt. Hoppas det ordnar sig!
Citera
2007-01-09, 20:56
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Det borde ju inte vara några större problem att bevisa. Spelbolaget lär ju kunna få fram vilka kort som använts för transaktioner och om ditt kort använts till bedragarens konto känns det ju som att det borde gå att lösa rätt enkelt. Hoppas det ordnar sig!

Aah, men personen skapar ett falskt konto där endast det som står på kortet har någon som helst verklighetsanknytning och sedan spelar han helt enkelt dåligt mot någon. Det är omöjligt att bevisa att personen som vann pengar var medveten om att det var dumpning och det går inte att knyta en verklig person till kontot som spelade bort pengarna.
Citera
2007-01-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Aah, men personen skapar ett falskt konto där endast det som står på kortet har någon som helst verklighetsanknytning och sedan spelar han helt enkelt dåligt mot någon. Det är omöjligt att bevisa att personen som vann pengar var medveten om att det var dumpning och det går inte att knyta en verklig person till kontot som spelade bort pengarna.

Precis så.
Heads up sit n goes för högre summor brukar vara en klassiker.
Citera
2007-01-09, 21:09
Medlem
Abbbbys avatar
Citat:
Jag misstänker någon har använt mitt visa kort till onlinepoker.
Om jag polisanmäler det och anmäler det till banken finns det då någon chans att nån åker dit eller är det hopplöst?

Tråkit att höra
Hur mycket är det du har blivit av med? Vad står det på kontoutdragen?
Lycka till // Abbbby
Citera
2007-01-09, 21:11
Medlem
För att svara på frågan så är chansen att någon åker dit minimal, det bästa du kan hoppas på är att få tillbaka dina pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in