• 1
  • 2
2000-09-05, 19:22
Medlem
Det var mk intresant att lsa om din vardag i Amsterdam.
Skriv grna mer! Jag har funderat p att flytta dit i ett par rs tid nu.
Jag lngtar till A s jag hller p att bli tokig!

/mvh Jens
Citera
2000-09-05, 19:39
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Min sikt: vill man flytta till ett annat land pga att man lagligt och ofta skall kunna anvnda en drog - s r man VLDIGT illa ute. Det hr talet p forumet att "h - jag ska nog flytta till amsterdam" och "mmm... tnk att kunna rka en juppe nrsomhelst" lter i mina ron ...lite sjukt.

Visst kan det vara jvligt schysst att rka lite brass ibland - men r ni beredda att flytta till ett annat land fr att , s att sja, lta cannabis uppfylla era liv - p heltid?

r det cannabis som r meningen med livet?
skall man anpassa livet efter cannabis eller cannabis efter livet?
Citera
2000-09-05, 21:25
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Jag vljer att ignorera Bubblo, alla har vi vra intressen. Ett av mina r Cannabis, kalla mig vad du vill.

Jag funderar ocks p att flytta till Amsterdam, har t.o.m ftt erbjudan om jobb dr. Ifall ngon som har bott dr kan skriva lite om stan s vore jag tacksam. // jack
Citera
2000-09-05, 21:37
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Det r klart att man kan ignorera allt som inte stmmer verens med ens egna sikter.

Men gr man inte miste om ngot d?
Det r som Beatles sjer i inledningen av Strawberry fields: "living is easy with eyes closed..."
Citera
2000-09-05, 23:01
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Jag har varit i A ett otal gnger den senaste 5-6 ren.
Anledningen till att A r intressant r inte i frsta hand att kunna rka
en joppe nr man vill (det kan man gra var som helst?) utan det r
attetyden mnniskorna har. Dem har ett gott hjrta och vill varrandra vl.
Dem har helt enkelt tillit till sin granne till skillnad frn svenskarna.
Anledningen till att jag inte flyttat har b.la. med ekonomi/familj att skaffa.

/J

Citera
2000-09-05, 23:59
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Jag ville sga en sak...som naturligtvis r djupt inkorrekt hr :-)
Icke desto mindre s k objektiv kunskap...

Det finns ngonting som heter European Value Study som rullat p i regelbundna mtningar sedan 1980. Man frgar folk om allt mjligt som har med attityder och vrderingar att gra.

Tv lnder urskiljer sig mrkbart frn vriga Europa nr det gller vidsynta attityder till allt mjligt, frihetslskan, hvdande av individuella vrden, tolerans mm

De tv lnderna r Sverige och Holland :-) Vi r mest lika.
Citera
2000-09-06, 08:29
Medlem
Min vardag i Amsterdam

... Du kan stoppa upp din statistik i rven! Detdr sger ju ingenting om hur ppna svenskarna r mot cannabis... Och det kan man ju fan rkna ut i smnen, att sverige inte r srskilt tolerant!
Citera
2000-09-06, 11:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Min vardag i Amsterdam

Amsterdam r en underbar stad av mnga anledningar, inte minst det faktum att det faktiskt r en storstad av rang. Att hollndarna r ett "trevligt och gstvnligt folk" r enligt min mening ocks helt rtt.
Det finns inget Land som har samma liberala instllning till Soft Drugs och andra mindre trevliga freteelser som prostitution m.m...
Men- You cant have the cake-and eat it too...
Nu till det viktiga GRS!!!
I dag finns det bara ett ftal platser p vr planet dr man ej riskerar fngelse, problem eller andra obehagliga upplevelser om man vill nyttja Cannabis. Mest knt r ju Amsterdam-The Devils Playground;)
Christiania i Kpenhamn knner vi svenskar till.
Cambodia, mysigt land med jobbig historia, men underbara mnniskor och en kokkonst som nvnder Cannabis ungefr som vi anvnder peppar (tro mig, bott dr en stund (arkeologistuderande)).
Sjlvklart kan man ta sig en spliff hr hemma (och p mnga andra stllen), utan att noja.

Om man gillar att rka nn gng-Vad r det d fr fel att flytta.
Man slipper ven hymla och leda ett dubbelliv om man t.e.x mste gra en drogtest. Sverige r en ankdam och Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 skivor om dan. Vad sen den facistoida "rejvkommisionen" gr vill jag
inte en g in p....Suck

Ett Liberalt samhlle r ett smhlle fritt frn verfrmynderi och dis-information. Alla droger r ej bra fr dig...men soft drugs kom igen
racka ej ner s hrt p cannabis. Hur mycket hemskheter i samhllet st inte Alkoholen fr.

Om ni serist funderar p att flytta. Nederlnerna r ett EU-land. S ta med ev. A-kassa,Besparingar eller k ner en vecka och toksk jobb. Inte svrt i turistnringen, reklam ,it, rest-bar.mm.

Amsterdam r en internationell storstad med ett rikt kulturliv, softa mnniskor god mat. Hollndskan fr man koll p snabbt(speciellt om man ocks snackar lite tyska.

The world is my oyster.
Citera
2000-09-06, 15:15
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Hurra! ntligen inlgg med substans .

Citera
2000-09-06, 15:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Min vardag i Amsterdam

Tack Jens:),hej alla andra,

Vill ej bli en "resebyr", men mste nd tipsa om Cambodia och Angkor Wat. 1000+ gamla ruiner som vuxit ihop med djungelvegitation. Coola cambodianer. Laglig Cannabis av den "vilt feta" klassen.

I rest my case
Over and out.
Citera
2000-09-07, 00:00
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Hahahahahahahahaha.
MenTal.
mnar du skmta med oss?
Svenskarna r enligt mina erfarenheter de mest trngsynta och intoleranta individerna i hela Europa.
Och jag har d bde bott utomlands och rest en hel del.

En stor del av den svenska mentaliteten r att man ska hlla kolla p inte bara sig sjlv, utan ven andra.

Fick hra att ngra personer satt upp ett tlt mitt p en av broarna i centrala Amsterdam och att de fick vara kvar eftersom ingen klagade och de inte strde trafiken.
Tror du att det skulle hnda i Sverige?
Jag tror att inom en kort tid skulle ngon klagat och tltet skulle garanterat rivas ner s fort polisen ftt syn p det.

Jag talar nu _inte_ om svenskens intolerans mot droger utan om svenskens intolerans i allmnhet.

Sveskar r ju knda ute i Europa p att vara de mnniskor som fljer lagar stenhrt och jag hller med.
Inte heller har svensken ngon tolerans mot "onormala beteenden" eller "onormala" ting i allmnhet.
Allt ska normaliseras och vara s lagom.

Svenskar + Tolerans = Falskt

- Lill -
Citera
2000-09-07, 00:20
Medlem
Min vardag i Amsterdam

Hur mycket hemskheter i samhllet st inte Alkoholen fr.
-Green House

80% av alla vldsbrott i sverige har alkohol i bilden!!

Kan du inte "resebyra" lite till, det r fet interesant!! jag hade alldrig hrt om att det skulle vara s liberala i Cambodia.
En annan frga r det skert att frdas dr nu nr Pol Pottan r dd?? eller finns det fortfarande Khmer (stavning??) som r villiga att skjuta en kapitalistisk (icke KOmmunistisk) turist??

"Angkor Wat" har alldrig hrt om detta stllet r det en del av Cambodia?

MVH Dub "Soooper" SaCC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in