Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-20, 10:16
Bannlyst
Hejsan, Är det någon som har erfarenhet av preparatet i rubriken?
Citera
2007-01-20, 10:44
Medlem
Alladins avatar
Inte personligen, men som med alla andra preparat så är det grundläggande att man lägger om kost och träning...inte vilka piller man stoppar i sig på morgonen.

Sök i forumet, jag tror det finns en del om reductil...
Citera
2007-01-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkebenke1111
Hejsan, Är det någon som har erfarenhet av preparatet i rubriken?
exakt som alladin säger, reductil var från början ett antidepresivt preparat
sen visade det sig att vikt minskningen var (är) markant.
Citera
2007-01-20, 11:11
Medlem
vad har jag för mig så är det ett väldigt potent deffprepp.

Men alladin har forstånd, man ska ändra kost sådant innan man behöver slänga in prepps för att gå ner i vikt. Man ska deffa utan prepps tills det börjar stå väldigt stilla i dietandet, kan ta några veckor till flera månader, bryr sig på lite, men när det börjar gå segt är det vettigt kanske att slänga in något prepp.
Citera
2007-01-20, 15:15
Medlem
Har själ provat med resultatet att jag mådde mkt dåligt psykiskt. Detta uppkom redan efter en veckas användande. Jag personligen kände risk för att att göra ngt dumt mot mig själv. Har en vän som också använt det under en längre tid med lyckat resultat på vikten men med mkt kliande utslag o vredesutbrott som bieffekter. Skulle starkt avråda att ta det i syfte att gå ned i vikt. Finns bättre altenativ.
Citera
2007-01-20, 19:59
Bannlyst
Tack för infon. Jag är i hygglig form, ganska vältränad, har dock varit utomlands ganska mkt dom senaste 2 åren (därav tränat oregelbundet o gått upp ca 3-4 kg över ideal vikt) men har inga problem med att träna ordentligt, tänkte snäppa upp min kost rejält.

Har ett par kompisar som tagit det men aldrig hört talas om effekt på psyket o utslag... Något annat man bör tänka på?
Citera
2007-01-20, 20:13
Medlem
Citat:
Tack för infon. Jag är i hygglig form, ganska vältränad, har dock varit utomlands ganska mkt dom senaste 2 åren (därav tränat oregelbundet o gått upp ca 3-4 kg över ideal vikt) men har inga problem med att träna ordentligt, tänkte snäppa upp min kost rejält.

Har ett par kompisar som tagit det men aldrig hört talas om effekt på psyket o utslag... Något annat man bör tänka på?

Om jag förstått rätt du har gått upp 3-4kg och vill använda bantningsprepp för att gå ner dom ynka kilona? Annars kan jag rekommendera Xenical istället ges till personer med högt BMI och detta preppet gör så att om du intar för stor fettmängd så skiter du ut det typ som olja...hade en kompis som varit överviktig i hela livet typ från 8-25år gav honom nytt kost schema och dessa piller och nu är han normal viktig igen. Reductil är ju aptithämande istället men då kan du lika gärna lägga band på dig och motstå frestelserna istället eftersom du inte är vidare ÖVERVIKTIG. Tror/hoppas helt ärligt att du väger 10-?kg för mycket annars skall du inte fundera på detta. Lycka till !
Citera
2007-01-20, 20:13
Medlem
Alladins avatar
Japp, har du tre-fyra kilo att gå ner och inte skyr träning så gör du det lätt utan prepp.
Citera
2007-01-20, 23:39
Bannlyst
Citat:

helt onödigt att kasta in nåt preparat för 3-4 kg, det vore ju bara simpel lathet,
skärp upp maten och se till att träna ordentligt så är ju saken biff på 1-2 månader.
Citera
2007-01-30, 12:15
Medlem
krakows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusand25
Har själ provat med resultatet att jag mådde mkt dåligt psykiskt. Detta uppkom redan efter en veckas användande. Jag personligen kände risk för att att göra ngt dumt mot mig själv. Har en vän som också använt det under en längre tid med lyckat resultat på vikten men med mkt kliande utslag o vredesutbrott som bieffekter. Skulle starkt avråda att ta det i syfte att gå ned i vikt. Finns bättre altenativ.

så även om med läkares råd, så avråder du? borde nog kunna lite på läkare tycker jag..
Citera
2007-01-30, 21:41
Bannlyst
Ta det lungt allihopa kroppen är inte en maskin som tar emot piller... Det blir för mycket när man tänker så här: Bola för att bli stor, nolva för att undvika BT, alvedon så fort man får ont i huvet , effedrin reductil osv. för viktminskning.. DEt blir FÖR mycket för kroppen, varför inte gå ut o ta frisk luft istelle för att käka massa piller.. ( Nu utesluter jag dem som har problem med vikten osv. )
Citera
2008-06-04, 18:09
Medlem
StorSnokens avatar
Tjena, kollade runt lite och fick för mig att kanske testa detta, det stället jag kommer köpa från säljer dem 37,5mg x 50 tabletter, hur stor dos borde jag ta? hade tänkt att gå ner i vikt och dessa låter hyfsat bra, får jag depression som bieffekt har jag benzo. Jag är ca 175 och väger 90-100kg. och för att gå ner i vikt effektivt tänkte jag att detta kanske kunde hjälpa ? Hade varit riktigt skönt att känna sig 10 kg lättare eller mer i höst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in