Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2010-07-23, 18:57
Medlem
fedupbuttstillstrongs avatar
Till stor del en myt att man blir aggressiv utav testosteron,fallet kan vara vid ett blodprov att det visar sig att din lugna kompis har högre halt än du!

Brist på testo kan göra en irriterad,trött och håglös,hur aggressivitet yttrar sig har väldigt mkt med en människas personlighet att göra.

Man kan nog inte dra för stora växlar med detta om kroppsbehåring heller.
Citera
2010-07-24, 11:36
Medlem
FittLisas avatar
Ni får helt enkelt droppa det här med direkt samband mellan hårighet och testosteron.
Svarta har högst halt av testosteron men är ändå inga håriga greker.

Visst testo är ett incitament för hårighet men det måste också finnas anlag för hårighet.
Om en endera av de två saknas så blir det ingen hårighet. Det beror alltså inte bara på en faktor.

TS kanske ADHD, då kan man bli rätt arg för ingenting.
Citera
2010-07-24, 22:17
Medlem
Stonedboys avatar
Ja jag är ganska hårig, men jag brukar inte brusa upp direkt. Snarare tvärtom så är jag ganska lugn jämt. Men jag kan ändå säga att jag har hög testosteronproduktion då jag är jävligt kåt jämt och ständigt samt så är jag väldigt aggresiv mot omgivningen för det mesta.

Kåtbock har jag fått höra många gånger? hur tolkar man det?
Citera
2010-07-25, 23:52
Medlem
Insignificunts avatar
Tråden bygger på en person som drar generella slutsatser utifrån sig själv och sedan kommer en drös med andra idioter och drar liknande slutsatser utifrån lika aggressivt ointressanta premisser.

Oklart om tråden överhuvudtaget ska finnas kvar.
Citera
2010-07-26, 00:13
Medlem
sikkers avatar
Detta är egentligen otrolig ogrundat, men har hört någonstans någon gång att det funnits ett fall i amerikansk domstol där en svart mans försvar grundade sig på att hans genetiska/evolutionära utveckling/förutsättningar gjorde att han var svagare för både aggressivt utåtagerande och grupptryck (och detta som en förlängning av förhöjt testosteronproducerande). Bortse kanske från det faktum att han var svart (en annan fråga), men är det någon som hört något liknande eller kan styrka detta?
Citera
2010-07-27, 07:37
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikker
Detta är egentligen otrolig ogrundat, men har hört någonstans någon gång att det funnits ett fall i amerikansk domstol där en svart mans försvar grundade sig på att hans genetiska/evolutionära utveckling/förutsättningar gjorde att han var svagare för både aggressivt utåtagerande och grupptryck (och detta som en förlängning av förhöjt testosteronproducerande). Bortse kanske från det faktum att han var svart (en annan fråga), men är det någon som hört något liknande eller kan styrka detta?

Vare sig det är sant eller inte så vann de garanterat inte målet hursomhelst. Låter 1800-tals
rasistiskt.
Citera
2010-07-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sikker
Lite OT, men ja det lär finnas ett fall (i Europa om jag inte missminner mig, dock inte Sverige) där en man klarat sig från fällande dom baserat på att han var mer våldsam beroende på arv. Domstolen skulle här ha tagit samma position som när sjuka gör brott. Dvs sjukdom och arv kan man inte hållas ansvarig för. (Men det kan mycket väl ha upphävts i högre rätt. Domstolar har inte så mycket med vett och sans att göra).

Om jag inte missminner mig så blir folk mer eller mindre våldsamma beroende på koncentration och antal receptorer för någon neurotransmitter och där iaf antalet receptorer är genetiskt bestämt.
Citera
2010-10-17, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Se mitt föregående inlägg. Sen vad gäller din förmåga att bygga muskler tillhör du sannolikt den lilla grupp människor som har de där generna som gör det lätt att bygga muskelmassa. I västafrika är dessa gener många gånger vanligare än här, det är därför det finns så många afroamerikanska muskelberg, i princip alla afroamerikaner härstammar från västafrika.

Nu kommer jag inte ihåg detaljerna men det var så att man kan ha dubbeluppsättning av den här muskelbyggargenen jag tänker på, jag törs lova dig att väldigt många av bodybuildareliten har just den dubbla uppsättningen av denna gen, det är en enorm fördel vid muskelbyggande.

-.- . självklart kommer det märkas att det finns svarta muskelberg. men om man har men än 3 iq och kan tänka logiskt så fungerar det beviset inte då det beror på att i praktiken alla svarta som har möjlighet till det, bygger muskler. sett någon svart person över 20 som inte bygger muskler -.- . självklart kommer några av de miljoner sticka ut.

jag gissar på att svarta är sämre på att muskelbygga då de har så stora krav på sig själva att träna för att komma ikapp med resten som tränar mycket kortare tid eller inte tränar alls inte sant?

och jag kan med mig själv bevisa att behåring och aggresivitet inte beror på testo. jag är ung(yngre än ni tror.) jag är den manligaste jag känner i min åldersgrupp(jag skryter inte) detta baserar jag på dra som käke då den var fjollig men förändrades till vad som ansses grovt manligt under puberteten min röst utvecklades också mycket tidigare till en basröst än de andras dessutom är den mörkare iofs. jag har däremot ingen märkvärdig hårväxt förutom på benen könet och runt munnen. så tråden kan ju gå och lägga sig.

bevisa gärna emot elr bevisa gärna det där med svarta och muskelbyggning.

det andra var bara lite skryt och ett bra bevis på att stänga tråden. känner flertalet araber(som vi vet är håriga)vilka är håriga som fan men saknar manliga drag eller möjlighet att bygga muskler effektivt. araber tenderar att göra som jag påstod att svarta gjorde ovanför träna för att komma ikapp eller för att de är osäkra på sig själva. sen tenderar testosteron och modighet gå hand i hand och araber är inte något nära modiga på något område.

gå och lägg er nu.
Citera
2010-10-17, 05:05
Medlem
det där med möjlighet menas att alla svarta som har möjlighet till att träna för muskelmassa. de som kan gör alltså det. för att förtydliga.

börja gärna inte kritisera mig för någonting särkilt inte mitt skrytande eller ålder eller mitt skrivande. vad som betyder är mitt argument väx upp nu.
Citera
2010-10-17, 19:25
Medlem
FittLisas avatar
Nja nej.

Hög halt av testosteron + anlag för riklig hårväxt = riklig hårväxt
Hög halt av testosteron + anlag för klen hårväxt = klen hårväxt
Låg halt av testosteron + anlag för riklig hårväxt = klen hårväxt
Låg halt av testosteron + anlag för klen hårväxt = klen hårväxt/försvinnande liten

Testosteron = dominans. Du kan vara dominant och trevlig på samma gång och nödvändigtvis inte bara vara tjurig och grinig och gå till attack. Det som är aggressivast är snarare kvinnor som jämt ska sura och kasta porslin i golvet. Omotiverad aggressivitet hos individer med högt testo beror snarare på något annat i psyket som ADHD, lågt blodsocker, rädsla etc. Jag tror inte testosteron är primär faktor till aggressivt beteende. I de fall av roid rage man beskrivit är det väl snarare när det råder en imbalans av hormoner i kroppen, gråten i halsen, värkande tuttar och östrogen. En kärring med muskler, spring! På testosteron går de flesta runt och bara myser och ler.
Senast redigerad av FittLisa 2010-10-17 kl. 19:28.
Citera
2010-10-17, 20:36
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Nja nej.

Hög halt av testosteron + anlag för riklig hårväxt = riklig hårväxt
Hög halt av testosteron + anlag för klen hårväxt = klen hårväxt
Låg halt av testosteron + anlag för riklig hårväxt = klen hårväxt
Låg halt av testosteron + anlag för klen hårväxt = klen hårväxt/försvinnande liten

Testosteron = dominans. Du kan vara dominant och trevlig på samma gång och nödvändigtvis inte bara vara tjurig och grinig och gå till attack. Det som är aggressivast är snarare kvinnor som jämt ska sura och kasta porslin i golvet. Omotiverad aggressivitet hos individer med högt testo beror snarare på något annat i psyket som ADHD, lågt blodsocker, rädsla etc. Jag tror inte testosteron är primär faktor till aggressivt beteende. I de fall av roid rage man beskrivit är det väl snarare när det råder en imbalans av hormoner i kroppen, gråten i halsen, värkande tuttar och östrogen. En kärring med muskler, spring! På testosteron går de flesta runt och bara myser och ler.

Vilken förvirrad analys. Vad är det som får dig att tro att du förstår det här och ger dig på att förklara det för andra? Vad är din naturvetenskapliga bakgrund?
Citera
2010-10-17, 21:11
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Vilken förvirrad analys. Vad är det som får dig att tro att du förstår det här och ger dig på att förklara det för andra? Vad är din naturvetenskapliga bakgrund?

Peka gärna ut var och exakt du blir förvirrad. Annars framstår du själv som ganska förvirrad.

Menar du att det inte finns anlag för hårväxt och att testosteron inte har något med hårväxt att göra?
Resonemanget där under är inte underbyggt på något sätt med medicinska fakta utan är just en personlig reflektion öppen för diskussion. Kunskap genom observation, eget och andras bruk.

Vad är det som är så svårt att förstå?
Senast redigerad av FittLisa 2010-10-17 kl. 21:14.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in