• 1
  • 2
2007-01-25, 19:49
Medlem
NS_14s avatar
Avslutade alla kontakter med min äldsta kvinnliga "vän" igår kväll...

Egentligen har jag inga samvetskval överhuvudtaget och om det kommer några moraliska betänkligheter som klagar över detta så är det ingenting som kommer att bekomma mig. Jag vill mest ha allmänna reflektioner över mitt handlande. De som har synpunkter på mitt nick eller den politiska åskådningen jag har får gärna PM´a mig för samtal där alternativt ta det i den politiska delen.

Det började med att jag på allvar började ifrågasätta det här med kvinnliga kompisar och vänner som jag alltmer kommit att tveka på det senaste. Jag är av den uppfattningen att mina relationer med kvinnor skall och bör på sin höjd vara av sexuellt relaterad art alternativt i ett förhållande. Vill jag umgås som vänner med någon har jag fullgoda manliga bekanta som fyller det syftet (dessutom är det lite roligare att umgås med män som vänner, men det är en annan historia...).

Igår talade jag för sista gången med denna kvinnliga bekanta där jag retade henne lite för att hon skulle ut och åka skidor och jag körde lite den där grabbiga melodin som jag är van med med mina manliga bekanta. Hon hade för ett halvår sedan sagt att vi "passade ihop" men det tog jag mer oseriöst eftersom inga andra signaler på att hon skulle varit av den uppfattningen skulle vara verklighet. Mer om det senare...

"Hmmm...jag trodde du var min vän" hade hon sagt som svar på mina skämtsamma retningar. Då surnade jag till rejält emedan det var mer ett resultat av ett tidigare sämre tålamod med henne. Jag svarade uppretat att "vänner accepterar varandra oavsett" och det var också det sista som sades mellan oss. Till saken hör den att jag har utvärderat denna "vänskapen" i sömmarna och den var allt annat än god i mitt tycke:

*Hon ringer aldrig
*Hör heller aldrig av sig på annat sätt (SMS, mail etc...)
*Sviker löften som att hon skulle hälsa på, detta vid upprepade tillfällen
*Frågar själv aldrig hur läget är om vi diskuterar och jag frågar något liknande

Det senaste har det varit jag som ringt hela tiden om jag känt för att prata osv. Det roligaste är emellertid att hon har krävt att jag skulle kommit för att hälsa på eller klagat på annat. Av det tidigare sagda citatet från henne så tydde jag också att det var hon som definierade vänskapen och utgick från sig själv i första hand hela tiden. Något som jag surnade över betänkligt och beslöt mig för att säga upp kontakten med henne. Detta också mycket på grund av att jag är i en position nu med tjejer, då jag börjar lära mig hur de fungerar på många sätt, att jag har råd att göra mig av med dem.

Kommentarer?

MvH
Citera
2007-01-25, 20:18
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
[...]Jag är av den uppfattningen att mina relationer med kvinnor skall och bör på sin höjd vara av sexuellt relaterad art alternativt i ett förhållande. Vill jag umgås som vänner med någon har jag fullgoda manliga bekanta som fyller det syftet (dessutom är det lite roligare att umgås med män som vänner, men det är en annan historia...).

[...]Hon hade för ett halvår sedan sagt att vi "passade ihop" men det tog jag mer oseriöst eftersom inga andra signaler på att hon skulle varit av den uppfattningen skulle vara verklighet. [...]
*Hon ringer aldrig
*Frågar själv aldrig hur läget är om vi diskuterar och jag frågar något liknande
[...]Detta också mycket på grund av att jag är i en position nu med tjejer, då jag börjar lära mig hur de fungerar på många sätt, att jag har råd att göra mig av med dem.

Kommentarer?

MvH
Hon kanske var kär i dig? Och om hon nu la fram det på ett skämtsamt sätt och du avfärdade/ignorerade så kanske hon surnade till?
Har ni haft sex? Det lät på dig som att det var det enda kvinnliga vänner var bra till. Om man inte var tillsammans med dom. Men jag kan ju ha missuppfattat dig
Citera
2007-01-25, 20:24
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Hon kanske var kär i dig? Och om hon nu la fram det på ett skämtsamt sätt och du avfärdade/ignorerade så kanske hon surnade till?
Har ni haft sex? Det lät på dig som att det var det enda kvinnliga vänner var bra till. Om man inte var tillsammans med dom. Men jag kan ju ha missuppfattat dig

Försök inte få det till min skuld nu.

Nej, vi har inte haft sex och jag har inte avfärdat detta. Tvärtom spelade jag med och verkade varken avfärdande eller "hooked" på idén. Vet alldeles för många tjejer som använder sina kill-kompisar med sex-grejen i syfte att stärka sitt eget ego medan de skrattar bakom ryggen på den intet ont anande "kill-kompisen som hoppades".

Visst har jag också funderat över om huruvida hon verkligen gillat mig som annat än vän men då hon dels uttryckte sig som "trodde du var min vän" samt de saker som hon INTE gjort, räckte det för min del att avfärda den möjligheten.
Citera
2007-01-25, 20:49
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax

NS_14 skriver ju här ovan att han spelade med. Alltså kan detta bara tolkas som att hon var dålig på att få fram sina känslor. Hon får skylla sig själv.

Citat:
*Hon ringer aldrig

Om ovanstående stämmer så gjorde du rätt som sa upp bekantskapen. Hade det fortsatt hade hon förmodligen fortsatt utnyttja dig vilket i slutändan förmodligen hade drabbat dina riktiga vänner.
Citera
2007-01-25, 21:00
Medlem
Tjingelings avatar
Ja. Du gjorde rätt.

Undrar över en liten sak..
Det där med skidåkningen.. Varför retade du henne för det?
Citera
2007-01-25, 21:08
Medlem
NS_14s avatar
Tjingeling,

Asch, hon är från Skåne och såg själv det lustiga med en skåning på skidor typ. Jag lekte med och skämtade med repliker som "Har du tur så stoppar granen eller klubbhuset farten". Låter kanske elakt beroende på vilket sällskap man tillhör. Är man tjej och har kompisar som man kramas och tittar på romantiska komedier med förstår jag om man kanske reagerar, men i min värld är det den hårda, skämtsamma och grabbiga jargongen som gäller :-)

Vad som jag reagerade mest över var helt enkelt hennes "vän-kommentar", uppfattningen jag fick över att det var hon som definierade "vänskapen" mellan oss samt det jag tidigare störde mig över gällande hennes beteende.
Citera
2007-01-25, 21:19
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Tjingeling,

Asch, hon är från Skåne och såg själv det lustiga med en skåning på skidor typ. Jag lekte med och skämtade med repliker som "Har du tur så stoppar granen eller klubbhuset farten". Låter kanske elakt beroende på vilket sällskap man tillhör. Är man tjej och har kompisar som man kramas och tittar på romantiska komedier med förstår jag om man kanske reagerar, men i min värld är det den hårda, skämtsamma och grabbiga jargongen som gäller :-)

Vad som jag reagerade mest över var helt enkelt hennes "vän-kommentar", uppfattningen jag fick över att det var hon som definierade "vänskapen" mellan oss samt det jag tidigare störde mig över gällande hennes beteende.

Aha..

Du, jag håller fortfarande med dig.. Du gjorde rätt..

Citera
2007-01-25, 22:06
Medlem
Desertwalks avatar
Rätt

Jag får nog hålla med också om att du gjorde rätt. Tjejer som vänner är ofta rätt kass. Iallafall är mina erfarenheter sådana. Fast jag är mest bitter iofs, tjejer gillar mig alltid som vän, sådan man kan snacka med, värdelöst är det. Testade din grej under en period och sa upp kontakten med alla tjejer jag kände, funkar rätt bra några kämpade sig kvar genom att vara de som hörde av sig men det var ett fåtal. Blev en rätt bra rensning, saknar kanske 1-2 men det var ändå inga bra vänskaper egentligen då jag egentligen ville mer och de såg mig som vän. Även att vara flörtig, kramig osv är väl beprövat bland tjejer som vill ha bekräftelse.
Citera
2007-01-25, 23:13
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Tjingeling,

Asch, hon är från Skåne och såg själv det lustiga med en skåning på skidor typ. Jag lekte med och skämtade med repliker som "Har du tur så stoppar granen eller klubbhuset farten". Låter kanske elakt beroende på vilket sällskap man tillhör.

Hon kan inte bli tjurig över detta för då är hon riktigt tradig!

Måste säga att det verkar vara ett vänskapsförhållande som ändå verkade vara på väg över stupet. Även i ett vänskapsförhållande ska det vara på lika villkor. Det ska inte vara en som hela tiden måste ta initiatviet.

Du ska nog inte deppa för mycket.

Däremot tycker jag att du har fel syn på det här med tjejer som vänner. Det berikar oerhört att ha en blandad umgängeskrets. Men man kanske ska välja bort de "brudigaste" tjejerna om man säger så. För de kommer aldrig att förstå din jargong ändå, hur mycket du än försöker.
Citera
2007-01-26, 14:52
Medlem
Citat:
Tjingeling,

Hahaha...Garanterat att hon va kar i dig annars tar man inte illa for det skamtet.ELLER sa ar hon bara en extremt kanslig tjej.

OCH jag ar skaning o har akt skidor sen jag va 7 ar (snart 20 ar).Sportloven tillbringades i salen
Citera
2007-01-27, 08:31
Medlem
zescos avatar
Brudar är jäkligt veliga, jag hör själv när min tjej pratar i tele med sina tjejkompisar. "men vi måste ses och hitta på nått snart" osv, men det blir fan aldrig av när det egentligen var tänkt, så där håller dom på hela tiden så man ska inte ta så hårt på det, det är så dom fungerar helt enkelt.
Citera
2007-01-27, 09:58
Medlem
StrangersCandys avatar
Citat:
Det började med att jag på allvar började ifrågasätta det här med kvinnliga kompisar och vänner som jag alltmer kommit att tveka på det senaste. Jag är av den uppfattningen att mina relationer med kvinnor skall och bör på sin höjd vara av sexuellt relaterad art alternativt i ett förhållande. Vill jag umgås som vänner med någon har jag fullgoda manliga bekanta som fyller det syftet (dessutom är det lite roligare att umgås med män som vänner, men det är en annan historia...)

Även om jag inte håller med dig till 100%, så tycker jag det är lite coolt att ta ställning i frågan på det sätt som du har gjort!
Ifall kvinnliga vänskapsrelationer inte ger dig något, så ska du naturligtvis inte ha några! Lika självklart som att man inte ska umgås med någon av samma kön som en själv, ifall man inte är nöjd med relationen.
Har aldrig hört ditt resonemang från någon annan förut, så det var lite intressant att läsa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in