Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Nu har den här fullständigt mentalt urblåsta kärringen gjort det igen. Hon skriver på X:

Hon gör bort sig gång på gång men blir aldrig ödmjuk inför sin egen idioti. Den prisbelönta journalisten förstår inte att hon bara får rösta en gång i EU-valet, sina dubbla medborgarskap till trots. Alltså, jag vägrar tro att hon är så här jävla dum på riktigt. Hennes liv måste vara ett humoristiskt konst- eller trollprojekt. Det finns ingen annan förklaring.

Riks rapporterar:

https://youtu.be/Lzw6dLpzRnQ?si=OW1VCvHE84CWYi1-

Jag önskar på något vis att det vore fråga om ett konstprojekt, men jag tror faktiskt att hon är så dum som hon framstår som. Det är något med extremister (åt alla håll) som gör att de tror sig själva vara bättre (och därmed smartare/klokare)än alla andra, på alla sätt. Även om livets erfarenheter tämligen uppenbart talar om något annat.
Citera
2024-06-04, 14:38
Medlem
Hon är verkligen helt tappad.

- Plagierar alla sina texter från andra
- Gör bort sig katastrofalt i Jeopardy och kan ingenting (skyller såklart på knapparna)
- Skriver i offentlig text att hon tänker begå lagbrott.
- Förnekar att valfusk är olagligt

En badboll har högre IQ än den kvinnan.
Citera
2024-06-04, 15:19
Medlem
Hon är faktiskt en farlig kombination. Fanatisk och korkad.

Sen ska människan ha läst statskunskap och är öppen med att hon valfuskar.

Jag anmälde henne till val.se men det behövs nog en rejäl polisanmälan.
Citera
2024-06-05, 22:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Fast hon fick till det riktigt bra i slutet när hon låg på minus: "Va, en skuldsatt grek, har väl aldrig hänt"

Haha, det var faktiskt fyndigare än vad jag trodde att hon är kapabel till.
Citera
2024-06-05, 23:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Hon är faktiskt en farlig kombination. Fanatisk och korkad.

Sen ska människan ha läst statskunskap och är öppen med att hon valfuskar.

Jag anmälde henne till val.se men det behövs nog en rejäl polisanmälan.

Hon är verkligen inte smart.

Om det finns ett hål i systemet där man kan dubbelrösta om man har dubbla medborgarskap (ingen aning om ett sådant finns f. ö., men låt oss leka med tanken) så finns det två vägar att gå. Antingen så håller man käften om felet och dubbelröstar trots att det är fel... eller så larmar man om att detta hål existerar.

Finns det ett hål så har Pascan lyckats göra båda delarna - larmat om det och samtidigt medge att hon kommer dubbelrösta. Vissa skjuter sig själv i fötterna antar jag.
Citera
2024-06-20, 15:47
Medlem
Att Alexandra blev utbytt var väl ingen högoddsare!
Men har inte sett några skriverier om detta.

Parul Sharma ny som ordförande hos UN Women Sverige
Citera
2024-06-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Hon ljuger konstant.
Om allt.
Hela tiden!

Hittade ditt inlägg när jag googlade om "a p ljuger".

Pascalidou som nu åter blivit kritiserad för att ljuga om Rinkeby bokmässa.
Och jag måste säga jag blir så konfunderad av om nåt av det hon skrivit är ärligt. I sin självbiografiska "mammas gata" finns ett stycke där en vikarie går in i klassen och frågar ungdomarna vad de vill bli. Sen sågar hon allas förslag och säger att de aldrig kommer bli nåt.
Känns som typisk Pascalidou självömkan, påhitt överdrift.

Jag läste hennes bok om pappor nyligen. Precis varje intervju låter som något Pascalidou själv skulle ha sagt. Alla meningar är typ 5-10 rader och fulla av "tyck synd om mig, vi har inga möjligheter, samhället diskriminerar", precis som om det är Pascalidou själv som skrivit det!

Jag tror faktiskt hon ljuger om allt, hela tiden, och alltid har gjort.
Citera
2024-06-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hittade ditt inlägg när jag googlade om "a p ljuger".

Pascalidou som nu åter blivit kritiserad för att ljuga om Rinkeby bokmässa.
Och jag måste säga jag blir så konfunderad av om nåt av det hon skrivit är ärligt. I sin självbiografiska "mammas gata" finns ett stycke där en vikarie går in i klassen och frågar ungdomarna vad de vill bli. Sen sågar hon allas förslag och säger att de aldrig kommer bli nåt.
Känns som typisk Pascalidou självömkan, påhitt överdrift.

Jag läste hennes bok om pappor nyligen. Precis varje intervju låter som något Pascalidou själv skulle ha sagt. Alla meningar är typ 5-10 rader och fulla av "tyck synd om mig, vi har inga möjligheter, samhället diskriminerar", precis som om det är Pascalidou själv som skrivit det!

Jag tror faktiskt hon ljuger om allt, hela tiden, och alltid har gjort.

Det kan mycket väl stämma det. Hon har hittat ett självömkande sätt som både ger resultat och belöning. Det blir svårt sen att komma ur detta när det är så enkelt, belönande och fungerar gång efter annan.
Citera
2024-06-30, 16:50
Medlem
NoTruces avatar
Andreas Henriksson på Bulletin gör ner Pascalidou totalt, med anledning av hennes "fabulerande" i samband med Rinkeby bokfestival i slutet av maj.

https://bulletin.nu/varfor-ljuger-pascalidou-om-rinkeby

Några godbitar:

Citat:
Det är då jag inser varför Pascalidou ljuger om såväl den lyckade bokfestivalen som om Rinkeby i stort. Det är det som gjort henne till en framgångsrik företagare med en lyckad klassresa till en bostadsrätt i centrala Östermalm i bagaget. Hennes bolag Frontback redovisade en omsättning om tre miljoner kronor med en vinst om 1 miljon kronor år 2019, alltså året innan viruskrisen kraschade föreläsarbranschen.

Med bara henne själv som anställd gör det hennes lilla firma till ett framgångsrikt konsultbolag när jag tittar på nyckeltalen i det.

Låt mig tala klarspråk. Pascalidou har som en enkel affärsidé att genom olika forum sprida fördomar om de som bor i Rinkeby, Tensta, Hjulsta och andra svenska Orter där alla ses som utsatta, nedtryckta och tystade och därmed i behov av en talesperson som oombedd försvarar deras påstådda intressen bättre än de själva, och närhelst hon får chansen att ta till orda i ämnet.

Citat:
I det narrativet får lyckade initiativ som Rinkebys bokfestival helt enkelt inte plats. Ty det pajar den underliggande storyn som hon framgångsrikt livnär sig på. Men det på litteratur utsvultna Rinkeby med noll läsfrämjande aktiviteter som hon talar om finns inte längre. Men det är den falska bild hon desperat tvingas kämpa för att bevara, annars försvinner hennes generösa intäktskällor som föreläsare.

Och det oavsett hur mycket hon som bekant plagierar sina krönikor och dubbelfakturerar sina uppdragsgivare.

Fetningarna är mina.

Vore kul om AP gick i svaromål, men det lär väl inte hända.
Citera
2024-07-12, 11:16
Medlem
Treschows avatar
Såg att Pascalidou blivit stämd av ett byggföretag. Dyrt att renovera bostad på Östermalm (märkligt att hon inte bor kvar i Rinkeby, hon som vurmar så mycket för invandring och allt det fantastiska det bär med sig!)
Senast redigerad av Treschow 2024-07-12 kl. 11:47.
Citera
2024-07-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Såg att Pascalidou blivit stämd att byggföretag. Dyrt att renovera bostad på Östermalm (märkligt att hon inte bor kvar i Rinkeby, hon som vurmar så mycket för invandring och allt det fantastiska det bär med sig!)

Var såg du det?

Har inga problem att tro att hon försöker blåsa någon.
Citera
2024-07-13, 00:12
Medlem
Hon är inget annat än en simpel skenhelig bedragerska

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hon är verkligen helt tappad.

- Plagierar alla sina texter från andra
- Gör bort sig katastrofalt i Jeopardy och kan ingenting (skyller såklart på knapparna)
- Skriver i offentlig text att hon tänker begå lagbrott.
- Förnekar att valfusk är olagligt

En badboll har högre IQ än den kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in