Min vardag i Amsterdam
Amsterdam r en underbar stad av mnga anledningar, inte minst det faktum att det faktiskt r en storstad av rang. Att hollndarna r ett "trevligt och gstvnligt folk" r enligt min mening ocks helt rtt.
Det finns inget Land som har samma liberala instllning till Soft Drugs och andra mindre trevliga freteelser som prostitution m.m...
Men- You cant have the cake-and eat it too...
Nu till det viktiga GRS!!!
I dag finns det bara ett ftal platser p vr planet dr man ej riskerar fngelse, problem eller andra obehagliga upplevelser om man vill nyttja Cannabis. Mest knt r ju Amsterdam-The Devils Playground;)
Christiania i Kpenhamn knner vi svenskar till.
Cambodia, mysigt land med jobbig historia, men underbara mnniskor och en kokkonst som nvnder Cannabis ungefr som vi anvnder peppar (tro mig, bott dr en stund (arkeologistuderande)).
Sjlvklart kan man ta sig en spliff hr hemma (och p mnga andra stllen), utan att noja.
Om man gillar att rka nn gng-Vad r det d fr fel att flytta.
Man slipper ven hymla och leda ett dubbelliv om man t.e.x mste gra en drogtest. Sverige r en ankdam och Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 skivor om dan. Vad sen den facistoida "rejvkommisionen" gr vill jag
inte en g in p....Suck
Ett Liberalt samhlle r ett smhlle fritt frn verfrmynderi och dis-information. Alla droger r ej bra fr dig...men soft drugs kom igen
racka ej ner s hrt p cannabis. Hur mycket hemskheter i samhllet st inte Alkoholen fr.
Om ni serist funderar p att flytta. Nederlnerna r ett EU-land. S ta med ev. A-kassa,Besparingar eller k ner en vecka och toksk jobb. Inte svrt i turistnringen, reklam ,it, rest-bar.mm.
Amsterdam r en internationell storstad med ett rikt kulturliv, softa mnniskor god mat. Hollndskan fr man koll p snabbt(speciellt om man ocks snackar lite tyska.
The world is my oyster.