• 2
  • 3
2007-01-25, 00:01
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
"När man träffar rätt kille" låter som ett otroligt konstigt svar faktiskt, betyder det att tjejer inte kan mogna på egen hand, att tjejer inte kan vara självständiga individer?
Tjejer är sällan självständiga individer. I alla fall inte i yngre åldrar.

Och de få som faktiskt är det ska du satsa stenhårt på!
Citera
2007-01-25, 00:54
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luie
mm som topic lyder när fan mognar dom? vilken ålder? Jag e så trött på oseriösa tjejer som bara blir kära i kärleken och sen när det börjas ställa krav och ansvar på dom så velar dom?

Oj! Det är verkligen från person till person! Vissa mognar väldigt snabbt medans andra aldrig verkar mogna..
Men generellt så skulle jag kunna tänka mej att det är vid 18-20års-åldern. Så var det för Mej iaf
Citera
2007-01-25, 02:10
Medlem
StrangersCandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
"När man träffar rätt kille" låter som ett otroligt konstigt svar faktiskt, betyder det att tjejer inte kan mogna på egen hand, att tjejer inte kan vara självständiga individer?

Jag menade bara mognaden i just kärleksförhållanden. Det finns ju en hel del andra viktiga "mognads-områden", som alla bör växa på innan dom kan kalla sig vuxen.
Bara för att man blir mogen och vuxen när man träffar "rätt" kille, kan man ändå vara omogen på ett annat område.

Personligen så tror jag (och hoppas jag) att tjejer "mognat klart" vid 30. (Eller som Bleep skrev: "från flicka till kvinna".)
Är en kvinna ovanligt omogen vid den åldern, så blir hon nog aldrig det. Men samma gäller för män också.

Komplex fråga faktiskt....
Citera
2007-01-25, 02:18
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
mm som topic lyder när fan mognar dom? vilken ålder? Jag e så trött på oseriösa tjejer som bara blir kära i kärleken och sen när det börjas ställa krav och ansvar på dom så velar dom?
Går inte att svara på. Det är för olika för alla.
Finns ju dom som ställer till familjeliv vid 18 år & dom som festar m OnS vid 50 år. Så det är bara att man har tur & hittar ngt som passar in på ens önskemål som livskamrat.
Citera
2007-01-25, 10:39
Medlem
Självklart finns det undantag, en del mognar tidigt.

Men av erfarenhet så mognar ingen tjej/kvinna innan 25 års ålder.
Citera
2007-01-25, 16:59
Medlem
Deannas avatar
Vad är egentligen mognad?
Jag kände själv att jag var mogen att gå in i ett seriöst samboförhållande då jag var 21.. Jag är fortfarande efter 8 år sambo med samma person.
Jag tyckte jag var supermogen då, idag är jag inte säker på att jag var så mogen eller bara naivt kär..
Citera
2007-01-25, 18:05
Bannlyst
Citat:
Damn så man ska inte ta ett förhållande på allvar innan runt 30?

Du ska inte ta ett inlägg på FB på allvar.
Citera
2007-01-25, 19:11
Medlem
Beldarans avatar
Jag trodde alla visste att precis när man fyllt 25 så är man mogen. Det kommer liksom som ett brev på posten då. Det är inprogrammerat i dom kvinnliga generna.

Jisses, det är ju helt individuellt. Man kan knulla runt så mycket man vill och vara långt mer mogen än hon som sitter i lägenheten och väntar på den rätta!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in