• 1
  • 2
2007-01-22, 20:57
Medlem
Trffade en trevlig tjej i helgen inne p en klubb. Pratar med henne ungefr en kvart tills hennes kompis vill ha ivg henne och dansa. Innan hon gr s sger hon Jag tycker du r intressant och ger mig numret utan att jag har frgat om det.

S jag ringer tv dagar senare fr att styra upp en dejt. Det visar sig att hon pluggar infr en tenta som hon har p lrdag och inte hinner trffas innan tentan p lrdag, men hon tror vi kan trffas nsta vecka. Jag tvivlar inte att hon pluggar infr en tenta eftersom jag vet att hon r student.

Men min erfarenhet sger mig att om en tjej sger inte hinner just nu s betyder det nstan alltid att hon inte r intresserad. Dvs tjejer klarar generellt stt inte av att sga nej, utan gillar att linda in det p olika stt och hoppas att killen nd frstr vad hon menar.

Har jag rtt eller fel?
Citera
2007-01-22, 21:00
Medlem
tweek_s avatar
Du sger ju emot dig sjlv, om du nu inte tvivlar p att hon har en tenta att plugga till har du vl ingen anledning att oroa dig? Vnta med spekulationer tills du hr frn henne nsta gng.
Citera
2007-01-22, 21:08
Medlem
Memnoks avatar
Om en tjej inte vill trffa dig direkt s r hon antagligen inte jtteintresserad. I s fall skulle hon sga ngot i stil med: Jag pluggar visserligen till en tenta nu men vi kan trffas och ta en snabbfika/lunch/pse med karameller.

Stt ner dina frvntningar lite, men hon kanske ringer p sndag.
Citera
2007-01-22, 21:12
Medlem
Grooms avatar
Varfr har du s brttom? 2 dagar?

Inte undra p att du blir orolig. Ta det lugnt, vnta tills hennes tenta r avklarad. Om hon inte klarar av att trffa dig nsta vecka s skiter du i henne och gr till nsta brud.
Citera
2007-01-22, 23:39
Medlem
Flummorellas avatar
Det kan nog mycket vl vara att hon har en tenta och vill ha tid att fokusera p den. Slappna av och se om hon hr av sig. Annars r det bara att g vidare. Det r egentligen inte s mycket att tolka. Om du dessutom fick numret av henne s lr hon ju gilla dig.
Citera
2007-01-22, 23:42
Medlem
Slints avatar
Du skulle sagt att hon fr ringa dig nr hon kan, d kan du bara g vidare och lmna ver bollen till henne.

"En flicka r som en skugga. Flj henne s flyr hon, fly henne s fljer hon dig"
Citera
2007-01-23, 00:49
Medlem
coolbreezes avatar
Jag tycker det hr tyder p en bra tjej, med stark sjlvknsla och integritet. Hll dig lite cool och vnta ut tentan s ska du se att du fr ngra intressanta trffar framver. Det gller att ta fasta p sin tilltro, och utg frn vad personen sger - inte fastna i en massa paranoitt grubbel om "vad hon egentligen menar".
Citera
2007-01-23, 01:03
Medlem
Hller med ovanstende. Ring p sndag o frga om det gick bra p tentan eller om ni ska ta en l fr att f bort ngesten
Citera
2007-01-23, 11:48
Medlem
Att hon sger att hon inte kan trffas fr att hon har en tenta behver absolut inte betyda ngot negativt. Om hon r en seris student gnar hon all tankeverksamhet t tentan nu. ven om hon hade haft tid att klmma in en fika hade hon kanske inte kunnat visa dig hennes bsta sidor pga tentangest.

Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Hller med ovanstende. Ring p sndag o frga om det gick bra p tentan eller om ni ska ta en l fr att f bort ngesten
Fel! Lt henne ringa! Eftersom du ringde frut s frstr hon att du r intresserad. Om du skulle ringa igen verkar du desperat.
Citera
2007-01-23, 12:01
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Om en tjej inte vill trffa dig direkt s r hon antagligen inte jtteintresserad. I s fall skulle hon sga ngot i stil med: Jag pluggar visserligen till en tenta nu men vi kan trffas och ta en snabbfika/lunch/pse med karameller.

Stt ner dina frvntningar lite, men hon kanske ringer p sndag.
Men r det en stor och viktig tenta kan det vara sknt att frska undvika distraktioner. Lra knna en ny mnniska, exempelvis. ven om aktiviteten inte tar ngon lngre tid s ska man fixa sig innan, se fram emot det osv. Tar ju tid och stjl pluggenergi. I alla fall fr mig.

Jag skulle sagt samma sak i hennes situation, oavsett om jag var intresserad eller ej. Hade jag varit ointresserad hade jag dessutom inte gett ut numret
Citera
2007-01-23, 12:03
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Men r det en stor och viktig tenta kan det vara sknt att frska undvika distraktioner. Lra knna en ny mnniska, exempelvis. ven om aktiviteten inte tar ngon lngre tid s ska man fixa sig innan, se fram emot det osv. Tar ju tid och stjl pluggenergi. I alla fall fr mig.

Jag skulle sagt samma sak i hennes situation, oavsett om jag var intresserad eller ej. Hade jag varit ointresserad hade jag dessutom inte gett ut numret
Du har en pong, hon r antagligen intresserad ven om hon inte r jtteintresserad.
Citera
2007-01-23, 15:37
Medlem
Eftersom jag redan ringt s vet hon rimligen att jag r intresserad.
Drfr struntar jag att ringa henne igen, r hon intresserad s kommer hon hra av sig. Om hon inte r det s r det inte mer det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in