Citat:
Ursprungligen postat av ErikTrammersson
Trffade en trevlig tjej i helgen inne p en klubb. Pratar med henne ungefr en kvart tills hennes kompis vill ha ivg henne och dansa. Innan hon gr s sger hon ”Jag tycker du r intressant” och ger mig numret utan att jag har frgat om det.
S jag ringer tv dagar senare fr att styra upp en dejt. Det visar sig att hon pluggar infr en tenta som hon har p lrdag och inte hinner trffas innan tentan p lrdag, men hon tror vi kan trffas nsta vecka. Jag tvivlar inte att hon pluggar infr en tenta eftersom jag vet att hon r student.
Men min erfarenhet sger mig att om en tjej sger ”inte hinner just nu” s betyder det nstan alltid att hon inte r intresserad. Dvs tjejer klarar generellt stt inte av att sga nej, utan gillar att linda in det p olika stt och hoppas att killen nd frstr vad hon menar.
Har jag rtt eller fel?
Jovisst, det lter som en "typisk tjejs" beteende. Om hon hade viljat s hade hon tagit sej tid.. s r vissa tjejer. Men det betyder ju inte att alla tjejer r sdana. Hon kanske faktiskt har en stor tenta och Mste plugga hrt och mycket infr den!?
Du fr helt enkelt frska lita p hennes ord och se efter helgen..
Hoppas de gr bra!