2007-01-24, 22:01
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Nu är det såhär.
jag och damen "firar" 4 år imorgon, ingen av oss direkt skiter pengar pga att studiebidraget ligger på 1050kr/månaden. Vi vill hitta på nåt riktigt mysigt för en billig penning, någon som har nå tips? Vill ju lixom inte dra en vurre på statoil direkt, jag/ni ( ) vill hitta på nånting riktigt bra.
Så har ni några tips så dela gärna med er!

MVH
Citera
2007-01-24, 22:21
Medlem
Frantics avatar
Packa en fin matsäcks-korg och stick ut och åk pulka
Citera
2007-01-24, 22:22
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Nu är det såhär.
jag och damen "firar" 4 år imorgon, ingen av oss direkt skiter pengar pga att studiebidraget ligger på 1050kr/månaden. Vi vill hitta på nåt riktigt mysigt för en billig penning, någon som har nå tips? Vill ju lixom inte dra en vurre på statoil direkt, jag/ni ( ) vill hitta på nånting riktigt bra.
Så har ni några tips så dela gärna med er!

MVH

Grattis! får jag ju säg till att börja med.
Något som Jag åtminstånde hade tyckt var jättemysigt hade varit att man kanske lagade något gott hemma. Lägg ut filtar och kuddar i t ex vardagsrummet på golvet, släckte ner i lägenheten/huset, tänd ljus överallt, lyssna på Fin musik. Strö gärna ut lite rosenblad över golvet..
Om ni har badkar så hade ni ju kunnat ta ett gemensamt mysigt bad först av allt. Tänd ljus där med och lägg ut rosenblad i vattnet.

Börja med ett gemensamt Mysigt bad. Laga sedan till maten medans ni kanske dricker ett glas vin tillsammans. Gå sedan ut i vardagsrummet och ha en lite romantisk Picknick på filtarna på golvet. Kanske att ni väljer att dansa lite till den ljuva musiken en stund..
Om ni har en speciell film som ni båda gillar mycket så titta på den med lite godis och läsk.
Gå sedan in till sovrummet där det även där ligger rosenblad utstrött över sängen. Ha musik på i sovrummet, gärna mysiga ballader. Idka lite älskog och bara njut av varandras sällskap till fullo!

Hoppas du blev nöjd med tipsen!
Citera
2007-01-24, 22:24
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Packa en fin matsäcks-korg och stick ut och åk pulka

Ja vilket bra förslag! Gör detta på dagen.. Ta lite varm choklad med er och en liten matsäck.
Gör sedan det Jag skrev framåt kvällen.
Citera
2007-01-25, 01:24
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaLoTiNa
Grattis! får jag ju säg till att börja med.
Något som Jag åtminstånde hade tyckt var jättemysigt hade varit att man kanske lagade något gott hemma. Lägg ut filtar och kuddar i t ex vardagsrummet på golvet, släckte ner i lägenheten/huset, tänd ljus överallt, lyssna på Fin musik. Strö gärna ut lite rosenblad över golvet..
Om ni har badkar så hade ni ju kunnat ta ett gemensamt mysigt bad först av allt. Tänd ljus där med och lägg ut rosenblad i vattnet.

Börja med ett gemensamt Mysigt bad. Laga sedan till maten medans ni kanske dricker ett glas vin tillsammans. Gå sedan ut i vardagsrummet och ha en lite romantisk Picknick på filtarna på golvet. Kanske att ni väljer att dansa lite till den ljuva musiken en stund..
Om ni har en speciell film som ni båda gillar mycket så titta på den med lite godis och läsk.
Gå sedan in till sovrummet där det även där ligger rosenblad utstrött över sängen. Ha musik på i sovrummet, gärna mysiga ballader. Idka lite älskog och bara njut av varandras sällskap till fullo!

Hoppas du blev nöjd med tipsen!

Detta kanske man skulle prova på 4-årsfirandet med frugan. Dröjer iofs 11 månader, men varför inte. Ska ha detta i åtanke
Citera
2007-01-25, 01:36
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Detta kanske man skulle prova på 4-årsfirandet med frugan. Dröjer iofs 11 månader, men varför inte. Ska ha detta i åtanke

Åå vad glad jag blir över att nån gillade idén! Hoppas det går bra vilket fall som helst!
Citera
2007-01-25, 13:49
Medlem
medelklassmans avatar
Viktigt och relationsskapande.

Kvinnor blir ofta uppriktigt glada och positivt överraskade av att deras man kommer ihåg och lägger lite möda på att uppvakta eller fira såna här bemärkelsedagar.

Gällande budgetfirande så så får ni nog räkna med att fira det hemma, men sluta tidigare / kom hem före i tid, städa, fixa lite ljus, duka fräscht och romantiskt med duk och dekorera med rönnbärskvistar eller något du fixar i närmaste skog.

Visa att du ger henne din tid och ditt engagemang - det är lika mycket värt som själva måltiden.
och tror nog att överraskningsmomentet bidrager till upplevelsen - så gör upp att hon kommer hem
i sin vanliga tid, men du är där innan och förebereder!

Och en antipasti, salamitallrik med oliver, inlagda paprikor och en pastarätt som huvudrätt och pannacotta med valfria bär kostar inte så mycket som man tror att fixa till.

Självklart bjuder du på Italiensk Spumanti för ca 90:- och ett gott italienskt rödtjut för ca 75:-

Och man rundar givetvis av med ett gemensamt skumbad, tända ljus, det sista av det mousserande osv.

Tror du kan fixa det för ca 300:- inkl vin
Citera
2007-01-25, 16:07
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Tack för alla jättebra tips. Jag tror jag ska mixa ihop dom bästa tipsen s.a.s för att få den perfekta dagen/kvällen. Tack ännu en gång för alla tips
Blir kanske en recension av dagen imorgon

MVH
Citera
2007-01-25, 16:45
Medlem
HaLoTiNas avatar
Det "Medelklassman" skrev hade Jag ju redan lagt ut på bordet, fast h*n försökte lägga till sin egna toutch..
Gå efter Mitt förslag! Lovar att hon uppskattar det mer! Mer romantiskt och inte så jäkla komplicerat!
"Medelklassman" hade dock rätt i att hon ska komma hem efter det är färdigt.

Lägg upp en recension sen som du sa!
Lycka till!
Citera
2007-01-26, 19:56
Medlem
"Vitt vin å räker, sen ere kört, de ska ja lova dig", guldstjärna till den individ som vet vilken skön svensk film citatet är taget från för övrigt
Citera
2007-01-26, 21:13
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
"Vitt vin å räker, sen ere kört, de ska ja lova dig", guldstjärna till den individ som vet vilken skön svensk film citatet är taget från för övrigt
Totalt off topic men är det inte Repmånad?
Citera
2007-01-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RVD
Totalt off topic men är det inte Repmånad?

BRRAAA. Off topic är det väl inte. Vitt vin o räkor är det ultimata fyraårsjubileumsfirandealternativet Vad sjutton ett ord på 35 bokstäver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in