• 1
  • 2
2007-01-24, 22:42
Medlem
Ajss avatar
Lite tam topic jag vet men kom inte på något bättre, men nu till mitt problem.

Jag och tjejjen firar snart 4år (21feb)
Vi har umgåtts nästan varenda dag i snart 3 år och det skapar ett visst beroende har jag märkt.
Fick en lägenhet för några månader sen och trivs jättebra här, åtmistonde då min tjej är här.
Hon bor numera hemma på veckorna och hos mig på helgerna. Så vi ses bara Fre-sön. Hon "måste" vara hemma på veckorna då hennes nuvarande schema gör att hon börjar skolan tidigt varje morgon, förut fick hon sova hos mig då hon började sent och jag sov oftast hos henne dom dagar hon började tidigt.
Då hon inte är här känns allt så tomt och tråkigt, värre blir det då jag ska sova, ligger bara och vänder och vrider på mig och småsnyftar.
När jag umgås med polarna mår jag oftast helt ok men då jag kommer hem eller dom far så känns det lika tomt ändå.

Saknaden i sig är inget problem men jag orkar verkligen inte göra någonting, orkar inte städa, laga mat eller göra nånting annat än att sitta vid datorn (som jag blir mer och mer less på) eller inte vertikalläge och glo på tv.
Har nyligen skaffat en mus att leka med (ett djur!) men han ersätter inte henne på något sätt. Tvärtom saknar jag henne mer av någon skum anledning.

Vi har pratat om att flytta ihop, men det går inte pga hennes hårda morsa.

Någon som varit i samma situation och/eller kan ge stöd och tips? Mår verkligen skit då hon inte är här. Känns som om jag tänder av på tjack konstant mån-fre

Sov hos henne igårnatt och kom hem ikväll. Likadant ändå. Livet känns inte värt att leva utan henne
Citera
2007-01-24, 22:49
Medlem
Secs avatar
fyy fan vad du kommer att bli knäckt när det tar slut mellan er..( den dagen kommer..lovar)

Du måste fan ta o skaffa ett eget liv grabben!! Roa dig, gå ut o sup, ha skoj för fan!

Som det låter på dig så lär du ju dö om det tar slut och det är lite osunt.
Citera
2007-01-24, 22:53
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
.text

Be Arkomann flytta in då kan ni knarka varje dag när hon inte är där! :)
Citera
2007-01-24, 22:56
Bannlyst
Akta dig!

Jag svär - du måste ta det lite lugnt.
Snart kanske du sitter där och har henne på halsen dygnet runt istället!
Då KOMMER du ångra att du inte njöt av denna tiden då du kunde sitta i LUGN OCH RO och gå igenom mailboxen utan att någon kommer fram, LÅTSAS massera dig och säger "vad var det där för ett mail, gå tillbaka, vad stod där?"

Ärligt talat - jag har själv varit med om flera uppbrott från tjejer jag känt mycket för, och det är piss att leva emellanåt. Jag skulle nog gå under om min nuvarande sambo stack också...(5 år tillsammans), men livet går alltid vidare, klockan tickar!

Vad gör hon då under veckorna? Sitter hon och smådeppar för att du inte är där, eller hon inte är hos dig? Nej, knappast. Kanske om ni snackar på telefon, säger hon "åh vad jag saknar dig, blabla, jag kan inte äta riktigt, jag kan inte sova utan dig, älskling"...känner du igen det?

Sedan när hon lagt på trycker hon bort "mute" från stereon, ringer en väninna och diskuterar senaste dokusåpan, skriker på morsan att bre några mackor till henne, småfiser och njuter av varje sekund hon har...

...sen passar hon på att ha det bra hos dig också, för du är så jävla kär i henne att du behandlar henne som en prinsessa när hon är där.

Som sagt - var snäll mot henne - men NJUT av ledigheten medan du kan, pojk!
Citera
2007-01-24, 22:57
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
fyy fan vad du kommer att bli knäckt när det tar slut mellan er..( den dagen kommer..lovar)

Du måste fan ta o skaffa ett eget liv grabben!! Roa dig, gå ut o sup, ha skoj för fan!

Som det låter på dig så lär du ju dö om det tar slut och det är lite osunt.

Jo jag vet att jag kommer att bli knäckt då det tar slut, har varit nära några gånger och har gråtit lika mycket varje gång.
Har ett "eget liv" men inget känns kul utan henne, umgås med polare på veckorna och super ibland men tänker hela tiden att jag skulle vilja dela det med henne.

Jo att dö är relativt ohälsosamt men det är henne ser mig gifta mig med och skaffa barn med så förhoppningsvis slipper jag det

SnubbeBubbe:

När hon inte är här så sitter hon vid datorn och ser film osv.
Hade inte detta problem då jag bodde hemma för då fanns det ju iallafall någon i samma lägenhet men nu känns det så förbannat ensamt om veckorna

.filantrop:

Troligen
Du vet väll att personer kan bli ganska överskattade på fb?
Citera
2007-01-24, 22:58
Medlem
HaLoTiNas avatar
Usch! Jag vet hur det känns! Kanske inte lika "drastiskt" men ändå. Min pojkvän bor 50 mil från mej och jag saknar honom något otroligt! Vi ses kanske 2 ggr i månaden, men då är vi med varandra konstant i 1-3 veckor.
Det finns nog ingenting någon kan säga eller göra för att du ska må bättre.
Hur gamla är ni? (Undrar iom hennes stränga morsa)
Kan ge mer råd efter du berättat er ålder tror jag..

Och lyssna inte på vad han skrev ovan! Det måste inte ta slut mellan er.. Men visst, det kan ju hända.
Och får ju faktiskt hålla med honom om att du får ta och skaffa dej lite intressen utöver din Flicka. Annars går du ju under
Citera
2007-01-24, 23:00
Bannlyst
Citat:

När jag umgås med polarna mår jag oftast helt ok men då jag kommer hem eller dom far så känns det lika tomt ändå.

Typiskt FB svar, sätt på Morsan i 2:an så löser det sig...

Skämt åsido, försök att inte sitta hemma ensam under veckodagarna, hitta på saker med polarna och se framemot helgerna och hitta på kul saker ihop med flickvännen, kul saker som för er mer nära och saker Du (och hon) kan tänka på när ni ej är tillsammans, skicka 'gulliga' SMS...

Trots allt, så har Du ju Din 'frihet', snart blir det allvar och då får Du 'ansöka' om tid med polarna...

Så njut medans tiden är...
Citera
2007-01-24, 23:03
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaLoTiNa
Usch! Jag vet hur det känns! Kanske inte lika "drastiskt" men ändå. Min pojkvän bor 50 mil från mej och jag saknar honom något otroligt! Vi ses kanske 2 ggr i månaden, men då är vi med varandra konstant i 1-3 veckor.
Det finns nog ingenting någon kan säga eller göra för att du ska må bättre.
Hur gamla är ni? (Undrar iom hennes stränga morsa)
Kan ge mer råd efter du berättat er ålder tror jag..

Och lyssna inte på vad han skrev ovan! Det måste inte ta slut mellan er.. Men visst, det kan ju hända.
Och får ju faktiskt hålla med honom om att du får ta och skaffa dej lite intressen utöver din Flicka. Annars går du ju under

Jag är snart 22 och hon är 19.
Hon är myndig men fortfarande 14 i hennes morsas ögon
Citera
2007-01-24, 23:04
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Typiskt FB svar, sätt på Morsan i 2:an så löser det sig...

Skämt åsido, försök att inte sitta hemma ensam under veckodagarna, hitta på saker med polarna och se framemot helgerna och hitta på kul saker ihop med flickvännen, kul saker som för er mer nära och saker Du (och hon) kan tänka på när ni ej är tillsammans, skicka 'gulliga' SMS...

Trots allt, så har Du ju Din 'frihet', snart blir det allvar och då får Du 'ansöka' om tid med polarna...

Så njut medans tiden är...

Bor man ihop är det ändå lättare att sticka iväg några timmar och göra något annat.
Fast iofs, vad vet jag om det
Citera
2007-01-24, 23:05
Bannlyst
Citat:

SnubbeBubbe:

Hade inte detta problem då jag bodde hemma för då fanns det ju iallafall någon i samma lägenhet men nu känns det så förbannat ensamt om veckorna

Kära Ajs!

När hon inte är där, så ska du inte deppa! Du ska inte tänka att "åååh, vad det är tråkigt och ensamt"...som jag sa: passa på och njut nu. Snart får du kanske inte alls någon tid för dig själv! Passa på att spela något spel du älskar att sitta med, glo på film, ring någon polare, skriv till oss på FB. Men för allt i världen: sabba inte din egna lediga tid. Du kommer att ångra detta djupt framöver, kompis! Se till att göra något konstruktivt istället!

När jag kände mig ensam efter att ha blivit lämnad (hon tog med sig möbler, mat och min nyfödda son då också - mitt ex), så möblerade jag om hela lägenheten. Om jag bara så skulle flytta ett skåp några centimeter åt vänster, så hade jag i alla fall gjort något konstruktivt och fördrivit lite tid på så sätt.
Det finns så mycket nu. Vad hade du gjort på 80-talet? Fanns ju inte ens mobiler då! Inget Internet och inga bra TV-kanaler!

Nej, för f*n, grabben - njut! Och se fram emot helgerna, planera något skoj med henne istället. Dröm om vad ni kan göra. Ägna tankarna åt att längta - inte sakna.
Citera
2007-01-24, 23:07
Bannlyst
Citat:
Lite tam topic jag vet men kom inte på något bättre, men nu till mitt problem.

Jag och tjejjen firar snart 4år (21feb)
Vi har umgåtts nästan varenda dag i snart 3 år och det skapar ett visst beroende har jag märkt.
Fick en lägenhet för några månader sen och trivs jättebra här, åtmistonde då min tjej är här.
Hon bor numera hemma på veckorna och hos mig på helgerna. Så vi ses bara Fre-sön. Hon "måste" vara hemma på veckorna då hennes nuvarande schema gör att hon börjar skolan tidigt varje morgon, förut fick hon sova hos mig då hon började sent och jag sov oftast hos henne dom dagar hon började tidigt.
Då hon inte är här känns allt så tomt och tråkigt, värre blir det då jag ska sova, ligger bara och vänder och vrider på mig och småsnyftar.

Saknaden i sig är inget problem men jag orkar verkligen inte göra någonting, orkar inte städa, laga mat eller göra nånting annat än att sitta vid datorn (som jag blir mer och mer less på) eller inte vertikalläge och glo på tv.
Har nyligen skaffat en mus att leka med (ett djur!) men han ersätter inte henne på något sätt. Tvärtom saknar jag henne mer av någon skum anledning.

Någon som varit i samma situation och/eller kan ge stöd och tips? Mår verkligen skit då hon inte är här. Känns som om jag tänder av på tjack konstant mån-fre

Sov hos henne igårnatt och kom hem ikväll. Likadant ändå. Livet känns inte värt att leva utan henne
Varit i samma situation, Tro mig, jag tror du har glidit ifrån dina vänner, du är ensam, tro mig, kompisar e viktiga för att ditt kärleksliv ska fungera.

Börja göra saker, börja med nån sport där kan du knyta massa nya gemenskaper, gör roliga saker på egen hand ibland, typ gå o handla nått du vill ha.

Det är normalt och sunt att ni är ifrån varandra nu, TÄNK ni ska förmodligen spendera resten av era liv tillsammans, så det är nu du ska leva. Jag menar inte att du ska vara otrogen, VERKLIGEN INTE, men du ska ut och festa träffa människor och vara social.

Om du du är på henne hela tiden så kommer kanske hon tröttna?
Så ha lite distans, skaffa dig en hobby (FB räknas inte ).

Lycka till

Mvh Krstajic
Citera
2007-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
Jo jag vet att jag kommer att bli knäckt då det tar slut, har varit nära några gånger och har gråtit lika mycket varje gång.
Har ett "eget liv" men inget känns kul utan henne, umgås med polare på veckorna och super ibland men tänker hela tiden att jag skulle vilja dela det med henne.

Jo att dö är relativt ohälsosamt men det är henne ser mig gifta mig med och skaffa barn med så förhoppningsvis slipper jag det

SnubbeBubbe:

.filantrop:

Troligen
Du vet väll att personer kan bli ganska överskattade på fb?

Hon verkar inte vara så gammal eller? så ta det lugnt med känslorna för fan ta det på allvar men inte allt för allvarligt för då sitter du bara där ensam och har engnat all din tid åt just henne och så har du ingenting kvar om det nu skulle vara så att det tar slut. Man ska inte dra slutsattsen att det tar slut men ta inte risken hon verkar fortfarande ung (pga hennes morsa och skolan eller?)
Finns de osäkra killarna där ute som bara vill vara med sin tjej och inte kan sluta tänka på henne vad dom än hittar på... Försök engna tid åt dig själv och ge henne och dig själv lite andrum annars sitter du där i klistret som den desperata pojkvännen. Hitta på något
tex har du någon hobby?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in